Pagina 2 van 5
Geplaatst: vr 22 sep, 2006 08:15
door Gerard2cv
Als het hoge snelheids pingelen zou zijn had er al een gat in je zuiger ge-
zeten,dus rammelt er ergens geen plaatje in de kachelpot of motor beplating.Zitten de koelbakjes nog onder de remschijven
Geplaatst: vr 22 sep, 2006 08:23
door Ramon
ja die zitter er nog! en hij doet het maar heel af en toe hoor bij alleeen warme moter
Geplaatst: vr 22 sep, 2006 10:06
door Gerard2cv
Die kunnen nl. ook erg rammelen,zeker als ze aan de motorverbinding of
bij de uitlaat afgescheurd zijn.
Geplaatst: vr 22 sep, 2006 21:31
door Freek
Hmm, en dat is dan weer een goede tip voor ome Freek, die met een raar ondefinieerbaar rammeltje zit... Morgen kijken, en dank aan Gerard!
Gerard, kan je ook iets zeggen over mijn gedachte van een zwevende klep? Want de zuigertjes houden het wel een tijdje uit toch, in de meeste gevallen? De tip van die genoemde dealer, dat het geen kwaad kon, is trouwens wel heel merkwaardig...
Geplaatst: za 23 sep, 2006 06:52
door Gerard2cv
Ja hoor Freek, Als een klep zou gaan zweven,betekend dat, dat hij op hoog
toeren niet meer zou sluiten en dus geen warmteafvoer meer zou hebben.
Ik denk dat de levensduur van de klep dan hooguit 10 min.is en de motor
op 1 cil verder gaat.Bij de eend met zijn dubbele klepveren is dit bijna niet
mogelijk.Ik heb het nog nooit meegemaakt.
Geplaatst: za 23 sep, 2006 10:26
door André Post
Mijn 18PK heeft nu 2 keer een gebroken klepveer gehad.
Zal wel te maken hebben met roestvorming aan de veer door lang ongebruik.
Op 1 veer blijft de motor gewoon lopen, maar kan geen toeren maken doordat
de klep dan gaat zweven.
Dat klep mechanisme hoor je dan wel!
Geplaatst: za 23 sep, 2006 12:12
door Gerard2cv
Kijk dat bedoel ik nu ook,dat is nl. iets heel anders en dan is de klacht er
over alle toeren.
Geplaatst: za 23 sep, 2006 21:17
door Freek
Oke, kijk, dit zijn leerzame dingen... Dank!!
Geplaatst: wo 18 jul, 2007 21:41
door Ramon
beste mensen, toch weer even dit topic openen,
want mijn moter pingelt nog steeds bij plangas 4e versnelling en onder kracht.
ondanks alles juist te hebben staan
en vervangen.
Geplaatst: do 19 jul, 2007 00:23
door backfire
Is het pingelen of zijn je bigend lagers gewoon op, kan ook verkeerde octaan benzine zijn (maar ik neem aan dat je 98 tankt Ramon), anders staat de ontsteking toch iets te vroeg.
Geplaatst: do 19 jul, 2007 07:36
door Gerard2cv
Ik weet niet of je de vervroeging van de ontsteking al gecontroleerd heb,
Als die 2 veertjes te veel ruimte hebben komt draaiend de ontsteking ook
te vroeg.Door met een schroevendraaier het linkerveertje onder het gewichtje iets naar binnen te drukken en de motor 1x rond en het andere
veertje ook en dan de ontsteking weer op tijd zetten.Je zal zien dat hij dan op een andere plaats komt.
Geplaatst: do 19 jul, 2007 08:04
door backfire
@Gerard, Ramon heeft (als ik me nog goed herinner) een 123 ontsteking er in zitten.
Geplaatst: do 19 jul, 2007 09:08
door Ramon
ja precies en die staat precies op tijd!!!
compressie is wel erg hoog 14 bar
idd 98
bougies kwamen er grijs uit!
maar volgens de tuningdag van bcc staat ie precies goed afgesteld. hmm
wat kan het nou zijn, maybe een beetje octaan booster proberen??
Geplaatst: do 19 jul, 2007 10:00
door Gerard2cv
Ik twijfel aan een compressie van 1 op 14,waarschijnlijk met een schrijvende compressiemeter met ventiel gemeten,dan pompt hij zich op.
Haalt dat ventieltje ermaar eens uit,dan kom je een stuk meer bij de werkelijkheid
Geplaatst: do 19 jul, 2007 11:04
door backfire
14 bar, dat is ongeveer een compressie van 1:10, dat is vrij hoog Ramon, Octaan 100 zou beter zijn. Heb je een instelbare 123 Ramon, anders zou ik eens gaan experimenteren met andere curve.