problempje.

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door hoiwessy » wo 21 feb, 2007 23:03

Jawel, dat snap ik maar dat te weinig spanning hebben gaat toch pas na een tijdje. De accu kan dat toch wel eventjes opvangen.

Gaat ie echt direct stotteren ?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 feb, 2007 09:39

ja dat duurt wel even, mag niet direct gaan stotteren, tenzij je accu al bijna overleden is en je dus voornamelijk op de dynamo aan het rijden bent. Makkelijk te herkennen, als je verlichting van sterkte verandert bij gasgeven. Hoewel dit ook veroorzaakt wordt door slecht massa.

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » do 22 feb, 2007 10:31

dat heb ik ook ooit gehad, na een tijdej stopte ie er gewoon mee; het bleek de spanningsregelaar te zijn.
als ik m'n lampen aan heb en ik sta voor het stoplicht, dan zakt de voltmeter ook...en als ik gas geef, gaan de lampen wel ietsje feller branden...dus volgens mij is een dit ook wel een beetje 2cv eigen. mijn accu, spaningsregelaar en dynamo zijn gewoon goed. Ik heb het hier wel over stationair bij warme motor=niet genoeg toeren om bij te laden met verlichting aan.
volgens de vraagbaak is de laadstroom maar 6 ampere bij 1050 toeren....dus dat kan kloppen want je verlichting (dimlicht en achterlicht vraagt al ca. 10 ampere)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 feb, 2007 12:46

Klopt maar met een nieuwe volle accu moet je daar bijna geen last van hebben. Althans bij mij was het verschil echt merkbaar toen ik een nieuwe varta gemonteerd had.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 22 feb, 2007 13:16

backfire schreef:Klopt maar met een nieuwe volle accu moet je daar bijna geen last van hebben. Althans bij mij was het verschil echt merkbaar toen ik een nieuwe varta gemonteerd had.
ik ben geen electra held dus correct me if i'm wrong, maar het is toch logisch en normaal dat je verlichting iets feller gaat branden als je van stationair een tikkie gas geeft?

bij mij is ook alles goed maar als ik stationair draai, laat mn dynamo niet of nauwelijks bij. (tenminste dat geeft mn laadstroom metertje aan.) als ik iets gas geeft dan gaat ie wel laden. op mn accu staat normaal een 12,5-13 v en als ie gaat laden komt er een 14,5 -15 volt op. dit verklaart het feller gaan branden toch???

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 feb, 2007 15:27

Iets van verschil geef ik ook aan, maar als het echt goed merkbaar is dan is je accu toch zwakjes. Persoonlijk vind ik 12,5-13v ook al laag hoor. Nieuwe accu zit al snel op 13,8v.

Overigens wil het voltage niet alles zeggen, gisteren accu van mijn diesel laten doormeten, voltage 12,8 volt, maar toch was de accu op. Interne weerstand was dusdanig veranderd dat deze accu niet meer het amperage kan leveren.

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » vr 23 feb, 2007 09:37

daarom is het ook verstandig de spanning eens te meten met verbruikers aan en bijvoorbeeld motor uit. als de spanning dan fors daald, heb je wel een zwakke accu. die 13.8 volt is meestal een zogenaamde nullast waarde, maar zodra je er stroom uit gaat halen moet toch wel iets van rond de 12 volt kunnen leveren.
voor zover mijn geringe kennis over accu's.
Maar als je het niet vertrouwt; gewoon een nieuwe of andere goede accu proberen en kijken of het scheelt.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » vr 23 feb, 2007 12:40

als 75 amp nog te zwak is weet ik het niet meer :lol: :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 23 feb, 2007 13:20

En hoe oud is ie? en waar heb je die verstopt? Want ik vermoed achterin en dan is het nakijken van je aanslujitingen geen slecht idee.

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » vr 23 feb, 2007 18:40

Gewoon op de originle plek he.
draad stangetjes verlengen en klaar.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Plaats reactie