Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 11:45
door TB
Maar nooit te veel. Beter 2 keer een klein beetje dan 1 keer veel te veel.
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 14:32
door Heiko
alfred schreef:Da's duidelijk, maar bij Alledag/Onderhoud staat:
"Ieder jaar of iedere 30.000 km. De wiellagers invetten. De achterwiellagers kan je smeren door de doppen er af te trekken en te vervangen door plastik doppen als die er niet al opzitten."
Wat is wijsheid? To grease or not no grease, that's the question!
Daarmee werden waarschijnlijk open lagers bedoeld. Je hebt er misschien wel eens van gehoord

: de goede oude tijd dat je elk lager nog 10 minuten moest "inkloppen" om het vet er in te krijgen.
Intussen is de lagerkwaliteit verbeterd en vooral, er worden bijna alleen nog maar dichte lagers gemonteerd en die zijn voor lifetime van vet voorzien.
catscit is allways right!

Geplaatst: do 22 mar, 2007 09:42
door backfire
Even andere vraag, ik heb dus de voorste (ja hoe heet dat ding eigenlijk) deel los waar het wiellager in zit met de plaat voor bevestiging van het wiel.
Nu is het zo dat ik dit op en neer kan bewegen. Is dit een speling die er in hoort en verdwijnt als ik de aandrijfas monteer?
Geplaatst: do 22 mar, 2007 10:28
door Gerard2cv
Door het aandraaien van de aandrijfas druk je de 2 lagerhelften tegen elkaar en moet de speling weg zijn
Geplaatst: do 22 mar, 2007 10:55
door backfire
Gelukkig, want ik dacht ook al dat ze spelingsvrij waren toen alles vast zat. Dank je Gerard.