Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 12:31
door backfire
Jawel, maar dan zal je je oliekoeler moeten gaan ombouwen met slangen, dan kan je de thermostaat buiten het koelhuis monteren.
Geplaatst: za 13 jan, 2007 12:27
door CitRoel
Oké, nee dat is me teveel aanpassen.
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 21:23
door thomaaas
Ik denk dat dit niet alleen handig is voor in de winter hoor... ook zomer's zal je motor lekker snel op temperatuur zijn

Geplaatst: zo 14 jan, 2007 21:40
door catscit
thomaaas schreef:Ik denk dat dit niet alleen handig is voor in de winter hoor... ook zomer's zal je motor lekker snel op temperatuur zijn

Is dit niet het oplossen van een probleem wat niet bestaat? Bij gebruik van een winterkapje heb je nergens last van! Ik heb een tijd met een olie thermometer rondgereden (flens onder oliefilter) en zowle winter als zomer werd het allemaal prima warm. Zoiezo sterven er weinig motoren van te koude olie. Frequent olieverversen is dan een beter alternatief lijkt me.
De ellende begint pas echt als een van de slangen losspringt of doorscheurt.
Dan is het dag blokkie.
Had citroen best goed over nagedacht die alu pijpen vast aan de oliekoeler.
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 23:09
door Punky
Ik heb nu ook zo'n olietempmeter in mijn eendje. En zoals cats zegt werkt het op de originele manier het beste. Op de snelweg werd mijn eend iets te warm door de wintergril, maar door deze iets op te rollen en zo de opening te vergroten kun je alles mooi regelen.
Je blokje wordt pas het heetst als je plankgas rijdt. Als je op 110 blijft hangen dan scheelt dit al bijna 10 graden.
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 23:20
door catscit
Met dit weer moet je als je stevig doorrijdt (snelweg enzo) geen winterkapje erop doen. Van de week wordt het weer kouder.
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 23:27
door Lelijke Eend
Dat een automatische afsluiter in de koeler er voor zorgt dat ik geen winterkapje meer hoef te gebruiken zou een leuke bijkomstigheid zijn. Echter, mijn doel is dat de motor wat sneller opwarmt. Natuurlijk niet te snel, gewooneen beetje sneller zodat ik (iets) minder slijtage heb. En als het hele spul werkt en weer rijdt ga ik kijken of een winterkapje nog noodzakelijk is en zo ja: dan wil ik een automatische bouwen. maar dat laatste is toekomstmuziek.
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 23:34
door Punky
catscit schreef:Met dit weer moet je als je stevig doorrijdt (snelweg enzo) geen winterkapje erop doen. Van de week wordt het weer kouder.
Ik heb het nu zo zitten dat de onderste opening van de 3 balkengril geheel vrij is. Op de meter te zien blijft het blokje nu mooi schommelen op de 70/80 graden in de stad en 100 op de snelweg.
Meter is een goede aanschaf, Vorig jaar naar het eendeei heb ik mijn blok laten oververhitten door die stomme hoes namelijk. Nu kun je het mooi zelf in de gaten houden.
Geplaatst: wo 9 jan, 2008 17:05
door CitRoel
Ik ben eigenlijk benieuwd of LE er nog aan begonnen is... ik zit er toch weer aan te twijfelen om iets dergelijks erop te bouwen.
Geplaatst: wo 9 jan, 2008 17:08
door Hanzelman
Er zijn verschillende in de handel,oliekoelers met termostaat,maar de prijs.......da's nog wel ff schrikken.
Geplaatst: wo 9 jan, 2008 17:25
door thomaaas
Jupzzt gelukkig zijn de originele ook heel duur, en die gaan bijna altijd stuk bij demontage, terwijl die thermostaat dingen niet aan het blok zelf vast zit, dus na 3 keer demonteren ben je goedkoper uit

Geplaatst: ma 4 feb, 2008 17:30
door CitRoel
Ik ben eraan begonnen... Bij Le Patron spullen gehaald.
Mijn enige eis is dat de koeler op originele plek komt, hoe de slangen moeten gaan weet ik nog niet. Hier alvast de benodigdheden. (misschien gebruik ik de blok-pluggen niet maar de irginele bochten)
