Chassis 3 (Origineel chassis)

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 21 aug, 2003 11:40

Teun Stam schreef:En anders zoek je ff een naderhand verzinkt chassis als je dan nog zo'n wokkel onder je auto legt dan weet ik het ook niet meer..
He geen Foute woorden over wokkels he.

Vind ik een van de beste chips!!! :wink:

:lol: :lol: :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » do 21 aug, 2003 12:26

Daar heb je zekes gelijk in maar voor onder je eeendje???
:lol:
Meer iets voor IN je eendje
Wat brengt morgen.???

marbus
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 aug, 2003 21:29
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door marbus » do 21 aug, 2003 22:04

Ik vroeg me af hoe het zat het mee chassis voor een Mehari? Deze zijn iets langer toch? Maar ook nog enigzins verkrijgbaar of kan ik het vergeten?

Gijs

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 21 aug, 2003 22:20

Punky schreef: Niet om je boos te maken of om de bet-weter uit te hangen ofzo.
Maar in het artikel van 2cvclub staat niks over een verzinkt origineel chassis.
ik heb zelf pas nog een origineel onverzinkt chassis gekocht. Ben persoonlijk niet zo voor dat verzinken.
Sorry Punky!
Je hebt gelijk, er staat niks over verzinkt. Ik dacht dat dat er wel op heeft gestaan. Ik zal eens kijken of ik er in een clubblad nog wat over terug kan vinden.

Mijn chassis is, voordat ik de auto kocht, vervangen door een imitatie maar daar kan ik voorlopig nog mee vooruit (achteruit gaat ook prima) . Mocht de nood ooit aan de man komen dan neem ik toch liever een origineel onverzinkt maar met een lekkere antiroestbehandeling er in en op.
En wat je met wokkels bedoeld weet ik niet maar ze zijn erug lekker!!

Hanzzl

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 22 aug, 2003 09:40

het chassis voor mehari is hetzelfde als voor 2cv. Alleen voor de Mehari 4x4 is het chassis anders (heel anders trouwens) Maar allebei nieuw verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 22 aug, 2003 15:27

marbus schreef:Ik vroeg me af hoe het zat het mee chassis voor een Mehari? Deze zijn iets langer toch? Maar ook nog enigzins verkrijgbaar of kan ik het vergeten?

Gijs
het chassis van een Mehari is aan de achterpoten =/- 20 cm ingekort en je moet 2 gaten boren in de doos van het chassis om het subframe op te schroeven.

verder zijn ze indentiek!!! behalve dan de 4x4 versie
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 22 aug, 2003 15:49

klopt ja, dat ze korter zijn. Maar dat moet je zelf doen. Cassis verkoopt maar 1 chassis voor 2cv en Mehari

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » vr 22 aug, 2003 17:38

Hanzzl schreef:En wat je met wokkels bedoeld weet ik niet maar ze zijn erug lekker!!

Hanzzl
Eeen behoorlijk gegolfd chassis noem ik een wokkel... en das nie goe.. :)
Wat brengt morgen.???

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 24 aug, 2003 01:19

Teun Stam schreef: Eeen behoorlijk gegolfd chassis noem ik een wokkel... en das nie goe.. :)
Bedoel je een chassis dat:

a. gebruikt is bij golf spelen?
b. afkomstig is uit een VW G%$#- gti turbo die achter een drempel is blijven haken?
c. als een wokkel is gedraaid?
d. een chassis van golfplaten (asbest!!!)

Nee, dat lijkt me nie ech goe nie.

Hanzzl

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » zo 24 aug, 2003 11:16

mm ja zoiets
sorry beetje vakterm...
gewoon niet echt goed oke>>??
Wat brengt morgen.???

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 24 aug, 2003 16:08

nou mijn mooie chassis heeft ook wat golfjes in het midden wat wil dat zeggen dan

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » zo 24 aug, 2003 17:48

Dat je plaatstaal dus gekrompen is en dus niet meer zo origineel ( Lees STEVIG) als een niet gegalvaniseerd chassis ..
Maar goed ieder z'n meug.( of een wokkel)
Wat brengt morgen.???

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 24 aug, 2003 18:39

is dat ernstig dan vertel er eens meer over het is een gegalvaniseerd chassis 3 jaar oud

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » ma 25 aug, 2003 00:34

Nou een gegalvaniseerd chassis zou niet zo'n probleem geven alleen een Imitatie of origineel chassis dat later wordt gegalvaniseerd.
Dit omdat dat plaatwerk een andere dikte heeft,
Dus Geen probleem maar een tectyl beurtje is nooit weg.
:wink:
Wat brengt morgen.???

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » ma 25 aug, 2003 11:29

Die golven zullen wel in je chassis gezeten hebben vanaf het galvaniseren. Dat komt door het ongelijk uitzetten en krimpen van het materiaal in het gloeiend hete zinkbad. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je chassis al begint na te laten. Voor zover ik weet zijn alle gegalvanisseerde chassis gegolfd.
C'est la crème de la crème...

Plaats reactie