AZYANE
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
van echt een voordering kan ik noet spreken omdat mijn eigen eend veels te veel andacht vraagd (sinds maart 25000 km gereden dus ja)
je kent het wel dan weer een stuurkogel verrrot dan weer dit dan weer een beurt etc ga zo maar door.
koop ik twee nieuwe asjes voor de eend nog geen 5 min draaien pleurt het hele ding uitlkaar hij draaid mooi maar de ruitenwisser beweegt niet, en dat kan niet met dit pokke weer, nou blijkt het inwendig asje rond te draaien in het ronde blokje waar je armje overheen klemt
dus kan ik dat ding weer weg gooien (imitatie)
zo,n k't klus is het niet maar ik baal van imitatie zooi
origineel was niet op voorraad!
ik verwacht ergens voor de winter een nieuw chassis in huis te hebben om het rollend gedeelte op te bouwen voor de azyane alles mooi schoonmaken en monteren alles is namelijk vrij prima van dat ding! even de kogels iets strakken aandraaien.
je kent het wel dan weer een stuurkogel verrrot dan weer dit dan weer een beurt etc ga zo maar door.
koop ik twee nieuwe asjes voor de eend nog geen 5 min draaien pleurt het hele ding uitlkaar hij draaid mooi maar de ruitenwisser beweegt niet, en dat kan niet met dit pokke weer, nou blijkt het inwendig asje rond te draaien in het ronde blokje waar je armje overheen klemt
dus kan ik dat ding weer weg gooien (imitatie)
zo,n k't klus is het niet maar ik baal van imitatie zooi
origineel was niet op voorraad!
ik verwacht ergens voor de winter een nieuw chassis in huis te hebben om het rollend gedeelte op te bouwen voor de azyane alles mooi schoonmaken en monteren alles is namelijk vrij prima van dat ding! even de kogels iets strakken aandraaien.
ben even aan het kijken naar kleuren

dit is wel mooi met mooie crome wielen en koplampen etc

ook erg mooi
maargoed ik kan dus niets kiezen om een mooie kleur te vinden.
kan iemand mij helpen
het word dus een verlaagde az met normale moterkap redelijk wat crome, koplampen en velgen (burton)
heeft er iemand een mooie kleur
in eerste instatie wil ik de velgen ook een aparte kleur geven later komen de crome velgen

dit is wel mooi met mooie crome wielen en koplampen etc

ook erg mooi
maargoed ik kan dus niets kiezen om een mooie kleur te vinden.
kan iemand mij helpen
het word dus een verlaagde az met normale moterkap redelijk wat crome, koplampen en velgen (burton)
heeft er iemand een mooie kleur
in eerste instatie wil ik de velgen ook een aparte kleur geven later komen de crome velgen
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Hoi Ramon,
Voor de kleur, ik zou misschien bordeuax(?) rood (charleston rood) overwegen. Ik denk dat het erg mooi staat op een oude eend in combinatie met redelijk wat chroom werk.
Voor je chassis kun je overwegen om een galvaniseerd chassis te nemen, ben je forever klaar. Zoals je (waarschijnlijk) weet kun je ze goedgekeurd kopen, wel vrij duur. Mocht je de keuring niets kunnen schelen dan kun je er misschien een uit Engeland halen, 2cv city gegalvaniseerd chassis is geloof ik 300 pond als het afgelopen weekend goed gezien heb. Zeker redelijk goed zijn de chassis van SLC deze zijn volgens mij wel duurder.
Ik het zijn maar een tips en gedachten.
Groetjes, succes en veel plezier met de opbouw.
Bart
Voor de kleur, ik zou misschien bordeuax(?) rood (charleston rood) overwegen. Ik denk dat het erg mooi staat op een oude eend in combinatie met redelijk wat chroom werk.
Voor je chassis kun je overwegen om een galvaniseerd chassis te nemen, ben je forever klaar. Zoals je (waarschijnlijk) weet kun je ze goedgekeurd kopen, wel vrij duur. Mocht je de keuring niets kunnen schelen dan kun je er misschien een uit Engeland halen, 2cv city gegalvaniseerd chassis is geloof ik 300 pond als het afgelopen weekend goed gezien heb. Zeker redelijk goed zijn de chassis van SLC deze zijn volgens mij wel duurder.
Ik het zijn maar een tips en gedachten.
Groetjes, succes en veel plezier met de opbouw.
Bart
-
- De Forumbelg
Da's Vert Embrun AC511. Vert Agave kwam later en is deze kleur:Michiel van Ginkel schreef:het leukste vind ik zelf is die groene onderste (vert agave AC514) Die kleur zie je niet zoveel, en stamt echt uit de tijd van jouw koets. dan is het écht een ,,sportieve'' 2cv, zonder dat je hem gaat doen lijken op een moderne 2cv met oude accenten.!

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
Ja, ik vraag me alleen af of de kleurnummers meeveranderen als de kleuren verschieten.
Het blauw van die eend in bolsward staat volgens mij wel mooi, yannick weet waar ik het over heb, ik weet zelf geen nummers uit mijn hoofd dus moet Yannick maar ff helpen. Gelukkig ben je daar wel goed in of niet?
Het blauw van die eend in bolsward staat volgens mij wel mooi, yannick weet waar ik het over heb, ik weet zelf geen nummers uit mijn hoofd dus moet Yannick maar ff helpen. Gelukkig ben je daar wel goed in of niet?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
FF off-topi": Is je koets aan het scheuren!!! Op welk(e) punt(en) dan?Ramon2cv schreef:chassis word een normaal chassis galva is leuk maar mijn koets is aan het scheuren dus op mijn nieuwe project geen galva maar gewoon een normale!
de onderste foto vond ik idd ook het mooist!

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!