Geplaatst: di 14 mar, 2006 22:25
Club Cassis heeft ze in de folder staan.Evan schreef:waar haal je de kleppen?Ramon2cv schreef:gewoon in de benzine leggen kleppen er uit en dan mooie nieuwe kleppen inslijpen, seals er in en gaan
Club Cassis heeft ze in de folder staan.Evan schreef:waar haal je de kleppen?Ramon2cv schreef:gewoon in de benzine leggen kleppen er uit en dan mooie nieuwe kleppen inslijpen, seals er in en gaan
afwasmschine....Punky schreef:Is een blokje zonder te splitsen aan de binnenzijde ook op een of andere manier door te spoelen?
Een zo een pijpje was ook bij mijn blok kapot gegaan. Zoiezo dat schroefdraad en dat pijpje is een stuk naar binnen gekomen (5 mm ofzo).Punky schreef:Koppen liggen al bij het revisiebedrijf. Deze kijken ook dus meteen alle schroefdraden na.
Mijn originele blok (dat erin lag bij aanschaf) draaide goed, maar bij vervanging van de brilrubbers draaide 1 van die pijpjes waar de stoters nliggen aan gort. Hierdoor was ik op zoek naar nieuwe koppen. Ik kon toen een kaal blok kopen en deze heb ik toen besloten om op te bouwen. het originele blok is toen in de garage terecht gekomen. De basis is dus voor zover ik weet goed en heeft altijd goed gedraaid. Vandaag opgehaald en nog even aan de krukas gehangen en ik voel geen spelling.
Daarnaast heb ik ooit een blok gekocht wat veel olie lekte. Dit wordt dus het donor blok voor het originele blok en hiervan ga ik dus de koppen gebruiken en mogelijk nog de zuigers en cilinders. Ik kijk welke het beste zijn. Verder sloop ik er nog wat spul vanaf wat ik nodig heb.
Ze hebben beide hetzelfde motornummer, dus dat zal geen probleem zijn.
Bedankt alvast voor alle tips.
Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
tis natuurlijk een lapmiddel voor het echte werk, namelijk splitsen. Met alleen spoelen heb je wel de kans dat er vuil achterblijft, vooral als het blok al wat langere tijd heeft gestaan en het lekker aangekoekt zit.Punky schreef:Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Anders lijkt me dit een goede optie.
als ie gaat lekken omdat vuil losweekt lijkt het mij dat je hem dan zo wie zo had moeten splitsen. Als vuil hem oliedicht houdt, mmmmmh, lijkt me niet gezond.Punky schreef:Kan ie hierdoor niet kapot of extra gaan lekken omdat je al het vuil los weekt?backfire schreef:volgooien met diesel, lekker schudden en dan lekker laten uitlekken.
vervolgens keertje na paar honderd km oliewissel
Anders lijkt me dit een goede optie.
idd Teun zegt het ookTeun schreef:Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..
juist ja..Evan schreef:idd Teun zegt het ookTeun schreef:Wat dacht je er van om dan gelijk je inwendig olie filter te vervangen... of wpu je dat laten voor wat het was..