Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 3 apr, 2008 14:49
door Robbert.
wat ook nog kan, aangezien het probleem ineens optrad, is dat er enorme klodders modder op de velgen zitten. Heb je al niet zo goed gebalanceerde velgen, dan zul je het effect hier van niet merken, maar ik merkte ooit na het autowassen dat het daardoor weer verdween. Dit was dan ook met nieuwe velgen.

Mijn auto trilde ook enigszins in het stuur vanaf 110 km/u, na montage van nieuwe velgen (die ik overigens niet kocht als oplossing voor het trillen, wat je natuurlijk ook nog zou kunnen doen :lol:) was het helemaal over.

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 08:12
door j b
afgelopen weekend heb ik alle 4 mijn velgen onder de auto van de baas gehaald omdat ik geen 8o kon rijden vanwege een trillend stuur. dit is gekomen na een wasbeurt dus is het snel duidleijk wat bij mij het probleem was. kheb het trouwens ook een x gehad dat ik de 60 niet ermee kon halen. hetgeluk is dat zoiets makkelijk op te lossen is

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 09:49
door leo top
the Nosepicker schreef:Uitbalanceren van de wielen (moet gewoon kunnen, daar zijn adapters voor die op het balanceerapparaat gezet kunnen worden, maar das (te veel :? ) werk voor de nitwit van de [geen negatieve reclame op 2cv.nl] )
Niet ieder bandenbedrijf heeft die adapters.......

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 12:28
door Jheronimus
Bij speling op de fusees en/of stuurkogels is uitlijnen niet mogelijk.

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 18:51
door abr2cv
leo top schreef:
the Nosepicker schreef:Uitbalanceren van de wielen (moet gewoon kunnen, daar zijn adapters voor die op het balanceerapparaat gezet kunnen worden, maar das (te veel :? ) werk voor de nitwit van de [geen negatieve reclame op 2cv.nl] )
Niet ieder bandenbedrijf heeft die adapters.......
Ze hebben ze wel, maar weten vaak niet hoe ze die dingen goed moeten gebruiken. Daarnaast kost de ombouw van het apparaat gewoon even tijd, het moet wel goed gebeuren. En omdat de meeste eenden-rijders zoveel mogelijk zelf doen (lees: geen grote klant zijn voor een garagebedrijf) is het voor een garagebedrijf niet heel interessant om het apparaat speciaal om te bouwen. Voor 'vaste klanten' zijn de meeste bedrijven sneller bereid om het apparaat om te bouwen. En ik geef ze groot gelijk, als garagebedrijf moet je gewoon goed op je omzet letten. De marges zijn erg klein...

Geplaatst: vr 4 apr, 2008 20:25
door backfire
Valt reuze mee, garagebedrijf in tilburg heeft bij mijn eend velgen vier banden er op gelegd, incl nieuwe binnenbanden en balanceren en dat alles voor 100 euro. Als je de prijs van een binnenband er af haalt hebben ze het voor 7,50 euro per velg gedaan.,