Pagina 2 van 3

Geplaatst: di 28 nov, 2006 21:14
door Punky
Waar gaan we heen dan?

Moeten we die dingen in productie gaan nemen. :roll:

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 07:58
door Nicky
Vergeef me mijn tekenkunsten, maar zo werkt het:
Afbeelding

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 18:00
door Lelijke Eend
Bleu comme le ciel schreef:Vergeef me mijn tekenkunsten, maar zo werkt het:
Afbeelding
Hee, dat is aardig duidelijk !

En je tekenkunsten zijn goed hoor ! :D

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 19:33
door hobbes
ik begrijp niet zo goed waarom je zo'n ander ingewikkeld filter er wil opbouwen.
Kun je niet veel beter de pijp van het standaard filter iets verlengen en daar met een stuk van een nylon panty een voor filter van maken? Dat is ook veel makkelijk schoon te maken. Je kunt een 2e filterspons mee nemen zodat de bijrijder onderweg ( of s'avonds) deze schoon maakt. tegengesteld uitblazen en klaar.

Hoe ingewikkelder je het maakt hoe storingsgevoeliger het wordt.
In de landbouw is het heel normaal dat je onder zware omstandigheden elke dag je filters even schoon blaast. Veel hakselaars hebben ook een dergelijk simpele lucht voorfilter.

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 20:24
door Evan
hobbes schreef: In de landbouw is het heel normaal dat je onder zware omstandigheden elke dag je filters even schoon blaast.
Heel veel (oudere) trekkers hebben ook een oliebadfilter, simpelweg omdat een ander filter veel minder fijnstof tegenhoudt.

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 21:52
door thomaaas
Ff als simpeler beschrijving van het filter: t werkt bijna hetzelfde als een waterpijp, maar nu met n extra filtertje erboven.

Veel moderne trekkers hebben trouwens ook gewoon een binnen en een buitenfilter, kun je ook proberen na te maken maar is idd nog lang zo fijntjes niet.

Voor die luchtfilterslang: bij autostyle kon je altijd van die metalen slangen krijgen, zou dat niet passen?
Afbeelding hier rechtsonder

Geplaatst: do 30 nov, 2006 07:55
door Nicky
Dit oliebadfilter is vrij simpel. Het is het standaard luchtfilter dat citroen op de PO-eenden zette. Het enige probleem is dat je het filter niet op de orginele plek (tussen spruitstuk en versnellingsbak van een 12 pk) kwijt kan omdat de kachelpotten in de weg zitten. Maar daar komt wel een oplossing voor.

Geplaatst: do 30 nov, 2006 08:53
door Ramon
sommige normale moderne eenden hebben ook een olie bad in hun luchtfilter! hihi

Geplaatst: do 30 nov, 2006 09:35
door Punky
thomaaas schreef:Voor die luchtfilterslang: bij autostyle kon je altijd van die metalen slangen krijgen, zou dat niet passen?
Afbeelding hier rechtsonder
Moet je geluk hebben dat er een is met de ovale vorm van de carb? Want de meeste zijn rond zo te zien.

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 21:11
door thomaaas
ff vlammetje erop, in de bankschroef en hij wordt vanzelf ovaal :lol:

Nej k was ff vergeten dat er ook nog tweetrapscarburateurs zijn ja. Maar er is overal een mouw aan te passen. Desnoods maak je je carb rond, flex je ff een pasring.

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 22:14
door Punky
Dan vraag ik me nog af of het zal werken, want die pijp wordt ook heet, waardoor het flexibele stuk misschien verderop smelt. :roll:

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 22:17
door thomaaas
hoe heet wordt zo'n ding dan? Ik heb nog nooit me handen gebrand aan een carb, maar als ie zo heet wordt dat zelfs rubber verderop kan smelten moet t wel heel extreem zijn!

Naja Friesland is ook niet bepaald de Sahara natuurlijk, maar toch.

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 22:54
door Punky
Carb. zit op je spruitstuk dus ga maar na.

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 23:22
door jeroentje
Je carb staat ook constant benzine te verdampen, dus met die hitte valt het reuze mee. Ikzellf heb nog nooit mijn handen verbrand aan een carb.

Geplaatst: vr 1 dec, 2006 23:39
door Punky
Het ging hier ook oorspronkelijk niet over het verbranden van je handen (heb je mij ook nooit horen beweren trouwens), maar over het smelten van de silicone slangen van Autostyle.

En deze smelten dus door de hitte die de carb krijgt na lange stukken snelweg. Zo'n stukje pijp zoals T. voorsteld, lijkt mij hiervoor geen oplossing.

Ik heb helaas geen foto's meer van de overblijfselen, maar die slang scheurt/smelt net boven de carb. Wordt zeg maar door de slangenklem kapot gesneden en op de carb komt een olieachtige substantie die uit de silicone komt. Waardeloze silicone dus om hiervoor te gebruiken.

De enigste goede oplossing is een betere kwaliteit silicone slang aan zien te komen die wel tegen deze warmtes kan.

En over Autostyle, deze verkopen met name spul van niet al te hoge kwaliteit hoor. Ik vraag me af hoeveel (serieuze) tuners er daadwerkelijk spullen van Autostyle gebruiken. De zaak waar ik die betere kwaliteit slang heeft geleverd zat me wat vreemd aan te kijken toen ik over Autostyle begon en gaf meteen aan dat het vaak waardeloze zooi is.
Veronica's grote beurt kan er dan wel zeer tevreden over zijn, maar voor endurance rally's in de Sahara wil je toch beter spul lijkt me. :roll: