Schokbrekers
-
- Regelmatige poster
eey gd dat heb ik ook. de eerste x zat mn schokdemper los. maar nu rammelt het nog. en ik heb nu de schokdempers nagetrokken. en die zaten gewoon goed vast. zou het miss niet iets in de kofferbak liggen dat rammelt????
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Je veerpot zit vast tussen 2 holle pijpen die door je chassis gaan. Tussen de ophangpunten van je chassis zitten dan ook per kant rubber blokken die de veerpot vasthouden. Kijk daar eens naar. Anders wil ik op HT ook wel even voor je kijken hoor. Kan ik het aanwijzen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
kan het niet de uitlaat zijn die los zit?Green-Duckman schreef:Ik heb ook nog ff een vraagje over schok dempers!!
Kan het zo zijn dat de schokdempers gaan rammelen en herrie maken als je over kinderkopjes rijdt?
Het zijn niet mijn veerpotten die janken maar het is echt iets anders in de ophanging!
verders alle ophang punten gecontroleert nerges echt speling geconstateerd. Ook is ie net APK gekeurd bij een eendenboer dus heb ut vermoeden dat alles wel ok is, ook als je de test met inveren doet is ie redelijk goed!! Maar als ik over kinderkopjes rijd of er zitten kleine on effenheden in de weg dan bonkt of rammelt er is wat mij mateloos iriteerd!
Ook in een bocht over zo'n soort weggetje is een ramp, ik heb dan soms echt ut gevoel als ik er een beetje gang in hou dan ik uit de bocht stuitert of rammelt!!
Er is al iemand die zei dat het waarschijnlijk in de schok brekers zit maar dit is me net iets te duur om zomaar uit te proberen!!
Wat is trouwens echt een goed merk schokbreker?
Avo wist ik al maar is me te duur!!
Liefst wel een beetje stug!
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
je zal het al wel gecontoleerd hebben hoor, maar ik heb een keer gehad dat die driehoekige plaat die op de draagarm zit gebout en waar de voorste schokdemper aan vast zit los zat! 1 bout afgebroken en 1 zat 2 mm speling op, maar geen beweging in te krijgen toen ik m vast of los wilde draaien (toen brak daar ook de kop van af)
let trouwens bij het monteren van nieuwe schokdempers goed op dat je ze juist monteerd. je moet niet alleen heel goed letten op welke kant voor moet, maar ook welke kant boven moet. per merk is dit weer verschillend aangegeven of helemaal niet. ik meen dat lip(s)? een gele stip heeft.
verder schijn je de dempers eerst "op te moeten pompen" voor montage. dit doe je door ze rechtstandig een paar keer helemaal in en weer uit te trekken.
dp
let trouwens bij het monteren van nieuwe schokdempers goed op dat je ze juist monteerd. je moet niet alleen heel goed letten op welke kant voor moet, maar ook welke kant boven moet. per merk is dit weer verschillend aangegeven of helemaal niet. ik meen dat lip(s)? een gele stip heeft.
verder schijn je de dempers eerst "op te moeten pompen" voor montage. dit doe je door ze rechtstandig een paar keer helemaal in en weer uit te trekken.
dp
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Dan kijken we as zaterdag toch ff. we zijn rond 13:00 op het Ei en daarna nog ff naar HT. Dus we komen mekaar wel tegen.Green-Duckman schreef:Graag want ik heb nog ff gekeken maar ut was al weer te donker!!
En nee er ligt niks los in de kofferbak het is ook iets meer naar voren, onder me!!
PuNk RoCK LosEr
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
dan heb ik ook een vraag.
zijn de acadyane schokdempers stugger als 2cv schokdempers.
en passen die ook onder een eend???
of anders besteleend schokdempers.
zijn de acadyane schokdempers stugger als 2cv schokdempers.
en passen die ook onder een eend???
of anders besteleend schokdempers.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
-
- Regelmatige poster
oke maar passen die er dus niet onder en die van een 2cv bestel ook niet??
NO LIFE LIKE LOW LIFE