Pagina 2 van 5
Geplaatst: ma 5 feb, 2007 21:32
door Aloha Beach Cruiser
wat voor blokkie ligt er in deze blauwe eend dan ?
ik las "nog rappere 2cv"

Geplaatst: di 6 feb, 2007 08:10
door robin2cv
hier ligt een visa blok in met 644koppen (compressie van 9,5op 1) en de 630 nokkenas. afgedraaid vliegwiel en dyane versnellingsbak.
Ben aan het twijfelen om nog iets sneller te maken. Ofwel dit blokje aanpassen of een panhard blokje. Is 850cc dacht ik en 50pk.
Heb ergens een 2cv magazine liggen wara dit in staat. Is wel op een amisuperchassis gedaan en een gs versnellingsbak dacht ik. Het probleem is altijd die verdomde keuring he.
Robin
Geplaatst: di 6 feb, 2007 08:50
door Yannick
robin2cv schreef:welk is een zweedse R? kan er iemand mij dit zeggen een saab of volvo?
robin
Volvo, google maar eens

Geplaatst: di 6 feb, 2007 10:34
door backfire
850R, leuke scheurijzer en je kunt nog eens wat meenemen. Toen deze uit kwam was hij net zo snel als een M5 van dat jaar. Alleen het verbruik was niet leuk en de remschijven sleten net zo snel als de remblokjes.
Geplaatst: di 6 feb, 2007 20:04
door malinka
hoi Robin! ja, die zeteltjes staken destijds in méér dan 1 merk... ze zaten ook veel in de Apal Buggy's van de jaren '70...
...wat die 850 "R" betreft... een speciale eenheid van de belgische Politie zou ook zo eentje hebben... lekker onopvallend voor de leek, SUPER-car voor de kenner!! (en naar dat verbruik zullen ze wel niet kijken zeker??

)) ...
Geplaatst: di 6 feb, 2007 22:11
door backfire
De NL politie heeft er ook lang mee gereden.
Geplaatst: wo 7 feb, 2007 14:23
door robin2cv
dus er zijn al meerder projecten waar men een panhardblok in een 2cv gestoken heeft? kan iemand me hier mee info over geven?
of eventuele links?
Robin
Geplaatst: do 8 feb, 2007 11:32
door Yannick
Er is niemand die ik ken die het gedaan heeft. In het verleden is het al wel gebeurd maar daar heb ik geen technische info over.
Geplaatst: do 13 mar, 2008 21:57
door robin2cv
even een update.
we trouwen op 28/06/08 en een goed excuus om mijn 2cv dus uiteen te halen en terug ineen te steken. Ondertussen heb ik een amichassis op de kop kunnen tikken dat ik perfecte staat is.
vandaag ontmantteld en proper gemaakt. De bovenkant is al behandeld een van de dagen de onderkant en dan kan het teru van zijn assen voor zien worden.
Weet iemand of de grotere stalen amitank onder een 2cv body past?
Normaal word de visablok nog eens aangepakt en waarschijnlijk een amibak reviseren.
Heeft iemand dit al gedaan is het moeilijk om een synchromesch te vernieuwen? tussen 2 en 3?
heb wel automechanica gestudeerd en ben nu opvoeder. al vele blokken opengemaakt enzoverder maar aan een versnellingsbak nog nooit begonnen.
heb je hier ook speciaal afstelmateriaal voor nodig?
Robin
Geplaatst: do 13 mar, 2008 22:03
door siemen
versnellingsbak afstellen??
2 voelermaten! vraag mij de afstelgegevens niet! maar ik denk dat gerad maas dat wel weet.
is vrij gemakkelijk om een 2cv bak te reviseren!
Geplaatst: do 13 mar, 2008 22:04
door robin2cv
indeed als iemand het weet zal gerard het wel zijn ik zal eens horen bedankt siemen
robin
Geplaatst: do 13 mar, 2008 22:10
door backfire
Nou zo makkelijk is het niet, ik reviseer liever een blok dan een bak, vooral afstellen van eind overbrenging is een nauwkeurig klusje en ook de basis afstelling van de schakelvorken is een secuur klusje. Tenzij je net als de specialist er zoveel ervaring mee hebt dat je het met de hand kunt.
Geplaatst: do 13 mar, 2008 22:18
door siemen
ooh! ik heb 3 bakken gedaan en het viel mij mee!
meschien meer geluk dan wijsheid

:P:P
Geplaatst: do 13 mar, 2008 22:35
door backfire
Waarschijnlijk wel

Geplaatst: do 13 mar, 2008 23:46
door AZL57
Een Panhard motor is nogal gevoelig, wat dacht je van een DAF 46 blok of dat van een BMW-motor. Die laatste heeft echt veel PKs maar of de versnellings bak dit ook lekker vindt weet ik niet. Mogelijk een AMI-super of AXEL bak.