Pagina 2 van 3

Geplaatst: za 6 jan, 2007 20:06
door whynona
Ja waren al vanplan de flex te gebruiken. Het voorste deel van de bodem is ook niet origineel en ook niet in goede staat achter zitten er echt gaten in dus hij gaat toch helemaal uit. Willen het wel in een keer goed doen. Ik wilde meteen even vragen of iemand weet waar ik een nieuwe voorruit ombouw kan krijgen die is zo rot dat de originele gaatjes er zelf niet meer zitten. Ook het bekende randje tussen raam en moterkap is rot. we hebben cassis zelf nog niet kunnen bekijken maar ook voor spatborden en achter deuren gaan we vervangen. Die heb ik kunnen vinden maar ik weet niet precies wat de officiele benaming is van dat stuk rond de voorruit.

Als jullie fot's willen zien hier staan ze. Op pagina een is hij nogin elkaar pagina twee is het resultaat van vandaag.

http://xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=8161

Geplaatst: za 6 jan, 2007 20:11
door Lelijke Eend
Zagen dan 8) Dan weet je zeker dat de koets niet meer aan de bodemplaten zit.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 20:16
door whynona
Justem. Als het gewoon niet gaat dan maar grof geweld he ;) als je de foto's bekijkt kun je zien hoe we het voorraam eruit gehaald hebben. Mijn vader houdt er niet van om op safe te spelen dus dat is altijd lachen. alle zekeringen worden vervangen door koperen draadjes. (niet in auto's) en als de gasklep van de geiser niet open blijft staan zet je er toch iets tussen.

Dus we hebben een compressor gehaald vandaag en daarvan hebben we al gezegt dat ze veiligheden en zekeringen er in blijven ;)

Geplaatst: za 6 jan, 2007 20:22
door Lelijke Eend
Nou heb ik m'n voorruit er ooit op vergelijkbare wijze uit gehaald, maar zekeringen vervangen door koperdraadjes ? En veiligheidskleppen blokkeren ? Nee, dat doe ik niet.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 20:38
door whynona
Hahah meeste niet nee. heb er nog meer van die hoor ;) Heb nog een vraag (Ja is ze weer ;) ) mijn eend is van na 81 maar er schijnen eenden te zijn waarvan de remtrommels alleen los/open te maken zijn met special gereedschap. We hebben nog neit zo ver gekeken maar wil alvast weten of er manieren zijn zonder dit gereedschap ?

Geplaatst: za 6 jan, 2007 21:39
door Spookeend
Volgens mij geld dit gewoon voor alle remtrommels. Op de eenden na eind 81 / begin 82 (82 was een overgangsjaar) zijn er volgens mij alleen nog maar schijfremmen gemonteerd.

Voor de trommels heb je een speciaal stuk gereedsschap nodig, ook voor de achterrem trommels.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 08:49
door bartje2212
huh, die achterremtrommels heb ik weleens open gehad...meer dan een dop maatje 44 ofzo heb ik toen niet gebbruikt. of bedoel je die borgmoer met 2 inkepingen? beetje pielen met schroevendraaiers en een hamer. wel voorzichtig anders kun je hem niet terugplaatsen en opnieuw borgen. ik snap het nu weer.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 08:55
door whynona
Zit vandaag op mijn werk. Dus kan niet helpen en de vorderingen bijhouden maar ik denk dat ze met grofgeweld het koetswerk gaan loskrijgen. Blij dat ik t niet hoef te zien ;)
Maar alvast bedankt voor alle tips

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 09:02
door Spookeend
voor het stellen van de remmen achter hebben wij dan iig een special custom stuk gereedscahp, opengewerkte oude remtrommel.

En, dop 44 met passende sleutel zal ook niet iedereen in huis hebben. Voor di borgmoer heeft andre geloof ik ook wat gemaakt, ook van een oude dopmoer als ik me niet vergis. Ik zal wel eens kijken, kunnen we een topic maken met "gereedschap" lol

Greatnix Spookeend

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 09:21
door whynona
Kunnen ook gewoon een topic maken vanalles ;).

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 10:32
door André Post
En vergeet ook niet de remleiding aan de hoofdremcilinder niet los te halen.
Wordt nog wel eens vergeten.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 14:08
door whynona
moet af en toe ook nog even werken ;) maar probeer tips bij te houden. Als straks thuis ben zal ik de nieuwe vragen inventariseren

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 15:11
door whynona
Het is dus gelutk heb ik van het thuis front vernomen
en er zijn ook nieuwe foto's van onze nu nog lelijke eend


http://xantiaclub.net/forum/viewtopic.p ... f6064e3973

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 16:48
door Spookeend
hahahaha, ik zat al te denken................ na de laatste post op het xantia forum......... wie is het, lol

Greatnix Spookeend

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 18:15
door whynona
Ja hij si dus ver uitelkaar eigenlijk helemaal. chassis is al met een las apparaat aan gehoekie foekied. Ook koetswerk was aan chassis 'gepuntlast'. Dat was dus de reden dat het niet losging. puntlassen door geflexed. en toen ging eht dus wel.