Pagina 2 van 4
Geplaatst: di 23 mei, 2006 19:25
door backfire
moeten we nu niet ff een topic remmen aanpassen aanmaken
of nie mod.
Geplaatst: di 23 mei, 2006 19:31
door Tom Duckpower
backfire schreef:moeten we nu niet ff een topic remmen aanpassen aanmaken
of nie mod.
Done
staat onder tunig...
kan nog altijd naar "remmen" worden getieft
Geplaatst: di 23 mei, 2006 19:33
door backfire
nee Tunig is goed, het gaat tenslotte om modificaties ten opzichte van de standaard.
Geplaatst: di 23 mei, 2006 21:20
door catscit
inderdaad is goede koeling een pre.
Ik heb nog geen goede koeling voor elkaar op mijn auto. Citroen heeft het zelf ook ontdekt, de ami super had een slang van de koelbeplating (alla dyane "turbo") naar een Y stuk wat naar de klauwen blaast.
Ik heb geen ruimte voor de slang van de koelbeplating naar de Y en een slang die lucht pakt uit de rijwind blijkt onvoldoende.
Ik zit te denken aan 2 gaten in de spatborden zoals bij de 2cv met eberspacher standverwarming, dus een groot gat onder de koplamp, maar dat helpt volgens mij weinig als je over 80km wegen tuft. De warmte ontwikkeling is enorm, motorwarmte bouwt op in de motorruimte en vroeg of laat gaat het bij dan fout.
Maar op het circuit moet bovenstaande oplossing wel werken, en voorlopig ga ik me daar maar es op concentreren, dan kijken we daarna wel verder.
Verder nog steeds zwaar aan het twijfelen om een compleet gs hogedruk systeem in te bouwen. De gs is best doseerbaar en ik moet nu best hard trappen met de standaard 2cv hoofdremcylinder om de handel aan het vertragen te krijgen, zeker bij snelheden > 150km/h. Ik ben alleen bang dat met de gs installatie als je een keer echt noodremt alles blokkeert en de handel onbestuurbaar wordt en mijn 4 cylinders hebben beide behoorlijk wat onderstuur dus dan wordt het spannend.
En je krijgt er een berg lekkage gevoelige zooi bij onder de motorkap waar je behoorlijk groen van wordt.
Ik heb een sloop gs staan, sloop alles er wel uit en leg het op het schap, maar ik denk dat ik voorlopig bij de conventionele remmerij blijf en me beperkte beschikbare tijd steek in opbouw van motor met injectie enzo.
Geplaatst: di 23 mei, 2006 21:30
door supercees
in de vrachtwagenracerij worden de schijven gekoeld door er water over te laten lopen, je ziet tijdens de race de stoom achter de voorwielen vandaan komen.
je kan een electrische ruitensproeier nemen die je schakelt met de schakelaar op je rempedaal en een aan/uitknop ertussen voor wel of niet racen, nog wat tie-ripjes erbij en remmen maar.
Geplaatst: di 23 mei, 2006 21:47
door catscit
water op de schijven zelf heeft 2 gevaren, ten eerste kunnen haarscheuren ontstaan door het enorme temperatuur verschil en de plotselinge afkoeling, en schijven remmen heel slecht met water erop! Ik dacht trouwens dat bij trucks de klauwen water gekoeld werden en wel doordat er waterkanalen op de klauwen zitten? kan het fout hebben, ga wel even STFW
Geplaatst: di 23 mei, 2006 22:03
door supercees
hoe de truckers dat doen weet ik ook niet.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 00:24
door backfire
catscit schreef:inderdaad is goede koeling een pre.
Ik heb nog geen goede koeling voor elkaar op mijn auto. Citroen heeft het zelf ook ontdekt, de ami super had een slang van de koelbeplating (alla dyane "turbo") naar een Y stuk wat naar de klauwen blaast.
Ik heb geen ruimte voor de slang van de koelbeplating naar de Y en een slang die lucht pakt uit de rijwind blijkt onvoldoende.
Ik zit te denken aan 2 gaten in de spatborden zoals bij de 2cv met eberspacher standverwarming, dus een groot gat onder de koplamp, maar dat helpt volgens mij weinig als je over 80km wegen tuft. De warmte ontwikkeling is enorm, motorwarmte bouwt op in de motorruimte en vroeg of laat gaat het bij dan fout.
