Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 2 okt, 2006 12:22
door backfire
Als er normale moeren op zitten of inbusbouten of whatever dan is de beugel al een keer losgeslepen, 99% kans omdat contactslot defect was.
Overigens Hassie, als je de beugel doorgeslepen hebt dan haal je bij de bouwmarkt een stuk draadeind (kun je per meter kopen) dikte 6 mm. Deze buig je dan in de zelfde ronding als de beugel. Rest je nog om de lengte goed te maken en moertjes er op te draaien.
Zelf gebruik ik zelfborgende moertjes zodat deze er niet af kunnen trillen.
Geplaatst: ma 2 okt, 2006 12:32
door Hassie
Dank, Backfire, dat ga ik zeker doen!
Vr.groet,
Hassie
Geplaatst: wo 4 okt, 2006 21:46
door Hassie
wouter87 schreef:wat erg handig is en niet zo link/lomp als een slijptol is een dremel. ik heb die namelijk gebruikt. een flexibele as erop en je kan alle kanten op. was er binnen twee minuten doorheen zonder veel dingen te beschadigen. en wat kost zo'n ding nou 25 pleurie bij de gamma met duizende extra's
Hallo Wouter,
Ben van plan de beugel ook door te snijden met m'n Dremel. Maar op welke plekken heb jij de beugel doorgesneden???
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Vrgrt
Hassie
Geplaatst: wo 4 okt, 2006 21:48
door LoLa
Kan de situatie vanaf hier niet beoordelen maar voor "muurvaste" moeren kan je ook een moeren splijter kopen
Geplaatst: wo 4 okt, 2006 21:52
door Hassie
LoLa schreef:Kan de situatie vanaf hier niet beoordelen maar voor "muurvaste" moeren kan je ook een moeren splijter kopen
Dank voor je belangstelling; maar dat is het probleem niet. Je kunt niet bij de moeren (als die er nog zijn) komen. Vandaar.
Vrgrt
Hassie.
Geplaatst: do 5 okt, 2006 13:01
door Spookeend
Hassie schreef:wouter87 schreef:wat erg handig is en niet zo link/lomp als een slijptol is een dremel. ik heb die namelijk gebruikt. een flexibele as erop en je kan alle kanten op. was er binnen twee minuten doorheen zonder veel dingen te beschadigen. en wat kost zo'n ding nou 25 pleurie bij de gamma met duizende extra's
Hallo Wouter,
Ben van plan de beugel ook door te snijden met m'n Dremel. Maar op welke plekken heb jij de beugel doorgesneden???
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Vrgrt
Hassie
ff teruglezend, jij krijgt je stuurstang er niet uit??
Als je onderaan de stuurpijp de klem loshebt, moet je nog wel even het stuurslot losmaken. Dat valt dan in 2 delen naar beneden en dan kun je de stuurpijp er zo uit trekken.
Als je het gaat doen zoals ze bezig zijn met het contact slot enz, dan blijft dat dus allemaal aan je pijp zitten.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: do 5 okt, 2006 14:45
door Hassie
Beste Spookeend, het gaat er juist om dat ik m'n u-beugel van het stuurslot niet los krijg. Vandaar mijn vraag aan Wouter 87
vrgrt
Hassie.
Geplaatst: do 5 okt, 2006 17:01
door wouter87
Hassie schreef:
wouter87 schreef:
wat erg handig is en niet zo link/lomp als een slijptol is een dremel. ik heb die namelijk gebruikt. een flexibele as erop en je kan alle kanten op. was er binnen twee minuten doorheen zonder veel dingen te beschadigen. en wat kost zo'n ding nou 25 pleurie bij de gamma met duizende extra's
Hallo Wouter,
Ben van plan de beugel ook door te snijden met m'n Dremel. Maar op welke plekken heb jij de beugel doorgesneden???
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Vrgrt
Hassie
gewoon aan weerszijde van de stuur kolom. je ziet de beugel daar zitten als je dan aan beide zijde doorslijpt is de spanning er vanaf en kan je eventueel de conussen van de doordraai moeren zo los draaien met vingers en heb je je contactslot in je hand[/quote]
Geplaatst: do 5 okt, 2006 17:28
door Hassie
wouter87 schreef:
Hassie schreef:
wouter87 schreef:
wat erg handig is en niet zo link/lomp als een slijptol is een dremel. ik heb die namelijk gebruikt. een flexibele as erop en je kan alle kanten op. was er binnen twee minuten doorheen zonder veel dingen te beschadigen. en wat kost zo'n ding nou 25 pleurie bij de gamma met duizende extra's
Hallo Wouter,
Ben van plan de beugel ook door te snijden met m'n Dremel. Maar op welke plekken heb jij de beugel doorgesneden???
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Vrgrt
Hassie
gewoon aan weerszijde van de stuur kolom. je ziet de beugel daar zitten als je dan aan beide zijde doorslijpt is de spanning er vanaf en kan je eventueel de conussen van de doordraai moeren zo los draaien met vingers en heb je je contactslot in je hand
[/quote]
Dank Wouter, Ik begrijp daar waar de beugel recht is; aan weerszijden, loodrecht op de beugel.
Je krijgt dan wel een aan beide kanten een inkeping is het huis van het slot, maar ik neem aan dat daardoor herplaatsing van het huis van het slot geen probleem oplevert?
Vrgrt
Hassie.
Geplaatst: do 5 okt, 2006 18:14
door André Post
Als je wat meer moeite doet kan je ook de moeren op de beugel door slijpen
of zagen.
Dan blijft de beugel heel en draai je het later gewoon weer vast met 2 M7 moeren.
Geplaatst: do 5 okt, 2006 18:32
door Wiebe
André Post schreef:Als je wat meer moeite doet kan je ook de moeren op de beugel door slijpen
of zagen.
Dan blijft de beugel heel en draai je het later gewoon weer vast met 2 M7 moeren.
Is volgens mij ook het meest eenvoudige. Of je moet donders veel geluk hebben en de veiligheidsboutjes er zo vanaf draaien (zo deed ik het, puur geluk neem ik aan!).
Groeten, Wiebe
Geplaatst: do 5 okt, 2006 19:02
door Lelijke Eend
Schiet me plotseling iets te binnen: ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat je die steunplaatjes tussen het stuurslot en je koets weg moet slaan. Wellicht dat je dan zonder gereedschap (behalve je handen) die gekke moertjes los kan draaien ?
Geplaatst: vr 6 okt, 2006 09:52
door wouter87
dat van rechtstreeks de bouten los zagen heb ik geen verstand van. bij mij was mijn mechanisch deel kapot dus dan krijg je direct zo'n nieuw omhulsel. en ik kwam met geen mogelijkheid bij de bouten ivm de bedrading dus dit was voor mij de makkelijktste manier