PK/koppel tussen A06/635 en 664
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ik rij met een eendebak en een 635 blokje gewoon tegen de 120 op de teller (duurt ff maar hij komt er wel) Wel merk ik dat als het wat bergop gaat, dat ie toch pas bij 80 begint te trekken in z'n 4. maarja dat is normaal geloof ik. heuveltje op de snelweg lukt ook wel, maar dan moet ik toch wel al ron 110 km/h zitten om snelheid te houden
mijn configuratie: eendebak; 635 blokje; gewone luchtfilter en uiteraard ouderwets de originele puntjes. (en 98 oct benzine)
gaat hard zat!
mijn configuratie: eendebak; 635 blokje; gewone luchtfilter en uiteraard ouderwets de originele puntjes. (en 98 oct benzine)
gaat hard zat!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Ik heb die acabak omdat ie dan met 80/90 km/h net wat minder toeren draait en naar mijn idee rustiger loopt. De snelweg ga ik niet vaak op dus die topsnelheid maakt me niet heel veel uit.
Lekker rustig toeren.
Als ik maar voel dat ie doortrekt en niet eerst doodvalt.
Lekker rustig toeren.
Als ik maar voel dat ie doortrekt en niet eerst doodvalt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
zoveel minder toeren maakt ie niet bij 80-90 maar het is dus net genoeg om verschrikkelijk verkeerd uit te komen ivm je top en als je moet trekken.
Mijn keuze zou het niet zijn in iedergeval.
(maar ik mag niks zeggen, heb een gs bak in de ami 8 met visa motor en lpg, dus 30-32pk effectief)
Mijn keuze zou het niet zijn in iedergeval.
(maar ik mag niks zeggen, heb een gs bak in de ami 8 met visa motor en lpg, dus 30-32pk effectief)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
eigenwijs zijn mag iedereen, ben ik ook.
Maar ik dacht eigenlijk dat het al duidelijk was gezien:
Maar ik dacht eigenlijk dat het al duidelijk was gezien:
CitRoel schreef:Op het moment heb ik een 664 (met powertube) in m'n eend en zoals ze me al voorspelt hebben trekt ie de Acadiane bak niet, in 4 komt ie kracht te kort om 'm boven de 100 te krijgen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Het valt mee 100% mee! Oké hij trekt niet keihard door van uit 50 in 4de versnelling maar als ie de 60 voorbij is loopt ie lekker door. En in 3 over de rotonde zonder een kogelse vaart is ook geen probleem, onder de 30 trilt ie even en daarna gaat ie mooi door. Als ik 'm doortrek tot 80 á 85 km/h in 3 pakt ie het mooist over, meer toeren heeft geen enkele nut. Ik ben tevreden, de top heb ik niet over een hele lange afstand kunnen testen (nog) maar 125 op de teller gaat aardig vlot. Mijn doel is bereikt in ieder geval.
Nu nog goed starten...
Nu nog goed starten...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist