de verstelbare sproeier voor rijden op ethanol

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 6 sep, 2007 17:26

3/4 slag is spr mt 110 (bezine iets rijker maar meestal goed)
3 slagen open is helemaal open spr mt 170 (ethanol)

dit is wat ik nu weet, onsteking moet ik nog even mee aan de slag

Ami Super
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ami Super » zo 16 sep, 2007 13:17

Heb je het over de verstelare sproeier van Albert (van de 123-ontstekingen)?
Want bij deze sproeier is 3/4 slag inderdaad voor benzine, maar voor ethanol moet 'ie 1,5 slag open. 3 slagen open lijkt me echt veel te ver.
We zijn met 4 eenden op e85 door gereden en dat was echt de beste instelling.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen en misschien is 1,5 slag helemaal open en maakt verder opendraaien geen verschil meer.

Op e85 moest de CO-schroef wel wat verder open worden gedraaid (ongeveer 1 slag) omdat anders met warme motor de blokjes niet lekker stationair willen lopen.

Ik heb de sproeier er nog steeds in zitten, een heel klein beetje minder dan 3/4 slag open, en ik merk wel dat ie iets minder zuinig is, maar wel iets meer trekkracht en ook een iets hogere top heeft. Verbruik zal nu ongeveer 1:12 à 1:14 zijn waar dat met de originele sproeier 1:13 à 1:15 was.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl

2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 16 sep, 2007 16:30

ja kijk hier hebben we wat aan!

top,

maar de vraag is hoeveel tandjes staat je onsteking vroeger?

Ami Super
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ami Super » zo 16 sep, 2007 19:08

123-2cv, staat al tijden ietsje vroeger dan standaard, ik denk ongeveer 2 à 3 graden. Daar heb ik tijdens het op ethanol rijden niets aan veranderd.
Op benzine kan het makkelijk, nooit last van pingelen, en zorgt voor ietsje meer vermogen in de hoge toeren. Wel iets minder trekkracht in de lage toeren, maar dankzij de 123 nog steeds een stuk beter dan met niet perfect afgestelde puntjes.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl

2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 16 sep, 2007 20:58

dus je bedoelt 3 tandjes vroeger dan optijd?

Ami Super
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ami Super » ma 17 sep, 2007 20:35

Nee, 3 graden. Hoeveel tandjes dat is weet ik niet, maar het zal niet veel meer dan 1 tandje zijn.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl

2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 977
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » ma 17 sep, 2007 21:31

Tja de ( te ) hoge prijs van ethanol houd mij in de verre nooroostpolder ook een beetje tegen om het bij de casper en hobbes eend en Agent Oranje te installeren. Ik beschik wel over 2 grote 250 kunststof liter tanks maar woon nog iets te ver van de grens af om het daar te halen...

Als er overigens nog iemand intresse heeft in zulke vaten dan kan ik er nog wel aan komen. Ze komen uit de procesindustrie, er heeft lijm op waterbasis ingezeten ( gebruik ik in mijn winterbaan in een groot productielab)

Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik in 1 van beide lpg gas instaleer ( wel een dure installatie maar een relatief goedkope brandstof of toch voor de ethanol ga.
met eendige groeten,

Plaats reactie