Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 4 nov, 2006 13:11
door Aloha Beach Cruiser
in iedergeval niet aan m'n banden
Geplaatst: ma 6 nov, 2006 11:45
door catscit
verlagen doet niks met de uitlijning.
Verlagen creert 2 problemen.
- de fuseehoek (castor) gaat volledig achterover, en daardoor stuurt het voor geen meter meer. Da's nu precies waarom echte sportautos verstelbaren mc pherson struts hebben!
- als je over een drempel oid rijdt en de auto veert uit, is de voorspanning van je veren weg en valt de auto ahw in vrij val terug naar beneden. Dit gebeurd al bij niet al te grote wieluitslagen. Je hebt dus veel minder weg contact en de wegligging en bochtsnelheid wordt dus minder (als de weg niet zo vlak is al op een circuit). AL met al bouw je dus een behoorlijk gevaarlijke situatie. Je kutn dit opvangen door de max uistalg van je wielarm aan te passen, maar als je dat doet loop je tegen interesante problemen aan.
succes.
In een bocht steekt elke standaard eend zo'n verlaagd apparaat voorbij!
Geplaatst: ma 6 nov, 2006 12:44
door backfire
Dat bedoelde ik ook met de uitlijning (castor) maar was de naam ff kwijt.
PS Jeroen wat voor effect hebben 150% uprated lowered springs dan? Want daar zat ik aan te denken, in combinatie met aanpassing castor.
Geplaatst: ma 6 nov, 2006 18:14
door catscit
uitlijning is toe-in en toe-out.
Het effect van de 150% veren (waar haal je die dan?) is dat de handel stugger wordt. Zolang je de uitslag beperkers niet aanpast (en het gaat dan om dat pootje op de arm wat bij een ami of po een rubber stopje heeft, bij een eend is het gewoon metaal op metaal) blijft het zo dat de veer spaningsloos is als je iets uitveert.En daar wil ik ECHT niet mee rijden.
Nu ben ik zo'n idioot die het leuk vind met met 80 over een drempel te vliegen, en ik heb m'n autos dan ook achter zo hoog mogelijk (zoiezo handing vanwege de lpg tank) en voor niet te hoog, maar meer op de citroen hoogte, dat rijdt mijns inziens het beste en ik heb er VEEL mee geexperimenteerd.
Mij intereseren de looks helemaal niks, ik wil dat het voortreffelijk rijdt.
Ik doe ook geen jaar met een setje banden bijv en schokbrekers gaan bij mij zo hard als remschijven. En als je dan 40.000km per jaar rijdt (wel voornamelijk snelweg) dan vervang je een hoop in een jaar!
uitzondering zijn de 4 cylinders, als die voor te hoog staan dan stijgen ze op vanaf 160 maar dat is hier geen issue geloof ik.
Geplaatst: ma 6 nov, 2006 20:02
door Aloha Beach Cruiser
duidelijk dacht ik..
nou ik rij wel aardig zuinig moet ik zeggen (op soms een meeting na dan)
maar toch kan ik nu met die Avo's behoorlijk over de drempels klappen
(al wordt misschien op den duur m'n ophanging er niet beter van
)
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 19:35
door THE SPITFIRE
zo hoog vind ik dus geen kijk. daarom staat die van mij zo laag.
en 30 35 kan ik de drempels nog wel over hoor.
geen probleem.
en bochten is ook te erg. heb nergens last van.
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 19:54
door Punky
Ben benieuwd hoe je chassis dit gaat vinden na een jaar???
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 20:11
door backfire
bij ecas hebben ze 150% veren. Worden gebruikt bij 2cv race in de UK.
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 22:16
door Green-Duckman
En wat doen die dan???
Geplaatst: do 9 nov, 2006 00:10
door backfire
grote on-line 2cv shop in de uk. hebben aantal race eenden in de sponsoring, zelfs op spa, nr 53 d8 ik.
Geplaatst: do 9 nov, 2006 19:42
door Green-Duckman
Ik bedoelde eigenlijk die veren maar ja dat andere is ook leuk om te weten!!
Geplaatst: do 9 nov, 2006 22:03
door backfire
ik ook ecas.co.uk of zo
Geplaatst: za 9 dec, 2006 09:21
door Flying Duckman
Hoe zit het eigenlijk met die Burtons, ik heb er eigenlijk nooit serieus naar gekeken, maar die staan toch ook een stuk lager en zijn toch ook een stuk strakker geveerd, hoe wordt dat gedaan dan?
Geplaatst: za 9 dec, 2006 13:16
door Aloha Beach Cruiser
die lijken lager omdat het koetswerk anders is! het polyester komt deels over het chassis heen, bij de eend is dorpel bevenkant chassis
de hoogte van de chassis zijn net zo hoog, als de eend!
als natuurlijk niet de trekogen worden versteld! ze zijn ook lichter, dus zullen niet zo gou ver doorveren.
Geplaatst: za 9 dec, 2006 13:22
door backfire
klopt scheel al snel 90KG en natuurlijk bochtenwerk voelt ook anders omdat ze niet topzwaar zijn.