Diameters aansluitbuisjes oliekoeler

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 7 jan, 2007 12:31

Jawel, maar dan zal je je oliekoeler moeten gaan ombouwen met slangen, dan kan je de thermostaat buiten het koelhuis monteren.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 13 jan, 2007 12:27

Oké, nee dat is me teveel aanpassen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 14 jan, 2007 21:23

Ik denk dat dit niet alleen handig is voor in de winter hoor... ook zomer's zal je motor lekker snel op temperatuur zijn ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 14 jan, 2007 21:40

thomaaas schreef:Ik denk dat dit niet alleen handig is voor in de winter hoor... ook zomer's zal je motor lekker snel op temperatuur zijn ;)
Is dit niet het oplossen van een probleem wat niet bestaat? Bij gebruik van een winterkapje heb je nergens last van! Ik heb een tijd met een olie thermometer rondgereden (flens onder oliefilter) en zowle winter als zomer werd het allemaal prima warm. Zoiezo sterven er weinig motoren van te koude olie. Frequent olieverversen is dan een beter alternatief lijkt me.

De ellende begint pas echt als een van de slangen losspringt of doorscheurt.
Dan is het dag blokkie.
Had citroen best goed over nagedacht die alu pijpen vast aan de oliekoeler.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 14 jan, 2007 23:09

Ik heb nu ook zo'n olietempmeter in mijn eendje. En zoals cats zegt werkt het op de originele manier het beste. Op de snelweg werd mijn eend iets te warm door de wintergril, maar door deze iets op te rollen en zo de opening te vergroten kun je alles mooi regelen.

Je blokje wordt pas het heetst als je plankgas rijdt. Als je op 110 blijft hangen dan scheelt dit al bijna 10 graden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 14 jan, 2007 23:20

Met dit weer moet je als je stevig doorrijdt (snelweg enzo) geen winterkapje erop doen. Van de week wordt het weer kouder.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 14 jan, 2007 23:27

Dat een automatische afsluiter in de koeler er voor zorgt dat ik geen winterkapje meer hoef te gebruiken zou een leuke bijkomstigheid zijn. Echter, mijn doel is dat de motor wat sneller opwarmt. Natuurlijk niet te snel, gewooneen beetje sneller zodat ik (iets) minder slijtage heb. En als het hele spul werkt en weer rijdt ga ik kijken of een winterkapje nog noodzakelijk is en zo ja: dan wil ik een automatische bouwen. maar dat laatste is toekomstmuziek.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 14 jan, 2007 23:34

catscit schreef:Met dit weer moet je als je stevig doorrijdt (snelweg enzo) geen winterkapje erop doen. Van de week wordt het weer kouder.
Ik heb het nu zo zitten dat de onderste opening van de 3 balkengril geheel vrij is. Op de meter te zien blijft het blokje nu mooi schommelen op de 70/80 graden in de stad en 100 op de snelweg.

Meter is een goede aanschaf, Vorig jaar naar het eendeei heb ik mijn blok laten oververhitten door die stomme hoes namelijk. Nu kun je het mooi zelf in de gaten houden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 9 jan, 2008 17:05

Ik ben eigenlijk benieuwd of LE er nog aan begonnen is... ik zit er toch weer aan te twijfelen om iets dergelijks erop te bouwen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » wo 9 jan, 2008 17:08

Er zijn verschillende in de handel,oliekoelers met termostaat,maar de prijs.......da's nog wel ff schrikken.
~:-)~

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 9 jan, 2008 17:25

Jupzzt gelukkig zijn de originele ook heel duur, en die gaan bijna altijd stuk bij demontage, terwijl die thermostaat dingen niet aan het blok zelf vast zit, dus na 3 keer demonteren ben je goedkoper uit ;) :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 4 feb, 2008 17:30

Ik ben eraan begonnen... Bij Le Patron spullen gehaald.

Mijn enige eis is dat de koeler op originele plek komt, hoe de slangen moeten gaan weet ik nog niet. Hier alvast de benodigdheden. (misschien gebruik ik de blok-pluggen niet maar de irginele bochten)

Afbeelding
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie