Eend stiller maken.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » ma 4 dec, 2006 11:19

Bij noise killer is er ook verf te koop, schijnt ook goed te werken.
Dan moet je wel alles er mee behandelen zoals: binnenkant driehoekjes, spatborden, schutbord, motorkap, achterspatborden, wielkasten.

Misschien is het ook nog een idee om het dakje te isoleren, met een extra laag of iets dergelijks. Maar moet je wel op passen voor condens.

Zelf wel eens aan gedacht om bont an de binnen kant van het dakje te lijmen, maar weet niet hoe lang dit goed gaat!! :oops: :lol:
2cv Vert Bambou '79

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » ma 4 dec, 2006 13:36

hey
Ik heb heel mijn 2cv geisoleerd. Dit houd in een 2cm dikke mouche in de deuren en binnen ingeplakt. Alleen op de vloer niet. Dit doet zeker iets. Nu je krijgt ook wel wat lawaai binnen via de verwarming. En inderdaad een goed luchtdichte nieuwe uitlaat doet zeer veel.
robin

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 4 dec, 2006 14:53

Ik trek een beetje de conclusie dat ik aan de uitlaat echt niets kan doen. Als m'n Eend af is zal ik me op andere geluids-reducerende mogelijkheden richten.
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 4 dec, 2006 15:31

Ik zou er nu al rekening meehouden. Die geluidsdempende matten zijn nu makkelijker te plakken als straks wanneer alles er weer op zit. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 4 dec, 2006 16:04

Denk dat dat wel meevalt, ik moet nog een andere koets zien te regelen ...
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 4 dec, 2006 16:51

Punky schreef: Dit zou een mogelijkheid zijn, vraag me alleen af of dit gaat passen allemaal. Zoveel ruimte heb je niet onder je versnellingsbak. :roll:
Het gaat ook maar om minimaal paar mm, ruimte is dan voldoende om blikkerig geluid van tussendemper te dempen. Beetje ter hoogte van de felsrand van de demper zelf. Je kunt het zelfs met 2 halve schalen doen, 4 moertjes op de pot lassen, beetje glaswol en dan plaat er op schroeven. Ik weet t leg t misschien beetje raar uit, maar ja dat krijg je als je het wel visueel kunt maken maar de juiste woorden er bij zoeken is weer een ander verhaal.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 4 dec, 2006 16:54

Green-Duckman schreef:
Zelf wel eens aan gedacht om bont an de binnen kant van het dakje te lijmen, maar weet niet hoe lang dit goed gaat!! :oops: :lol:
mmmh, waar heb ik dat ook al weer meer gehoord. hoogpolig tapijt misschien een optie :D

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 4 dec, 2006 16:55

backfire schreef:
Punky schreef: Dit zou een mogelijkheid zijn, vraag me alleen af of dit gaat passen allemaal. Zoveel ruimte heb je niet onder je versnellingsbak. :roll:
Het gaat ook maar om minimaal paar mm, ruimte is dan voldoende om blikkerig geluid van tussendemper te dempen. Beetje ter hoogte van de felsrand van de demper zelf. Je kunt het zelfs met 2 halve schalen doen, 4 moertjes op de pot lassen, beetje glaswol en dan plaat er op schroeven. Ik weet t leg t misschien beetje raar uit, maar ja dat krijg je als je het wel visueel kunt maken maar de juiste woorden er bij zoeken is weer een ander verhaal.
Ik snap wat je bedoelt !
Afblijven.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » ma 4 dec, 2006 17:32

Mijn Dyane heeft standaard aan de binnenkant van 't schutbord (in het interieur dus achterin de opbergvakken) een soort van kokos met een kunststof iets dat toch wel een centimeter of 2 dik is, doet wel wat eigenlijk. De Azam6 had ook standaard in de motorruimte het schutbord en de binnenspatborden beplakt met een bepaalde stof. Ongelofelijk hoe stil die zijn t.o.v. een gewone 2cv6 Spécial. Natuurlijk maken de moderne motoren iets meer kabaal :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 4 dec, 2006 18:59

te bestellen bij conrad

geluidsdempende zelfklevende hittebestendige (ja ik heb het zelfs op mijn koelkappen en kleppendeksels) spul :lol:

Afbeelding
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door stef1987 » ma 7 mei, 2007 21:18

Klopt bij de conrad bestellen, bestel meteen een paar pakken meer want het is echt mega handig spul.
Gewoon de vorm uitknippe, folie eraf en plakken maar.

Groetjes
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Ealse
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Ealse » vr 15 jun, 2007 22:53

Heeft één van jullie ervaring met de isolatiematerialen van Merford?
wordt verkocht via www.akoestiekwinkel.nl
Met name acusticab voor in de motorkap en acusticell VSP voor het schutbord lijkt geschikt.

Frankie de Pankie
Eenmalige poster

Bericht door Frankie de Pankie » zo 15 jun, 2008 12:41

Ik heb Noise Killer in mijn 2cv. Het heeft nauwelijks effect. Zeker niet de 50% die ze beloven. Dus ik zou aanbevelen om zelf goedkopere oplossingen te zoeken. Alleen al de binnenkant van de portieren met isolerend materiaal schijnt flink te schelen.

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerard560 » wo 18 jun, 2008 19:44

ik heb kort geleden een pakket dreunplaten gekocht en gemonteerd
want de eend is echt een klankenkast heb ik op
deuren spatborden en 3hoekje`s achterbak wielkasten en schutbord geplakt pakketje kosten ongeveer 25 euro en werkt best goed moet ik zeggen !!!
tevens hittenbestendige motorkap isolatie demping geplakt en radio staat toch minder hard wel stiller maar nog niet stil als in mijn megane

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 18 jun, 2008 19:51

heeft er iemand een linkje naar dat conrad spul...

ramon

Plaats reactie