Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 9 apr, 2007 16:31
door Lelijke Eend
Beetje warmstoken kan helpen. Dan wel er af draaien als het ding nog warm is ! Want als het staal weer afkoelt, krimpt het. De krimp is nagenoeg onmeetbaar, maar genoeg om dat oog nog vaster te zetten. Wat ook wil helpen is een stevig stuk staal onder het oog te leggen, het oog er op te laten steunen en er op te meppen. Dan rekt het staal een klein beetje (ook weer onmeetbaar). Wel rondom slaan !
Geplaatst: ma 9 apr, 2007 21:38
door Punky
Een warmgestoken trekstang wel laten afkoelen anders is de kans grote dat ie breekt en dat wil je zeer zeker niet. En het is de bedoeling dat de rottigheid wat los komt door het verhitten en afkoelen.
Geplaatst: ma 9 apr, 2007 21:42
door Lelijke Eend
En bij het afkoelen krimpt het oog weer (dan is het een fractie kleiner dan orgineel, dit is niet te meten). Dus of warmstoken en losdraaien en het risico van breuk gewoon nemen of niet warmstoken.
Geplaatst: ma 9 apr, 2007 21:51
door Punky
Warm stoken, af laten koelen met wd40 (blussen) en dan draaien.
Tip uit een van NL's best verkochte klassiekerblaadjes.
Een afgebroken trekstang zit je niet op te wachten hoor.
Geplaatst: ma 9 apr, 2007 22:16
door Ducky Duke
Allemaal bedankt voor de tips.
Heb er alleen de komende dagen even geen tijd voor. (vrouwtje hoopt binnen een week te bevallen

)
Daarom vandaag met een auto-ambulance de patiƫnt naar een 2CV bedrijfje gebracht niet ver hier vandaan. Morgen ga ik ff langs om te kijken of de rest ook gelijk maar vervangen moet worden.
Let U know!
Stefan
Geplaatst: do 12 apr, 2007 12:42
door Ducky Duke
Nou, dat viel wel even tegen. Van de 4 trekstangogen waren er 3 gescheurd
Ook de schokbrekers waren helemaal gaar. Maar gelijk alles laten vervangen. Hopelijk is ie vanmiddag klaar.
Het kost wat, maar dan heb ie ook wat!
