Pagina 2 van 8
Geplaatst: do 30 nov, 2006 19:57
door Bullit
backfire schreef:
Wat mij het meeste opviel was dat hij bij loslaten van startknop meestal aansloeg op het moment dat ik stopte met starten.
dan blijft er dus niet genoeg spanning over voor je ontsteking. Kan liggen aan grote weerstand zoals in je contactrol idd, maar wellicht is je startmotor versleten en soupeert deze alle stroom op.
overigens als na na enkele pogingen je eend nog steeds niet start is ie waarschijnlijk al verzopen. Trap het gas dan in tot op de vloer en laat het niet meer los tot de motor loopt. Bij iedere beweging van het gaspedaal wordt er benzine in het spruitstuk gespoten!
B.
Geplaatst: do 30 nov, 2006 20:20
door backfire
heb nog nooit verzopen eend gehad, doorstarten doet hij ook gewoon en slaat dan ook aan, geen probleem, maar ik probeerde duidelijk te maken dat als je korte start doet hij sneller aanslaat dan bij doorstarten. Zo zul je merken dat als je motor goed afgestelt is deze met de slinger sneller start dan met de startmotor. Dit is bij mijn 2cv4 geweest mijn 2cv6, mijn honda cb250 en honda cb400. Allemaal voortuigen uitgerust met een primair startsysteem (lees startmotor=secundair startsysteem)
Overigens startmotor is gereviseerd, nieuwe accu 570A startstroom versie van Varta. Maar kan ook liggen aan zelfgemaakt startsysteem
Geplaatst: do 30 nov, 2006 21:54
door Aloha Beach Cruiser
wat een leuk topic! ofwel iedere eend is weer anders
je kunt er geen klap van op aan
leer je eendje kennen is het advies,!
mijn oude eend krijg ik altijd aan!!!, hoe kan dat dan dat m'n vriendin, m'n pa ,m'n moe en andere omstanders dat ding nooit aan de praat krijgn
Geplaatst: do 30 nov, 2006 23:01
door flashnr1
ik doe altijd eerst het contact aan dan de raampjes even van het condens ontdoen(word de bobine beetje opgewarmt) dan trek ik de choke half uit en start ik zonder aan het gaspedaal te komen en start in 1 keer dan geef ik wat gas dat ie blijft lopen dan krul ik ff een shaggie(1,5 min) dat werkt perfect
Geplaatst: vr 1 dec, 2006 10:34
door supercees
backfire schreef:Wat mij het meeste opviel was dat hij bij loslaten van startknop meestal aansloeg op het moment dat ik stopte met starten.
mooi is dat hè, had ik met de hy uit 1949. als je dat niet weet blijf je doorstarten, nu was het starten, loslaten en lopen. startmotor trek dan inderdaad teveel stroom, er blijft te weinig over om een behoorlijke vonk te maken. daarom gaat aanslingeren goed, alle stroom gaat naar de bobine voor de vonk.
na redelijk wat eendjes kan ik zeggen dat elke eend anders start, behalve als ze electronische ontsteking hebben, dan is het klik, en lopen (als ook je bougiekabels en bougies ok zijn).
daarom dacht ik ook dat de rooie, niet zo mooie eend ook 123 ignition had, want klik, en lopen, maar nee, gewoon de ouderwetse puntjes.
Geplaatst: vr 1 dec, 2006 10:39
door MobyDuck
En nu we het toch over vochtig en koud weer hebben. Als ze dan eindelijk aanslaat moet ze ook snel op temperatuur komen. Dus vergeet de grillhoes niet!
Geplaatst: vr 1 dec, 2006 10:48
door Gerard2cv
Zeker nu in deze vochtige tijd,zorg ervoor dat je bougiekabels nergens tegen massa kunnen komen.Koop nieuwe en verpakt ze in een waterslang
en isoleer de uiteinden.Dat scheelt bij een eend een slok op een borrel
Geplaatst: vr 1 dec, 2006 13:32
door Maaikie
dankje Gerard...ik zal het gaan doorgeven..ben zelf niet zo van het knutselen....in de zin van: beter doe ik het niet...
grillhoes, MobyDuck...bedoel je toch gewoon het winterkapje mee....? Dat zit er al op,..kan met dit weer wel heen en weer blijven rennen...dan weer koud, dan weer warm...dus nu zit het kapske erop en blijft zitten totdat de zon weer gaat schijnen....
