Pagina 2 van 5

Geplaatst: do 23 mar, 2006 20:13
door Green-Duckman
Tja al met al veel werk dus!!!

Geplaatst: do 23 mar, 2006 22:03
door Aloha Beach Cruiser
nee als ik de burton velg laat verbreden, moet m'nj spatbord ook breder :wink: en zo mooi spuiten kan ik zelf niet.. dus al met al veeel geld kwijt :(

maar die velgen heb ik verbreed gezien, bij Le Patron in de garage... waren wel te koop volgens mij.. moeten alleen nog verchroomd worden dan!

maar lijkt mij wel het mooiste, brede burtonwielen chroom, en dan een mooie treeplank erbij :D ..

ik wil graag orginele eendenwielen gaan verbreden voor achterop m'n blauwe.. (heb nog 13 wielen over :lol: ) dan ook zelf spatborden verbreden, (of evt van iemand kopen) en treeplank maken..

Geplaatst: do 23 mar, 2006 22:13
door Transat
Een treeplank?! Je Eend gaat steeds meer op een Kever lijken..... :wink: :? :cry:

Geplaatst: do 23 mar, 2006 22:21
door Aloha Beach Cruiser
:lol: het zou toch altijd een eend blijven!!
en ik heb nog een orginele die ZEKER orgineel blijft!!

Geplaatst: do 23 mar, 2006 23:07
door backfire
2 wielen tegen mekaar bouten heb je gelijk een 250 band met super water afvoer.

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 15:26
door Aloha Beach Cruiser
:lol: :lol: :lol: :lol:



alleen kijk je er dan niet zo DIEP in, wat juist zo mooi is :!:

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 15:39
door Jacobus_XIII
charleston tuning schreef:nee als ik de burton velg laat verbreden, moet m'nj spatbord ook breder :wink: en zo mooi spuiten kan ik zelf niet.. dus al met al veeel geld kwijt :(

maar die velgen heb ik verbreed gezien, bij Le Patron in de garage... waren wel te koop volgens mij.. moeten alleen nog verchroomd worden dan!

maar lijkt mij wel het mooiste, brede burtonwielen chroom, en dan een mooie treeplank erbij :D ..

ik wil graag orginele eendenwielen gaan verbreden voor achterop m'n blauwe.. (heb nog 13 wielen over :lol: ) dan ook zelf spatborden verbreden, (of evt van iemand kopen) en treeplank maken..
Onder mijn 2 cilinder heb ik achter 155ers op 2cv velgen liggen. Dit past zonder dat je wat aan hoeft te passen. Voor mijn 4 cilinder eend ga ik 175ers op GSA velgen gebruiken. Hiervoor hoef je alleen het stootrubber achter te verwijderen. GSA velgen zijn voor niet te gebruiken. Deze passen alleen op een ami super voor-draagarm.

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 16:25
door Evan
GS velgen voor is op zich geen probleem, heb ik me laten vertellen, je moet dan alleen een setje busjes achter je velg op de draadeinden zetten, zodat je velg iets naar buiten komt te staan.
Hef je meteen (gedeeltelijk) op dat van de GS de velg meer naar binnen zit tov het hart.

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 16:54
door Jacobus_XIII
Evan schreef:GS velgen voor is op zich geen probleem, heb ik me laten vertellen, je moet dan alleen een setje busjes achter je velg op de draadeinden zetten, zodat je velg iets naar buiten komt te staan.
Hef je meteen (gedeeltelijk) op dat van de GS de velg meer naar binnen zit tov het hart.
Beter! Dat wis ik niet!
Enig idee hoe dik die busjes moeten zijn?

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 22:15
door Evan
Nog niet, aan die fase ben ik nog niet toegekomen, vraag anders "Bullfrog blue" op t Citroen-forum.nl eens die had het toen erover. En post het meteen hier als je het antwoord weet ;)

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 23:00
door Jacobus_XIII
Evan schreef:Nog niet, aan die fase ben ik nog niet toegekomen, vraag anders "Bullfrog blue" op t Citroen-forum.nl eens die had het toen erover. En post het meteen hier als je het antwoord weet ;)
Misschien dat ik er morgen zelf even naar kijk. Mijn voorbanden op mijn eend zijn redelijk kaal en heb nog 4 GSA velgen met goede banden liggen :lol:

Geplaatst: ma 27 mar, 2006 15:23
door etjen
Ik heb achter 2o5 (laten maken via C+C) en voor 145 (originele velg met bredere band).

- Heb geen klachten over lagers, wegligging ed (rij gem. 30.000 per jaar)
- Achter is erg mooi gelast en heeft nauwelijks afwerking nodig. Probleem met verbreed voor is dat je ze niet kunt laten uitbalanceren.. Dus kan nogal gaan hobbelen boven de 90 ofzo.. De bandenboer vond ze erg mooi gemaakt!
- Chroom, heb gecheckt of je verbreed kunt laten verchromen, dat gaat niet. Dit ivm diepte, ze komen niet overal aan met hun machinerie en goedjes... Nu krijg je natuurlijk een discussie op dit forum :wink: ... Ik heb gevraagd bij 3 bedrijven, en allen wisten onafhakelijk van elkaar dit verhaal op te lepelen. Nu ben ik nie zo van de strakke afwerking, maar ik wilde het gewoon weten... Ik heb gewoon zelf geverft...
- Ik heb nog open polyester Hoffman schermen liggen voor de liefhebber, deze kun je met wat creatieviteit best verbreden. Want idd er moet een cm of 8 tussen. Met wat polyester ed moet dat lukken, dit voor de niet lassers onder ons. Anders kun je ook originele verlassen. Is een hoop werk maar er zijn hier gereedschapjes voor. Deze komen uit de hotrod en kever scene... Ooit geleend van iemens die een T-ford aan het pimpen was. Dit gereedschap voorkomt heuvellandschap in plaatwerk.
- Verbrede velgen worden ook veel gemaakt in de autocross. Heb daar geen details over, maar met wat gegoogle ed kom je n eind.

Geplaatst: ma 27 mar, 2006 15:30
door Tom Duckpower
etjen schreef: Probleem met verbreed voor is dat je ze niet kunt laten uitbalanceren.. Dus kan nogal gaan hobbelen boven de 90 ofzo.. De bandenboer vond ze erg mooi gemaakt!
hoeze brede banden kunnen niet worden gebalanceerd?
ik heb 4 verbrede velgen, en zijn alle 4 gebalanceerd.

Geplaatst: ma 27 mar, 2006 15:43
door etjen
ik heb 4 verbrede velgen, en zijn alle 4 gebalanceerd
Nou, dan met zn allen naar Toms bandenboer! :D

Geplaatst: ma 27 mar, 2006 15:50
door Tom Duckpower
moet gewoon naar een eendenboer gaan.
meeste bandenboeren kunnen eendvelgen niet balanceren omdat eendenvelgen geen centraal gat hebben/te klein gat. Daardoor gaat balanceren niet goed.
Er zijn bandenboeren die wel een opspanmiddel hebben waarbij de boutgaten van de eend worden gebruikt, dan kunnen ze wel makkelijk worden gebalanceerd