Freek schreef:Ik heb dit topic nauwkeurig gelezen, en begin Maaikie-taal te leren!
Volgens mij kan het nog duidelijker/makkelijker, met mijn eigen methode...
1. Schroef het kapje van het knipperlicht (dat kan je zeker zelf... vaak is proberen ook een goede manier om iets te leren. Breekt het, geen nood, alles valt op te lappen of te vervangen. 9 van de 10 keer breek je niks, die ene keer zou een ervaren monteur het waarschijnlijk ook slopen.
2. Zet het knipperlicht aan en laat het lekker knipperen.
3. Rommel eerst eens aan het lampje, met een handschoen aan of een stukje keukenpapier ofzo eromheen (nooit aan het glas zitten). Helpt dat? Of weigert het nu helemaal? Dan eruit halen (induwen, links of rechtsom draaien, voila, je hebt hem in je hand), schuurpapiertje of nagelvijl (;-)) over de contacten aan de onder- en zijkant. Al het metaal dat je ziet eigenlijk. Ook over al het metaal IN het lamphoudertje (hiervoor wel knipperlicht even uitschakelen!!)
4.Helpt niet? Lampje terug, knipperlicht aan, voel/rommel aan ALLE dingen die met het knipperlicht verband houden: lamphoudertje, draad daarnaartoe. Vooral die twee dingen. Na een tijdje rommelen kan je bijna zeker de plaats van het probleem bepalen. Op dat punt reageert het knipperlicht het sterkst op jouw geschud.
5.Los het op. Je bent best wel geinteresseerd in "hoe het werkt", dan weet ik zeker dat het je ook lukt. Lang nadenken, goed kijken hoe het gezeten heeft en creatief zijn!
6.Neem een biertje. Zowel als het klaar is, als wanneer het niks geholpen heeft. Dan kijk je gewoon de volgende dag weer....
hahaha....ik ben begonnen met stap 6...lijkt me altijd een goed idee...hahaha.......zou het ook helpen als ik gewoon mijn hele auto heen en weer schud...hahaha....
Ik weet het: Iemand moet de blonde vragen stellen...en ik offer me wel op...
Ik heb het idee dat het niet mijn lampje zelf is maar het contactje naar mijn lampje..maar laat ik nou geen eigenwijs wolkje uithangen...met al dat bier achter mijn kiezen...haha...
Ik print dit uit morgen en ga met maaikie instructie alles even proberen. Vandaag had ik bijvoorbeeld weer nergens last van...maar mag ik je wel vreselijk danken dat je in het Maaikie woordenboek bent gedoken...daar ben ik je zeer, maar dan ook zeer erkentelijk voor...

Ik zal je herdenken in mijn memoires...

Ik proost ook op je...en ik lig nog steeds in een deuk!!! Dank je wel voor deze brullach..die had ik wel even nodig..