Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 13 nov, 2006 19:32
door dyane_maniac
catscit schreef: Als je bak 2cm verwtanding heeft MOET daar een 3 vingerige koppeling met dik vliegwiel op, anders draagt de koppelingsplaat onvoldoende op de vertanding.

Als je 4 cm vertanding heeft kun je kiezen welk type koppeling je gebruikt.
shit, net verkeerd om

Geplaatst: ma 13 nov, 2006 20:41
door Ramon
heeft een moderne bak 4 cm of 2 cm

Geplaatst: di 14 nov, 2006 09:49
door catscit
een moderne bak heeft 4 cm, maar da's pas vanaf 1983

Geplaatst: di 14 nov, 2006 14:54
door Ramon
ah das moooi

Geplaatst: wo 31 jan, 2007 22:41
door hobbes
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dat probleem...
Ik heb in Agent Oranje een moderne schijvenbak gemonteerd maar wil graag het orginele 6 blokje met het dikke vliegwiel laten zitten. Heb dus begrepen dat ik het vliegwiel moet vervangen voor een dunner exemplaar ( heb ik nog liggen en het blok ligt er toch uit...)

Geplaatst: do 1 feb, 2007 09:09
door Ramon
nee dat hoeft niet, wel als je oude bak hebt met korte vertanding prise as dan kan je geen modern dun vliegwiel monteren

Geplaatst: za 3 feb, 2007 14:24
door catscit
lezen is een vak apart.
Met lange vertanding kun je kiezen, met korte vertanding heb je geen keuze.
Is verder toch ook nogal logisch of niet?

Geplaatst: za 3 feb, 2007 18:08
door backfire
yep

Geplaatst: wo 14 mar, 2007 13:38
door Ramon
wel het druklager overzetten neem ik aan anders loopt ie er naast of tussen de 3 vinger eigenlijk

Geplaatst: wo 14 mar, 2007 17:32
door Ramon
vandaag geprobeert en het werk dus oud blok met dik vliegwiel en bijbehorende koppeling, dit op een lange vertande prise as.

Geplaatst: wo 14 mar, 2007 18:21
door antarctica
Ik ga ook nog maar even door op deze vliegwielvraag.
Ik heb momenteel een gewoon 2cv blok met schijvenbak, dun vliegwiel en diafragma.
Ik heb een AM2 blokje klaarliggen, die er binnenkort ingaat, hier op zit een dikke vliegwiel en 3 vingerkoppeling.
Op mijn schijvenbak kan ik beide soorten vliegwielen (met koppeling) zetten, begrijp ik.
Maar wat is de beste combinatie met dat AM2 blokje.
Ik denk zelf aan het dikke vliegwiel, mooier stationair lopen en het AM2 blokje trekt toch wel redelijk.
Of zit ik mis?
Antarctica

Geplaatst: do 15 mar, 2007 08:21
door Ramon
am2 trekt niet beter dikke vliegwiel dus iets trager maar het blok is sterker dus je kan een hogere top hebben

Geplaatst: do 15 mar, 2007 08:35
door backfire
je zult merken dat ie met het dikke vliegwiel een stuk makkelijker rijd alleen wat slomer. Voor de top maakt het niets uit, behalve dan die paar PK extra die je dan hebt

Geplaatst: do 15 mar, 2007 12:36
door Evan
ik rijd al tijden in een ami met dun vliegwiel en diafragmakoppeling, nergens last van. daarbij heeft de drievingerdrukgroep ook nadelen met name als de veren slapper worden. als je kunt kiezen zou ik voor de diafragmakoppeling gaan.

Geplaatst: do 15 mar, 2007 13:02
door Ramon
vind het wel lekker schakelen etc