Pagina 2 van 8
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 16:41
door Spookeend
backfire schreef:kleur is tegenwoordig vrij, maar voor die alfa-sud, er geld ook nog een 40% regel voor wat betreft vermogen. Dus standaard 2cv6 met 32 PK mag dan niet meer dan 44 PK hebben. Als je meer hebt zal je de constructie aantoonbaar moeten verbeteren en de RDW overtuigen van de gebruikte techniek. Met een 105PK en een motoragent spot je, geloof me je mag naar huis lopen.
uhm, geldt dat dan voor eend? 2cv6 zeg maar?
omdat mensen in een eend met kenteken en chassies en blokkie van een ami super technisch en wettelijk in een ami super rijden, maar dan met een andere koets. Hoe zit dat dan? Gaan ze dan uit van de constructie snelheid van de wat op het kenteken staat, dus ami super?
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 17:22
door A3
omdat mensen in een eend met kenteken en chassies en blokkie van een ami super technisch en wettelijk in een ami super rijden, maar dan met een andere koets. Hoe zit dat dan? Gaan ze dan uit van de constructie snelheid van de wat op het kenteken staat, dus ami super?
Als je het chassis en blok van een ami-super gebruikt, en hier een eendenkoets op zet. Dan is er niks aan de hand. (in iedergeval voor de politie).
Wel raadzaam om naar het RDW te gaan. (i.v.m. verzekering)
Gsa 1300cc blok na de keuring inbouwen is ook weer toegestaan. Hiervoor is geen herkeuring vereist, aangezien je niet meer dan 40% in vermogen stijgt.
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 17:24
door A3
Ik heb bij mijn eend orginele 4 cilinder papieren.
Heb je dit project overgenomen van Marc T. uit geleen?
Geplaatst: ma 22 mei, 2006 17:27
door Jacobus_XIII
A3 schreef:Ik heb bij mijn eend orginele 4 cilinder papieren.
Heb je dit project overgenomen van Marc T. uit geleen?
Inderdaad! Die opstelling komt me bekend voor

Geplaatst: ma 22 mei, 2006 21:59
door catscit
Andere kleur hoef je niet meer op te geven.
andere spatborden is niet aanpassen van de koets want spatbord is geen koets. Koets aanpassing is lassen en/of zagen.
een ami super heeft standaard 53.5pk trouwens, verder is die 40% volgens mij geen vastgelegde regel maar een regel die wel eens gebruikt wordt voor vaststellingen. Volgens mij is de officiele omschrijving zoiets van "zover mogelijk binnen de grenzen van het ontwerp etc etc" en dus voor interpretatie uitlegbaar. Alles boven de 10% is zoiezo dubieuz...
op je kenteken staat een auto type en aan dat type hangt een typegoedkeuring. in principe mag je NIKS hiervan aanpassen. Doe je dit wel dan vervalt je type goedkeuring en mag je naar lelystad voor een nieuwe.
En DAT staat in de wet.
Gelukkig staat de rdw een en ander toe mbt aanpassingen maar als het fout gaat kan er geeist worden dat je je auto terugbouwt naar de typegoedkeuring voordat je je kenteken terug krijgt.
Ik ken 2 mensen met een 4 cylinder eend die dit voorgehad hebben.
Geplaatst: di 23 mei, 2006 12:35
door Joris Woudberg
A3 schreef:Ik heb bij mijn eend orginele 4 cilinder papieren.
Heb je dit project overgenomen van Marc T. uit geleen?
Ja dat klopt. Heb dat project 1,5 jaarv geleden van hem overgekocht.
Geplaatst: di 23 mei, 2006 12:47
door catscit
neeritter?
Hmmm, een groot gedeelte van ons wagenpark staat in haler, da's ook toevallig!
Geplaatst: di 23 mei, 2006 23:08
door Matchless
Maar affijn, de rolkooi dus

.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 16:29
door Aloha Beach Cruiser
zijn ze er ook van aluminium gemaakt of..

Geplaatst: wo 24 mei, 2006 17:18
door CitRoel
2 vliegen in één klap rolkooi erin én verlaagd

Geplaatst: do 25 mei, 2006 17:22
door Aloha Beach Cruiser

de oplosing
hoe zwaar is zo'n ding ongeveer?
Geplaatst: do 25 mei, 2006 18:46
door catscit
sparco verkocht een paar jaar geleden gewoon 2cv rolkooien.
Stonden in de demon tweeks catalogus oa..
Geplaatst: vr 26 mei, 2006 20:59
door catscit
bij
http://www.pp-2cv.be hebben ze natuurlijk zoiezo een rolkooi te koop.
kost 500 euro.
Geplaatst: za 27 mei, 2006 12:35
door etjen
Geplaatst: za 27 mei, 2006 12:49
door Matchless
Leuk zo'n ding. Kun je meteen je achterdeuren dichtlassen. Ik zou zo'n ding wel willen hebben, maar dan wel zodanig dat de achterbank en passagiervervoer gehandhaafd kan worden. Wordt een eigen fabrikaat denk ik dan maar.