Pagina 2 van 3

Geplaatst: di 6 feb, 2007 09:26
door bartje2212
dus toch een fabricagefoutje...kan gebeuren
suc6

Geplaatst: di 6 feb, 2007 19:35
door CitRoel
Op het moment is de 123 eruit inderdaad, maar als de fabricagefout is hersteld komt ie er weer in. Hij is me iets te duur om zo maar niet te gebruiken.

Geplaatst: di 20 feb, 2007 17:36
door CitRoel
123 weer terug... gemonteerd starten en lopen op 2 cilinders! Ik ben blij :D Hij loopt weer heerlijk. En starten als de beste.
Ik heb trouwens gemerkt dat er best een groot verschil zit tussen puntjes en electronische ontsteking. Man hij trekt beter en loopt mooier stationair. Ik kon het toerental gewoon terug schroeven op de carb zo hoog liep ie stationair met de 123. Voor mij geen puntjes meer als het niet persé moet.

Geplaatst: di 20 feb, 2007 17:42
door bartje2212
tja, das mooi, maar dan komt de kritische vraag: hoe goed waren de puntjes nog en hoe goed was het geheel afgesteld...? (bekende discussie puntes vs 123?)

igg, je probleem is wel opgelost! Zeiden ze nog wat er aan de 123 scheelde? (of hebben ze je een nieuwe gestuurd?)

Geplaatst: di 20 feb, 2007 17:45
door CitRoel
Ik kon zien aan de 123 dat de achterkant eraf was geweest ( er zaten andere schroefjes in) en ik heb zelfs het idee dat er een andere printplaat op zit. Er werd verteld dat er nieuwe sofware in is gekomen.

Tsja de puntjes stonden wél heel kritisch afgesteld maar wat de conditie was weet ik ook niet.

Geplaatst: di 20 feb, 2007 17:48
door bartje2212
nouja, beter dat het nu weer goed werkt!

Geplaatst: di 3 jul, 2007 17:16
door 2cv6spécial
om ff geen nieuw topic te moeten openen post ik mijn vraag hier maar.mijn motor is na langer dan een jaar uiteen voor chassiswissel weer gemonteerd..Vandaag van de garagist neiuwe bougies en kabels binnengekregen en wil ik starten.Na een minuut ofzo slaat hij aan op 1 cilinder(blok schud zwaar heen en weer) en blijft hij enkel lopen als ik het gas vol indruk en de choke niet aanzet.als ik het gas los stop ie ermee.De 123 zal het niet zijn vermist hij nooit op de tweede cilinder overgaat.Alle pakkingen zijn vernieuwd,dus daarom vraag ik.Wat zijn de oorzaken van lopen op 1 cilinder ipv op twee?

Geplaatst: di 3 jul, 2007 17:34
door backfire
zwakke accu.

Geplaatst: di 3 jul, 2007 17:55
door 2cv6spécial
neen,allesbehalve,een nieuwe,een van de sterkste die er zijn(zelfs geschikt voor tractoren)Ik heb ervaring met deze accus en je kan een half uur proberen startten aan 1 stuk eer ze leeg is.Wat ik net wel het gezien is dat er (benzine?) wordt teruggestoten uit de carburator,wat duid op een verkeerde klepafstelling,maar aan de kleppenregeling is niet geweest,en vroeger deed ze het wel gwn goed :?

Geplaatst: di 3 jul, 2007 17:59
door backfire
Ja vroeger, maar na een jaar stil stand, kunnen de klepstoters ook wel vast gaan zitten, ook roestvorming in de cilinders is niet ondenkbaar. Eigenlijk moet je gewoon de koppen demonteren en even controlleren, desnoods alles schoonmaken en goed in de olie zetten.

Geplaatst: di 3 jul, 2007 18:17
door 2cv6spécial
ja,koppen en zo heb ik losgehad en gecontroleerd,maar de klepstelling niet..Zal strx de boel nog eens controleren op valse lucht

Geplaatst: di 3 jul, 2007 18:30
door 2cv6spécial
zonet even was gedaan.De bougiedop eraf gehaald van de cilinder die het niet doet en proberen starten.Deed hij niets.na 10 sec gestopt,bougiedop er weer op,nergens aankomen en sleutel omdraaien,en ja hoor,startten op 2 cilinders,ma na 3 seconden draaien valt hij uit.Vanaf dan weer hetzelfde liedje.JE moet weer volgas geven eer hij op gang wilt komen,en dan alweer maar op 1 cilinder.Lijkt wel alsof 1 cilinder verzuipt :?

Geplaatst: di 3 jul, 2007 18:53
door antarctica
ja,koppen en zo heb ik losgehad en gecontroleerd,maar de klepstelling niet..Zal strx de boel nog eens controleren op valse lucht
Koppen los gehad en niet de klepspeling gecontroleerd?
Dat is vragen om problemen!
Na kopmontage altijd kleppen stellen!
P

Geplaatst: wo 4 jul, 2007 06:02
door Ramon
waaarom zou je de koppen los halen, niet aankomen als alles goed liep!!

gewoon juist afstellen en het juiste matteriaal gebruiken.

als het dan echt niet goed is kan je altijd nog je koppen losgooien.

Geplaatst: wo 4 jul, 2007 09:42
door backfire
dan kan ik nog wel een paar dingen bedenken:

1, de bobine niet helemaal fris
2, spruitstuk zuigt valse lucht aan bij die cilinder
3, carburateur eens kuizen.