Maar op het circuit moet bovenstaande oplossing wel werken, en voorlopig ga ik me daar maar es op concentreren, dan kijken we daarna wel verder.
Verder nog steeds zwaar aan het twijfelen om een compleet gs hogedruk systeem in te bouwen. De gs is best doseerbaar en ik moet nu best hard trappen met de standaard 2cv hoofdremcylinder om de handel aan het vertragen te krijgen, zeker bij snelheden > 150km/h. Ik ben alleen bang dat met de gs installatie als je een keer echt noodremt alles blokkeert en de handel onbestuurbaar wordt en mijn 4 cylinders hebben beide behoorlijk wat onderstuur dus dan wordt het spannend.
En je krijgt er een berg lekkage gevoelige zooi bij onder de motorkap waar je behoorlijk groen van wordt.
Ik heb een sloop gs staan, sloop alles er wel uit en leg het op het schap, maar ik denk dat ik voorlopig bij de conventionele remmerij blijf en me beperkte beschikbare tijd steek in opbouw van motor met injectie enzo.
Euh "COOOOL"
, ps 24H Spa toevallig klaar, ennuh mogen we dan ff komen kieken
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 09:05
door catscit
denk niet dat ik het voor spa klaar heb. Deze zomer nog een c35, een azu en een deel restauratie van m'n ami 8 service doen, daarna is het 4 cylinder blokkie aan de beurt. Ik heb bijna alle onderdelen al wel in huis. Ik ben nog aan het vissen naar een oliekoeler houder ipv het origineel en een 2e setje zuigers en cylinders.
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 14:13
door Spookeend
als je zoveel aan gaat passen om de remmen bij de bak te gaan koelen, is het dan niet handiger, en misschien ook makkelijker een oplossing te zoeken de remmerij bij de bak vandaan te krijgen? Dus, net als bij de meeste auto's bij de wielen.
of het eenvoudig te doen is weet ik niet, maar als je zover wilt gaan om gs systeem te verbouwen naar eend systeem toe, dan is het aanpassen van een voortrein wellicht ook te doen??
Ik zou zo 123 niet weten welke voortrein "eenvoudig" aanpasbaar te maken is voor een eend hoor, maar wellicht een id om eens uit te zoeken?
Greatnix Spookeend
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 14:25
door catscit
Remmen op die wielen gaat bij een atype vooras niet.
De auto stijgt dan op als je gaat remmen.
De atype vooras heeft een enorm voordeel tov andere assen omdat je 0 bump steer hebt. Een andere vooras is wel een erg ingrijpende verbouwing (en behoorlijk niet toegestaan ook) en daar heb ik geen zin in.
GS remmen (hoge druk hydraulisch) is niet erg ingrijpend. Pomp op het blok monteren, regulator op de bak met voorraadbol, hoofdremcylinder vervangen, vat op het schutbord en klaar is ie.
Verder zijn er meer raceauto's met de remmen op de bak (middenmotor) dus het moet te doen zijn...
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 16:24
door Aloha Beach Cruiser
maar wat jij nu maakt is eigenlijk voor circuit gebruik ..toch
wat is eigenlijk een volgende stap die je na orginele remmen kunt nemen ?
toch de geventileerde schijven misschien? voor iets ruiger gebruik?
Geplaatst: wo 24 mei, 2006 17:23
door catscit
mijne wordt voornamelijk voor circuit gebruik.
De stap na standaard remmen is geventileerde schijven. Als je een 2cv bak hebt kun je bij de belgische toko terecht, bij een gs bak kan er axel spul zo op (als je nieuwe schijven kunt vinden!)
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 17:11
door A3
Laatst zag ik op een *pel Vectra 2000, schijven en klauwen van Porsche zitten.
Zou een alternatieve schijf en klauw geen optie zijn voor op een gs bak?
De klauw passend krijgen is het minst moeilijke, alleen of je de schijf goed gecentreerd kan boren?
Handrem is voor op circuit toch niet interessant (evt. altijd een hydrolische mogelijk)
Als het eenmaal lukt, gaat wel een wereld open! Setje van EBC brakes, met Yellow Stuff remblokken. Dat remt en kan tegen temperatuur.
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 17:15
door Aloha Beach Cruiser
mag je meteen je gordels grondig aanpassen... of je voorruit