Geplaatst: vr 1 dec, 2006 19:31
door Handjes
Maaikie schreef:dankje Gerard...ik zal het gaan doorgeven..ben zelf niet zo van het knutselen....in de zin van: beter doe ik het niet...
grillhoes, MobyDuck...bedoel je toch gewoon het winterkapje mee....? Dat zit er al op,..kan met dit weer wel heen en weer blijven rennen...dan weer koud, dan weer warm...dus nu zit het kapske erop en blijft zitten totdat de zon weer gaat schijnen....
En als die dan nog een keer niet aanslaat, rijd je maar hierheen. Oh nee, dat kan dan niet
.
Winterhoesje kun je er op laten zitten als de temp ongeveer onder de 15 graden. Ik rijd er zelfs met 18 graden nog wel mee (korte stukjes).
Geplaatst: vr 1 dec, 2006 19:48
door Rik
supercees schreef:backfire schreef:Wat mij het meeste opviel was dat hij bij loslaten van startknop meestal aansloeg op het moment dat ik stopte met starten.
na redelijk wat eendjes kan ik zeggen dat elke eend anders start, behalve als ze electronische ontsteking hebben, dan is het klik, en lopen (als ook je bougiekabels en bougies ok zijn).
Dat met die elektronische ontsteking is bij mij toch duidelijk niet het geval....wat klopt er niet? staat mn ontsteking niet goed op tijd dan? als ie eenmaal loopt en op temperatuur is dan loopt ie verder netjes rustig?
Misschien mn bougiekabels eens vervangen, die zijn nu een jaartje of 5 denk ik, waarvan 4 jaar niet gebruikt
Geplaatst: za 2 dec, 2006 14:03
door Ramon
ja dan zou ik wel ff nieuwe kopen ja
Geplaatst: za 2 dec, 2006 22:53
door Maaikie
En als die dan nog een keer niet aanslaat, rijd je maar hierheen. Oh nee, dat kan dan niet Razz
dan hang ik haar gewoon achter mijn fiets....haha...rijswijk is just around the corner...
Gisteren geprobeerd te starten zonder choke en dat ging verbazingwekkend goed....ze sloeg wel 10 keer af...maar....ik had wel meteen piep zeg maar....dus die tip werkte...toen mijn choke aangetrokken en even flink stationair laten draaien....morgen even een ritje naar Almere om iets op te halen voor de motor van mijn lief, dus kan ik ook lekker even scheuren...
Geplaatst: zo 3 dec, 2006 10:16
door Rollo
morgen even een ritje naar Almere om iets op te halen voor de motor van mijn lief, dus kan ik ook lekker even scheuren...
Wie weet zie ik je nog wel rijden ook met wolkje
Geplaatst: zo 3 dec, 2006 12:30
door Aloha Beach Cruiser
Gerard Maas schreef:Zeker nu in deze vochtige tijd,zorg ervoor dat je bougiekabels nergens tegen massa kunnen komen.Koop nieuwe en verpakt ze in een waterslang
en isoleer de uiteinden.Dat scheelt bij een eend een slok op een borrel
goeie tip !
alleen hoe kan ik voorkomen dat ie massa maakt?
in princiepe zit er dik rubber om de kabels toch? bij mij loopt ie (zoals volgensmij elke eend) langs de koplamp beugel, die wel vaak vochtig is ja! moet ik daar dan even een buisje om de kabel doen?
want het lijkt me dat dat vocht het probleem is dus
Geplaatst: zo 3 dec, 2006 12:39
door Jeroen-citroen
Zoals eerder in dit topic gezegd schijnt een stukkie tuinslang het gewenste resultaat te geven