Diameters aansluitbuisjes oliekoeler
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Is dit niet het oplossen van een probleem wat niet bestaat? Bij gebruik van een winterkapje heb je nergens last van! Ik heb een tijd met een olie thermometer rondgereden (flens onder oliefilter) en zowle winter als zomer werd het allemaal prima warm. Zoiezo sterven er weinig motoren van te koude olie. Frequent olieverversen is dan een beter alternatief lijkt me.thomaaas schreef:Ik denk dat dit niet alleen handig is voor in de winter hoor... ook zomer's zal je motor lekker snel op temperatuur zijn
De ellende begint pas echt als een van de slangen losspringt of doorscheurt.
Dan is het dag blokkie.
Had citroen best goed over nagedacht die alu pijpen vast aan de oliekoeler.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb nu ook zo'n olietempmeter in mijn eendje. En zoals cats zegt werkt het op de originele manier het beste. Op de snelweg werd mijn eend iets te warm door de wintergril, maar door deze iets op te rollen en zo de opening te vergroten kun je alles mooi regelen.
Je blokje wordt pas het heetst als je plankgas rijdt. Als je op 110 blijft hangen dan scheelt dit al bijna 10 graden.
Je blokje wordt pas het heetst als je plankgas rijdt. Als je op 110 blijft hangen dan scheelt dit al bijna 10 graden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Met dit weer moet je als je stevig doorrijdt (snelweg enzo) geen winterkapje erop doen. Van de week wordt het weer kouder.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Dat een automatische afsluiter in de koeler er voor zorgt dat ik geen winterkapje meer hoef te gebruiken zou een leuke bijkomstigheid zijn. Echter, mijn doel is dat de motor wat sneller opwarmt. Natuurlijk niet te snel, gewooneen beetje sneller zodat ik (iets) minder slijtage heb. En als het hele spul werkt en weer rijdt ga ik kijken of een winterkapje nog noodzakelijk is en zo ja: dan wil ik een automatische bouwen. maar dat laatste is toekomstmuziek.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb het nu zo zitten dat de onderste opening van de 3 balkengril geheel vrij is. Op de meter te zien blijft het blokje nu mooi schommelen op de 70/80 graden in de stad en 100 op de snelweg.catscit schreef:Met dit weer moet je als je stevig doorrijdt (snelweg enzo) geen winterkapje erop doen. Van de week wordt het weer kouder.
Meter is een goede aanschaf, Vorig jaar naar het eendeei heb ik mijn blok laten oververhitten door die stomme hoes namelijk. Nu kun je het mooi zelf in de gaten houden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik ben eraan begonnen... Bij Le Patron spullen gehaald.
Mijn enige eis is dat de koeler op originele plek komt, hoe de slangen moeten gaan weet ik nog niet. Hier alvast de benodigdheden. (misschien gebruik ik de blok-pluggen niet maar de irginele bochten)

Mijn enige eis is dat de koeler op originele plek komt, hoe de slangen moeten gaan weet ik nog niet. Hier alvast de benodigdheden. (misschien gebruik ik de blok-pluggen niet maar de irginele bochten)

AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p