PK/koppel tussen A06/635 en 664

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 16 dec, 2006 12:44

ja dat dacht ik ook, zeker met wind ;) daarom ging ik ook uit van 35-40, zodat je ook een beetje over hebt als je er met zijn vieren in zit.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » zo 17 dec, 2006 15:12

ik rij met een eendebak en een 635 blokje gewoon tegen de 120 op de teller (duurt ff maar hij komt er wel) Wel merk ik dat als het wat bergop gaat, dat ie toch pas bij 80 begint te trekken in z'n 4. maarja dat is normaal geloof ik. heuveltje op de snelweg lukt ook wel, maar dan moet ik toch wel al ron 110 km/h zitten om snelheid te houden

mijn configuratie: eendebak; 635 blokje; gewone luchtfilter en uiteraard ouderwets de originele puntjes. (en 98 oct benzine)

gaat hard zat!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » zo 17 dec, 2006 15:15

owja, de lomax heeft een visablokje en een dyane bak geloof ik. gaat ook lekker!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 17 dec, 2006 17:10

Ik heb die acabak omdat ie dan met 80/90 km/h net wat minder toeren draait en naar mijn idee rustiger loopt. De snelweg ga ik niet vaak op dus die topsnelheid maakt me niet heel veel uit.
Lekker rustig toeren.
Als ik maar voel dat ie doortrekt en niet eerst doodvalt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 17 dec, 2006 17:17

zoveel minder toeren maakt ie niet bij 80-90 maar het is dus net genoeg om verschrikkelijk verkeerd uit te komen ivm je top en als je moet trekken.
Mijn keuze zou het niet zijn in iedergeval.
(maar ik mag niks zeggen, heb een gs bak in de ami 8 met visa motor en lpg, dus 30-32pk effectief)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 17 dec, 2006 17:19

Ik probeer het maar gewoon eerst, als ik het echt niks vind stop ik er weer de originele bak in.
Eigenwijs ben ik toch wel! :D
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 17 dec, 2006 17:23

eigenwijs zijn mag iedereen, ben ik ook.
Maar ik dacht eigenlijk dat het al duidelijk was gezien:
CitRoel schreef:Op het moment heb ik een 664 (met powertube) in m'n eend en zoals ze me al voorspelt hebben trekt ie de Acadiane bak niet, in 4 komt ie kracht te kort om 'm boven de 100 te krijgen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 21 dec, 2006 18:58

Ja dat klopt daarom ga ik m'n andere motor proberen (A06/635) want deze heeft één cilinder met weinig compressie. Als die andere motor 'm nou ook echt niet trekt leg ik m'n eendenbak er weer in.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 7 jan, 2007 11:14

Het valt mee 100% mee! Oké hij trekt niet keihard door van uit 50 in 4de versnelling maar als ie de 60 voorbij is loopt ie lekker door. En in 3 over de rotonde zonder een kogelse vaart is ook geen probleem, onder de 30 trilt ie even en daarna gaat ie mooi door. Als ik 'm doortrek tot 80 á 85 km/h in 3 pakt ie het mooist over, meer toeren heeft geen enkele nut. Ik ben tevreden, de top heb ik niet over een hele lange afstand kunnen testen (nog) maar 125 op de teller gaat aardig vlot. Mijn doel is bereikt in ieder geval.

Nu nog goed starten...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » ma 8 jan, 2007 12:39

je hebt het nu over het 635 blokje? in dat geval: rijdt lekker he ;)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 13 jan, 2007 12:38

Ja inderdaad m'n 635 blokje... Hij rijd heerlijk! Ik ga vandaag een ander spruitstuk testen kan ik meteen de aansluitingen van de uitlaat lekvrij maken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie