Pagina 2 van 4
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 10:29
door Handjes
charleston tuning schreef:degene die het niet intressant vinden,lezen het toch gewoon niet
Een Burton is ontzettend interessant! Alleen jammer van de goede 2cv die er voor gesloopt wordt. Er zijn genoeg gare 2cv-koetsen.
Maar laten we het even positief bekijken: als iemand nog een bijzonder goede koets nodig heeft (met wat klein werk), dan moet je deze nemen. Mooi in de lak, al nieuwe bodemplaten en ander laswerk, etc. Mag vast voor een compensatieprijsje weg

.
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 10:46
door THE SPITFIRE
suc6 met de opbouw.

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 10:52
door 013
Leuk dat je dit op het forum zet! eens een keer wat anders
En tja, over dat slopen, er zijn er genoeg die het ook doen maar niet op het forum posten dus moeten we hier dan op lopen emmeren?
Maar als het nu eens andersom was, (eerst de Burton en een bouwpakket van een Eend) liepen we dan ook te miepen?
Succes in ieder geval!
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 12:28
door backfire
Wij niet maar ik denk als we een burton slopen om er een eend van te maken dan worden er genoeg burton eigenaren ook niet vrolijk.
En ik spreek hier namens mij zelf, maar de gedachte om van mijn eend een burton te bouwen is er ook geweest net zoals ik een barbot wil maken. En ja daar offer ik dan ook een eend aan op.
Let wel dat door de kitkar fabriekanten veel onderdelen weer in productie zijn gekomen en ook betaalbaar zijn.
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 13:10
door Evan
backfire schreef:Wij niet maar ik denk als we een burton slopen om er een eend van te maken dan worden er genoeg burton eigenaren ook niet vrolijk.
JA kom maar op met die Burtons!!

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 13:31
door Punky
Jongens kunnen we het een beetje ontopic houden en niet steeds dezelfde discussies aanzwengelen. Zoals gezegd, wie met tranen in zijn ogen zit kan dit topic beter vermijden. Wie het leuk vindt om de opbouw te zien kan blijven kijken.
De bouwer heeft ook al gezegd dat de onderdelen van eigenaar kunnen veranderen, zonder ze in stukken op de sloop of bij het oud ijzer komen. Dat is toch alleen maar mooi. Beter dan dat de eend ergens staat weg te kwijnen.
Ik vind het in iedergeval leuk dat er een verslag komt van de opbouw van een Burton. Dus kom maar op met je verslag!!!
En martijn, welkom op dit forum.
Suc6 met de bouw van je Burton.
En nu weer on-topic SVP.
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 13:34
door THE SPITFIRE
juist punky gelijk heb je.

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 13:43
door Duintje
Welkom Martijn !
Ik zal zelf nooit een eend verbouwen, maar zal er ook niet over gaan zeuren. Ik zie ook het verschil niet tussen het verbouwen van een eend tot kitcar met het maken van pickup/cabrio/chopper eenden.
En dat vind iedereen wel prachtig....
Zolang jij goed met de overgebeleven spullen omgaat, wens ik je heel veel plezier met je project en zien we je postings graag verschijnen.
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 14:21
door backfire
oud ijzer prijs

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 14:51
door leo top
Toch leuk om er een kitcarbouwer bij te hebben.
Martijn, zijn jullie goed op de hoogte omtrent de chassisnummerproblematiek? (2x letterwaarde!) Dat je straks niet met een kant en klare Burton bij de RDW staat en afgekeurd wordt? Is vaker gebeurt.
Kijk ook eens op
www.burtonclub.nl/forum
ik zal proberen
me wat in te houden met irrelevante opmerkingen over de controverse eend vs. kitcar
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 15:09
door Michiel van G.

ja, het chassisnummer moet wel in orde zijn, anders is het straks een hele dure bloembak :S...
ik zou zeggen, maak anders even een foto van de chassispoot vóór aan de passagierskant, en plaats m even op het forum, dan kunnen we zo zien of het een origineel nummer betreft!

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 19:26
door berend jan
mooi vers nieuw burton overall aan zie ik
maak er wat moois van hoor... Alleen besef wel dat als mensen zeggen "zo wat een mooie sportwagen." er altijd wel iemand in de buurd is die even roept... "Ja maar het is een gewoon een eendje hoor..."
suc6 met het opbouwen en zorg dat je afbraak zooi een nieuwe bestemming krijgen op een andere eend.
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 20:21
door martijn timmers
Handjes schreef:Ik heb alleen interesse in de koets als het chassis en het kenteken er nog aan vast staat. Verrot chassis maakt niet uit, is simpel te vervangen.
Als ik nou een kenteken en chassisnr regel voor je? Er liggen er vast nog wel wat her en der op sloperijen en bij 2cv-specialisten weg te rotten.
ik bedenk me nu opeens dat het helemaal niet gaat met het chassis. Bij de BCC werken ze namelijk als volgt, als je een nieuw onderdeel wilt van wat je normaal van een 2cv gebruikt, moetje het oude inleveren. Dus als wij een nieuw chassis willen zullen we het oude in moeten leveren
helaas werkt de pc met cardreader niet echt mee vandaag dus de update zal wel later komen.
Wat we vandaag hebben gedaan is verder gegaan met de kabels los/weg halen. Ook zijn we begonnen met kabels van onderandere gas, koppeling en verwarming weg te halen. Remkabels zijn we nu mee bezig maar moet met 2 man omdat de remvloeistof nog weg moet maar mijn pa is nu niet thuis. Als de pc met cardreader het weer doet post ik de foto's van vandaag

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 21:21
door thomaaas
@ handjes, je kunt dat chassisnummer wat je dan opzoekt dan toch ook gebruiken voor bij die nieuwe koets en nieuw chassis?
Verder succes met het burton bouwen!!!
Geplaatst: za 6 jan, 2007 10:55
door Punky
Ik kan me niet voorstellen dat BCC op je oude chassis zit te wachten. Bij andere onderdelen is dit wel zo, omdat ze deze reviseren of gebruiken voor tuning. Zo wordt het vliegwiel afgedraaid en cilinders opgeboord. Maar met een chassis is zo'n handeling niet te doen, dus die gaan naar het oud ijzer.