Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 21:25
door TB
Ja zo kun je het ook bekijken. Waarom zou citroen het veranderd hebben? Zit wat in!

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 22:19
door Duckbuilder
Ben ik weer.

Dank voor alle reacties.

Ik ben ook een voorstander om wat bij elkaar hoort bij elkaar te laten. Ze hebben het niet voor niets bedacht. Dus ik laat de dubbele klepveer bij de AM2 en de enkele bij de AK2.
Nu ja, AK2 blokjes zijn nou niet bepaald die van het type erg betrouwbaar
Waaraan merk je dat? Ik heb beide blokken (AM2 en AK2) uit elkaar liggen en zie geen verschillen in krukas, nokkenas, nokvolgers, cylinders, koppen (behalve de veren dan) en blok. Wel in de zuigers (AM2: 9 en AK2: 8,5). Dat verklaart ook het verschil in vermogen, maar verder lijkt alles (op het oog) identiek. Dat zou betekenen dat je ook onderdelen tussen blokken kunt uitwisselen. Of zie ik wat over het hoofd en moet je met een micrometer nokkenas en krukas opmeten voor het verschil?

Geplaatst: ma 22 jan, 2007 23:30
door catscit
nokkenas zou toch echt verschillend moeten zijn, scheelt een paar graden.