Verbrede Velgen

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » do 23 mar, 2006 20:13

Tja al met al veel werk dus!!!
2cv Vert Bambou '79

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 23 mar, 2006 22:03

nee als ik de burton velg laat verbreden, moet m'nj spatbord ook breder :wink: en zo mooi spuiten kan ik zelf niet.. dus al met al veeel geld kwijt :(

maar die velgen heb ik verbreed gezien, bij Le Patron in de garage... waren wel te koop volgens mij.. moeten alleen nog verchroomd worden dan!

maar lijkt mij wel het mooiste, brede burtonwielen chroom, en dan een mooie treeplank erbij :D ..

ik wil graag orginele eendenwielen gaan verbreden voor achterop m'n blauwe.. (heb nog 13 wielen over :lol: ) dan ook zelf spatborden verbreden, (of evt van iemand kopen) en treeplank maken..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » do 23 mar, 2006 22:13

Een treeplank?! Je Eend gaat steeds meer op een Kever lijken..... :wink: :? :cry:

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 23 mar, 2006 22:21

:lol: het zou toch altijd een eend blijven!!
en ik heb nog een orginele die ZEKER orgineel blijft!!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 23 mar, 2006 23:07

2 wielen tegen mekaar bouten heb je gelijk een 250 band met super water afvoer.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 24 mar, 2006 15:26

:lol: :lol: :lol: :lol:

alleen kijk je er dan niet zo DIEP in, wat juist zo mooi is :!:

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » vr 24 mar, 2006 15:39

charleston tuning schreef:nee als ik de burton velg laat verbreden, moet m'nj spatbord ook breder :wink: en zo mooi spuiten kan ik zelf niet.. dus al met al veeel geld kwijt :(

maar die velgen heb ik verbreed gezien, bij Le Patron in de garage... waren wel te koop volgens mij.. moeten alleen nog verchroomd worden dan!

maar lijkt mij wel het mooiste, brede burtonwielen chroom, en dan een mooie treeplank erbij :D ..

ik wil graag orginele eendenwielen gaan verbreden voor achterop m'n blauwe.. (heb nog 13 wielen over :lol: ) dan ook zelf spatborden verbreden, (of evt van iemand kopen) en treeplank maken..
Onder mijn 2 cilinder heb ik achter 155ers op 2cv velgen liggen. Dit past zonder dat je wat aan hoeft te passen. Voor mijn 4 cilinder eend ga ik 175ers op GSA velgen gebruiken. Hiervoor hoef je alleen het stootrubber achter te verwijderen. GSA velgen zijn voor niet te gebruiken. Deze passen alleen op een ami super voor-draagarm.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 24 mar, 2006 16:25

GS velgen voor is op zich geen probleem, heb ik me laten vertellen, je moet dan alleen een setje busjes achter je velg op de draadeinden zetten, zodat je velg iets naar buiten komt te staan.
Hef je meteen (gedeeltelijk) op dat van de GS de velg meer naar binnen zit tov het hart.
Ami 8 break

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » vr 24 mar, 2006 16:54

Evan schreef:GS velgen voor is op zich geen probleem, heb ik me laten vertellen, je moet dan alleen een setje busjes achter je velg op de draadeinden zetten, zodat je velg iets naar buiten komt te staan.
Hef je meteen (gedeeltelijk) op dat van de GS de velg meer naar binnen zit tov het hart.
Beter! Dat wis ik niet!
Enig idee hoe dik die busjes moeten zijn?

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 24 mar, 2006 22:15

Nog niet, aan die fase ben ik nog niet toegekomen, vraag anders "Bullfrog blue" op t Citroen-forum.nl eens die had het toen erover. En post het meteen hier als je het antwoord weet ;)
Ami 8 break

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » vr 24 mar, 2006 23:00

Evan schreef:Nog niet, aan die fase ben ik nog niet toegekomen, vraag anders "Bullfrog blue" op t Citroen-forum.nl eens die had het toen erover. En post het meteen hier als je het antwoord weet ;)
Misschien dat ik er morgen zelf even naar kijk. Mijn voorbanden op mijn eend zijn redelijk kaal en heb nog 4 GSA velgen met goede banden liggen :lol:

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » ma 27 mar, 2006 15:23

Ik heb achter 2o5 (laten maken via C+C) en voor 145 (originele velg met bredere band).

- Heb geen klachten over lagers, wegligging ed (rij gem. 30.000 per jaar)
- Achter is erg mooi gelast en heeft nauwelijks afwerking nodig. Probleem met verbreed voor is dat je ze niet kunt laten uitbalanceren.. Dus kan nogal gaan hobbelen boven de 90 ofzo.. De bandenboer vond ze erg mooi gemaakt!
- Chroom, heb gecheckt of je verbreed kunt laten verchromen, dat gaat niet. Dit ivm diepte, ze komen niet overal aan met hun machinerie en goedjes... Nu krijg je natuurlijk een discussie op dit forum :wink: ... Ik heb gevraagd bij 3 bedrijven, en allen wisten onafhakelijk van elkaar dit verhaal op te lepelen. Nu ben ik nie zo van de strakke afwerking, maar ik wilde het gewoon weten... Ik heb gewoon zelf geverft...
- Ik heb nog open polyester Hoffman schermen liggen voor de liefhebber, deze kun je met wat creatieviteit best verbreden. Want idd er moet een cm of 8 tussen. Met wat polyester ed moet dat lukken, dit voor de niet lassers onder ons. Anders kun je ook originele verlassen. Is een hoop werk maar er zijn hier gereedschapjes voor. Deze komen uit de hotrod en kever scene... Ooit geleend van iemens die een T-ford aan het pimpen was. Dit gereedschap voorkomt heuvellandschap in plaatwerk.
- Verbrede velgen worden ook veel gemaakt in de autocross. Heb daar geen details over, maar met wat gegoogle ed kom je n eind.
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 27 mar, 2006 15:30

etjen schreef: Probleem met verbreed voor is dat je ze niet kunt laten uitbalanceren.. Dus kan nogal gaan hobbelen boven de 90 ofzo.. De bandenboer vond ze erg mooi gemaakt!
hoeze brede banden kunnen niet worden gebalanceerd?
ik heb 4 verbrede velgen, en zijn alle 4 gebalanceerd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » ma 27 mar, 2006 15:43

ik heb 4 verbrede velgen, en zijn alle 4 gebalanceerd
Nou, dan met zn allen naar Toms bandenboer! :D
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 27 mar, 2006 15:50

moet gewoon naar een eendenboer gaan.
meeste bandenboeren kunnen eendvelgen niet balanceren omdat eendenvelgen geen centraal gat hebben/te klein gat. Daardoor gaat balanceren niet goed.
Er zijn bandenboeren die wel een opspanmiddel hebben waarbij de boutgaten van de eend worden gebruikt, dan kunnen ze wel makkelijk worden gebalanceerd
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie