Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 10:50
door Michiel van G.
inderdaad een echte 67'er!
ziet er goed uit!
als ze in nederland is goed laten tectylleren en behandelen tegen roest, want het zou jammer zijn als deze dyane straks uitgevoerd is met meer luchtgaten dan er in horen..!
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 11:36
door Yannick
De Dyane is nog van mijn vader maar laten we zeggen dat ik er 99 % meer tijd in steek dan hij
Het is inderdaad een 425cc, zou jij een foto willen plaatsen van je motorruimte en welke typebenaming staat er op het motorplaatje? (AYA of AYA.M)
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 15:31
door XMan
Het zou idd zonde zijn om mijn drom te laten roesten...
daroom ben ik op zoek naar een stalling... ze is oud en is "grieppig" gevoellig. Ik woon ook niet zo ver van de zee bovendien.
De Motor? die heb ik niet gezien. Op mijn kenteneken staat er AYA AM, en ze is van september. De motor is echt een 425 in 6 volt. Dit motoortje zeg! dat is appart, bijna mensellijk.
Heb ook met een 435 gereden en ik vond het niet zo goed... niet echt krachtigger maar veel meer lawaai.
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 15:38
door Tom Duckpower
Frank Deusjevoo schreef:Mooie dyane hoor! Ziet er goed uit! En bovendien een Franse! Die zijn meestal ook met minder roest uitgevoerd dan de originele Nederlandse Atypes

...
Frank
ik heb in france anders eenden gezien waarbij de mijne voor de verbouwing kneiterhard was....
Geplaatst: zo 28 mei, 2006 16:11
door Yannick
XMan schreef:Het zou idd zonde zijn om mijn drom te laten roesten...
daroom ben ik op zoek naar een stalling... ze is oud en is "grieppig" gevoellig. Ik woon ook niet zo ver van de zee bovendien.
De Motor? die heb ik niet gezien. Op mijn kenteneken staat er AYA AM, en ze is van september. De motor is echt een 425 in 6 volt. Dit motoortje zeg! dat is appart, bijna mensellijk.
Heb ook met een 435 gereden en ik vond het niet zo goed... niet echt krachtigger maar veel meer lawaai.
Wij hebben ook een AYA AM, op het motorplaatje staat normaal gezien AYA of AYA.M, ik zou graag weten wat het verschil is, daarom dat ik het vraag.
De onze is echter 12 Volt omdat ze in België gemaakt is, daar waren ze sneller met 12 Volt dan in Frankrijk.

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 00:03
door XMan
Whoea die pick up!
Ik kan dit motorplaatje nog niet zien. Mijn eend staat nog in frankrijk en ik moet ze over 3 weken ophlen want dan heb ik pas vakenties. Ik krijg kribbels van
Ik vertel meer over het plaatje dan.
Niet waar! De fransen dyane in 6volt rijden sneller want met 6 volt koom je vrij lichter uit

Geplaatst: ma 29 mei, 2006 07:52
door revi
Wow ... prachtige oldtimer ... en nog ouder dan de mijne ook! Ik woon inmiddels in Zoetermeer maar hoop je wel eens te zien rijden ... ik was ook al eens iemand tegen gekomen die ook uit Frankrijk kwam en een '67-er reed in Den Haag ... toeval!??
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 10:26
door the Nosepicker
Bienvenue!
Mooie Dyane! Zuur dat je nog moet wachten, maar dan kun je nog 3 weken dromen over het eend/dyane rijden. Is bijna net zo leuk

. Succes ermee!
Tuub
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 16:37
door Joos
Yannick schreef:De Dyane is nog van mijn vader maar laten we zeggen dat ik er 99 % meer tijd in steek dan hij
efjes off-topic dyane,
maar dus...
pa clukkers (hier als referentie): 100%
'kleine' clukkers: 199%
samen: 299%
ronden we af naar 300%, er vanuitgaande dat dit alle tijd is die er in de dyane gestoken wordt, is de verdeling 1/3 + 2/3,
dus steek jij dubbel zoveel tijd in de dyane?
ik dacht dat je meer deed...
Geplaatst: ma 29 mei, 2006 18:32
door Yannick
XMan schreef:
Niet waar! De fransen dyane in 6volt rijden sneller want met 6 volt koom je vrij lichter uit

Ik bedoelde dat ze in Vorst eerder 12 Volt gebruikten
En danku voor de berekeningen Joos...Ik doe in praktijk dus veel meer dan in theorie, sterk!

Geplaatst: di 30 mei, 2006 20:04
door XMan
ja ja.. het gaat goed met jou yahnick 
Ik moet helaas nog wachten een paar weken om die geliefde end te krijgen, mijn collega's vinden me grappig 
Ik heb ook eens een 67/68'er in haarlem gezien. Ik was verbasd.
Ik ben op dit moment met verzekeing en RDW bezig. wet is verandert en dat is niet leuk. Heb mijn "gewoon" verzekeraar gebeld en ik moet een NL kenteken hebben anders krijg ik geen contract. Bij de RDW geven ze alleen een tijdellijk kenteken voor een dag... tja.
Wie kent een verzekering die minder moeillijk doet? Ik ga 10 dagies weg en wil dan graag met de auto terug. In Duitsland krijg je een tijdellijk kentenken met verzekering maar dat doen ze in frankrijk niet (heb nooit van gehoord.)
Dank jullie wel voor alle ideeën
XMan
Geplaatst: za 3 jun, 2006 21:24
door pauldegoede
ik heb wel eens gehoord dat Van Stek assurantien ook (tijdelijk) op chassisnummer verzekert in plaats van op kenteken. Wellicht kan je dat proberen.
Ontzettend mooie Dyane trouwens. De kleur doet denken aan bleu Thasos, maar volgens mij was dat in ' 67 nog niet in gebruik. Het zal wel bleu Cristal zijn.
met vriendelijke groet,
Paul
Geplaatst: zo 4 jun, 2006 02:17
door XMan
vriendellijk bedankt Paul ik ga dinsdag ff bellen. het is zeker www.vanstek.nl ?
Die dyane is ook mooi. beetje vies maar gewoon poetsen. Dat is de auto van een boer uit Bretagne. Deze auto heeft dezelfde eignaar gehad 37 jaren lang, de nieuwe kenteken was op 10.05.2006 gemaakt alleen om de auto te kunnen verkopen. Eigenllijk word ik de 2de eigenaar. Dat is een mooie licht blauw. wat voor auto heb je zelf?
Geplaatst: zo 4 jun, 2006 12:57
door Aloha Beach Cruiser
mooi ding!! en Succes ermee

Geplaatst: zo 4 jun, 2006 13:50
door pauldegoede
Volgens mij is dat inderdaad de website. Ik heb zelf momenteel helemaal geen A-type.

Ik woon ook in Den Haag in een straat waar al te weinig ruimte is om 1 auto per familie te parkeren. Naast ruimte zijn ook tijd en jonge kinderen beperkende factoren. Ik heb meerdere dyane's en een Ak400 gehad. Ik wil beslist eens naar je nieuwe aanwinst komen kijken als ze in La Haye is aangekomen.
Paul