Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 7 aug, 2006 16:41
door Rutgerrrr
abr2cv schreef:Een vettige onderkant is niet zo erg, zolang er geen druppels aan hangen zou ik me geen zorgen maken.
(gelukkig, nog meer mensen met olieprobleempjes)
Als ik een lang stuk gereden heb, vallen er (ongeveer) 7 druppels olie onder mijn motor vandaan
Is dit heel erg? De onderkant van de motor is bij mij ook vettig, en dit was ooit schoon. Ik weet niet waar de olie vandaan komt. Overigens verbruikt mijn auto weinig olie. Ik peil dat regelmatig.
Waar moet ik beginnen?
Geplaatst: ma 7 aug, 2006 16:43
door thomaaas
Rutgerrrr schreef:
Waar moet ik beginnen?
Dat hangt ervanaf wat je wilt doen

Geplaatst: ma 7 aug, 2006 17:27
door Rutgerrrr
thomaaas schreef:Rutgerrrr schreef:
Waar moet ik beginnen?
Dat hangt ervanaf wat je wilt doen

Nou, als 7 druppels niet erg is, dan doe ik natuurlijk niks! Hoort dan gewoon bij de kleine gebreken van mijn autootje

(die heeft elke eend, toch?)
Maar als dit dus wel ernstig is, dan moet het wel gemaakt worden....
Geplaatst: ma 7 aug, 2006 17:46
door backfire
Het is pas ernstig als je meer aan olie kwijt bent per km rijden dan aan benzine.
Geplaatst: ma 7 aug, 2006 20:31
door abr2cv
Blokje zal niet zo heel snel gaan roesten (eigenlijk corrosie natuurlijk) maar als je eendje een tijdje stil staat kan het wel gebeuren. Ik ben ook BX carters gewend, vandaar.. Al heb ik nog geen schone BX carters gezien... Mijn BX lekt niet maar is wel lekker vettig van onderen.
Bij olielekkage wordt het pas ernstig als er een plasje olie op de grond ligt onder de eend. Als je elke week een halve liter olie moet bijvullen wordt het toch wel tijd om er aandacht aan te besteden.
Maar zolang je het niet erg vindt dat je blokje een beetje olie verliest hoef je er toch niks aan te doen? Zo lang het olieniveau boven het minimum blijft is er niks aan de hand.
Als een frans motorblok geen olie lekt dan heb je een probleem, dan zit er geen olie meer in. (aldus mijn collega's die amerikaanse automobielen rijden)
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 14:01
door thomaaas
Hahaaaa bij een BX is het vaak niet de olie die als eerste gaat lekken
Maar een paar druppels maakt niet echt veel uit idd. Vette smeur op je chassis ook neit, dat komt uit je kleppendeksels als je je kleppen stelt.
Geplaatst: wo 9 aug, 2006 20:59
door abr2cv
Bij een BX is het idd niet olielekkage maar LHM lekkage.. Ik heb inmiddels alle retourleidingen van mijn BX vervangen (1,5 dagen werk)..
Maar misschien komt er binnenkort een Mehari bij. Opknapper uiteraard, die kant en klare dingen zijn niet leuk.
Vette smeur beschermt je chassis ook weer tegen roest! Dus niet schoonmaken maar gewoon laten zitten.