Pagina 2 van 3

Geplaatst: di 23 jan, 2007 18:31
door hobbes
De casper en hobbes eend is een club dus hoorde (en zat) er een club stuur in 1 spakig dus. Ik vind het trouwens nog steeds een mooi stuur en het doet me een beetje aan de grote broer de snoek denken...
De C15 had trouwens ook zo'n soortgelijk stuur ( en die deed me weer aan de eend denken...)

Agent Oranje heeft een bruin dashboard met gelukkig ook een 1 spakig club stuur in het bruin.

Geplaatst: di 23 jan, 2007 19:21
door Robbert.
Toevallig (ben nog nooit eerder iets over type's stuur tegengekomen) kwam ik een pagina tegen die wel mooi bij dit onderwerp aansluit:

http://www.ami-2cv.com/category/c6c863f ... e008c4fba1

Kom normaal nooit op franse sites.

Geplaatst: di 23 jan, 2007 20:22
door gerbenv6
Doe mij maar gewoon m'n spécial stuurtje. Het enige "probleem"wat je daarmee kan hebben is dat het niet recht staat, maar dat is te verhelpen. Andere sturen zijn ook wel ok als ze maar bij de uitvoering horen.

Geplaatst: di 23 jan, 2007 20:36
door Joos
Alles, behalve een buizenstuur.

Ik heb momenteel een wit AZAMstuur in mijn 2pk,
maar ook de anderen zijn geweldig.
Het is dat een AMI-stuur zo moeilijk over te zetten is... :wink:

Geplaatst: di 23 jan, 2007 21:03
door Robbert.
gerbenv6 schreef:Doe mij maar gewoon m'n spécial stuurtje. Het enige "probleem"wat je daarmee kan hebben is dat het niet recht staat, maar dat is te verhelpen. Andere sturen zijn ook wel ok als ze maar bij de uitvoering horen.
Mijn special stuur staat ook niet recht ongeveer 45 graden naar rechts gedraaid. Kun je dit bij het stuur zelf bijstellen of moet ik dan onder de voetenbak zijn?

In dat laatste geval laat ik het zo.

Geplaatst: di 23 jan, 2007 21:06
door Joos
Het specialstuur staat ongeveer 90 graden gedraaid tov het clubstuur,
misschien staat je stuurasbuis dus ingesteld op het andere stuur?

is idd wel aan te passen door onder de voetenbak iets in de stuurinrichting te verklooien dacht ik.

Geplaatst: di 23 jan, 2007 21:11
door Tom Duckpower
Robbert. schreef:Mijn special stuur staat ook niet recht ongeveer 45 graden naar rechts gedraaid. Kun je dit bij het stuur zelf bijstellen of moet ik dan onder de voetenbak zijn?
onder aan de stuurbuis, dat is dus de kant van de motorruimte, zit een klem
deze klem lossen, stuurslot losmaken, en dan stuurstang een ruk geven...
en dan stuur in de juiste positie zetten ;)

is even werk :P
Buis zit nl vaak nogal vast, door het boze bruine roestmonster

Geplaatst: wo 24 jan, 2007 00:58
door Robbert.
Moet wel lukken met wat kruipolie denk ik.. als het stuur daar iig maar niet van gaat slippen.

Ooit gehad met een auto van een niet nader te noemen merk, bekend onder de naam kever, op eengegeven moment stond het stuur na een stuk rijden ineens in een andere positie.

Geplaatst: wo 24 jan, 2007 10:30
door Punky
De stuurstang valt in een vertanding. Dus als deze gaat slippen dan is je stuurstang en as sowieso al rot.
Als ie los moet dan kun je ook het beste kruipolie in de stuurstang spuiten, dan kan het mooi inweken vanuit de binnenkant. :wink:

Geplaatst: wo 24 jan, 2007 22:43
door thomaaas
Geef mij maar n lekker club stuur, stuurt echt fijn en ziet er echt citroën uit met maar 1 spaak. Heb ook zo'n zwaluwstuur gehad hoor, veels te glad naar mijn smaak kun je geen grip op hebben.

Geplaatst: wo 24 jan, 2007 23:39
door Robbert.
klopt en als het zo vriest als nu moet je handschoenen aan achter het stuur

Geplaatst: wo 21 mei, 2008 08:31
door Rudie van Houten
Wie weet zo uit zijn/haar hoofd de diameter van dit stuur?

Afbeelding

Geplaatst: wo 21 mei, 2008 16:38
door revi
Doe mij maar... ach, ik hem mijn favoriete sturen al:

AfbeeldingAfbeelding

In ieder geval stukken beter dan wat er in zat toen ik haar kocht:
Afbeelding

Geplaatst: wo 21 mei, 2008 16:44
door annemeee
Revi schreef:Doe mij maar... ach, ik hem mijn favoriete sturen al:

Afbeelding
ik vind dat witte stuur zo mooi he! :D

Geplaatst: do 22 mei, 2008 08:19
door revi
annemeee schreef:ik vind dat witte stuur zo mooi he! :D
Je mag 'm wel een keertje vasthouden (hij ligt achterin de auto).