Pagina 2 van 18

Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:25
door Punky
Evan schreef:
Ramon2cv schreef:gewoon in de benzine leggen kleppen er uit en dan mooie nieuwe kleppen inslijpen, seals er in en gaan
waar haal je de kleppen?
Club Cassis heeft ze in de folder staan.

Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:27
door Punky
Is een blokje zonder te splitsen aan de binnenzijde ook op een of andere manier door te spoelen? :roll:

Ivm het breken van de oliekoeler (heb dat ook al vaker gehad), wil ik hem graag niet splitsen namelijk.

Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:27
door Tom Duckpower
Punky schreef:Is een blokje zonder te splitsen aan de binnenzijde ook op een of andere manier door te spoelen? :roll:
afwasmschine.... :lol:

Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:32
door backfire
volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.

vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel

Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:32
door TB
Punky schreef:Koppen liggen al bij het revisiebedrijf. Deze kijken ook dus meteen alle schroefdraden na.

Mijn originele blok (dat erin lag bij aanschaf) draaide goed, maar bij vervanging van de brilrubbers draaide 1 van die pijpjes waar de stoters nliggen aan gort. Hierdoor was ik op zoek naar nieuwe koppen. Ik kon toen een kaal blok kopen en deze heb ik toen besloten om op te bouwen. het originele blok is toen in de garage terecht gekomen. De basis is dus voor zover ik weet goed en heeft altijd goed gedraaid. Vandaag opgehaald en nog even aan de krukas gehangen en ik voel geen spelling.
Daarnaast heb ik ooit een blok gekocht wat veel olie lekte. Dit wordt dus het donor blok voor het originele blok en hiervan ga ik dus de koppen gebruiken en mogelijk nog de zuigers en cilinders. Ik kijk welke het beste zijn. Verder sloop ik er nog wat spul vanaf wat ik nodig heb.
Ze hebben beide hetzelfde motornummer, dus dat zal geen probleem zijn.

Bedankt alvast voor alle tips. :wink:
Een zo een pijpje was ook bij mijn blok kapot gegaan. Zoiezo dat schroefdraad en dat pijpje is een stuk naar binnen gekomen (5 mm ofzo).

Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:35
door Punky
backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.

vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?

Anders lijkt me dit een goede optie. :roll:

Geplaatst: di 14 mar, 2006 23:21
door Evan
Punky schreef:
backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?
Anders lijkt me dit een goede optie. :roll:
tis natuurlijk een lapmiddel voor het echte werk, namelijk splitsen. Met alleen spoelen heb je wel de kans dat er vuil achterblijft, vooral als het blok al wat langere tijd heeft gestaan en het lekker aangekoekt zit.

Tja en wat betreft de olie koeler, die gaan wel eens kapot idd, maar lekker in de kruipolie weken kan een hoop doen.

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 08:56
door backfire
Punky schreef:
backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.

vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?

Anders lijkt me dit een goede optie. :roll:
als ie gaat lekken omdat vuil losweekt lijkt het mij dat je hem dan zo wie zo had moeten splitsen. Als vuil hem oliedicht houdt, mmmmmh, lijkt me niet gezond.

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 11:15
door Teun
Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..

Het is een kleine moete meer om het blok los te krijgen.
doe je het gelijk goed...

Succes.

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 11:50
door Evan
Teun schreef:Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..
idd Teun zegt het ook ;)

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 12:52
door backfire
inwendig oliefilter?

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 16:11
door Evan
oliezeef, daar wil ook wel eens vuil in gaan zitten

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 17:07
door Punky
Dus wel ff splitsen en dat inwendige filter ff reinigen enzo. :roll:

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 17:53
door Evan
Liefst wel,

maar als je bang bent voor je oliekoeler, t is de overweging, wil je t echt goed doen, of.....
Je hebt iig 2 oliekoelers dus je kunt t 2 keer proberen.

Geplaatst: wo 15 mar, 2006 19:11
door Teun
Evan schreef:
Teun schreef:Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..
idd Teun zegt het ook ;)
juist ja.. :wink: