zuigerveren stuk?
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
meet de slotspeling!
Verwijder de bovenste zuigerveer van de zuiger.
Zet deze op 2cm diepte in de cylinder (overal evenver van de rand)
Meet met een voelermaatje de vrije ruimte tussen de 2 uiteinden.
De slimme actie was geweest om compressie te meten VOORDAT de handel uit elkaar ging. Ik zie een behoorlijke verkleuring op de zuigers, blowby, verder waren de bril rubbers slecht zo te zien en tik even de cylinders los van de kop en maak de randen goed schoon zodat ze goed afsluiten.
Het blok is erg vettig en vies, olie leiding ziet er nogal roestig uit, etc etc
Verwijder de bovenste zuigerveer van de zuiger.
Zet deze op 2cm diepte in de cylinder (overal evenver van de rand)
Meet met een voelermaatje de vrije ruimte tussen de 2 uiteinden.
De slimme actie was geweest om compressie te meten VOORDAT de handel uit elkaar ging. Ik zie een behoorlijke verkleuring op de zuigers, blowby, verder waren de bril rubbers slecht zo te zien en tik even de cylinders los van de kop en maak de randen goed schoon zodat ze goed afsluiten.
Het blok is erg vettig en vies, olie leiding ziet er nogal roestig uit, etc etc
Laatst gewijzigd door catscit op ma 9 apr, 2007 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
Okej super bedankt daar kan ik wat mee!!!!

Alleen, de brilrubbers en de blowby, wat zijn dat? Brilrubbers lijken mij de brilvormige rubbers bij de klepstoters, blowby heb ik geen idee van.
Is het misschien een idee wat aan die olieleidingen te doen dan, of denk je dat het zo wel kan?
De zuigers hebben idd beetje raar kleurtje, maar ik had ook net de olie ververst toen ze niet meer goed liep. De olie kwam er ook nagenoeg hetzelfde uit als het erin ging.
Oja, en dat het blokje een beetje vettig is, daar kan ik eigenlijk niet echt mee zitten, dat zit aan de buitenkant immers.

Alleen, de brilrubbers en de blowby, wat zijn dat? Brilrubbers lijken mij de brilvormige rubbers bij de klepstoters, blowby heb ik geen idee van.
Is het misschien een idee wat aan die olieleidingen te doen dan, of denk je dat het zo wel kan?
De zuigers hebben idd beetje raar kleurtje, maar ik had ook net de olie ververst toen ze niet meer goed liep. De olie kwam er ook nagenoeg hetzelfde uit als het erin ging.
Oja, en dat het blokje een beetje vettig is, daar kan ik eigenlijk niet echt mee zitten, dat zit aan de buitenkant immers.

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Contacteer:
Wat Jeroen denk ik bedoelt met de blowby is de bruine spoor op je zuiger onder de zuigerveren. Dit is een teken dat de zuigerveren niet goed meer aflsuiten. Teken van slijtage, kan van de zuigerveren zijn, maar ook een ovale cilinder.
ps simpele test om thuis uit te voeren. Giet wat spiritus in je inlaat en kijk of dit bij de klep er door komt, doe dit ook voor de uitlaat. Dan weet je meteen of de kleppen nog enigszins afdichten.
persoonlijk vind ik van de ene cilinder de kleppen erg wit, iets te heet geworden?
olieleiding zijn natuurlijk wel kritiek voor de werking van je blokkie, als deze straks doorgerot zijn hebben je koppen geen smering en loopt de boel de gort in. In ieder geval een laagje verf kan geen kwaad, misschien ergens een net setje regelen.
ps simpele test om thuis uit te voeren. Giet wat spiritus in je inlaat en kijk of dit bij de klep er door komt, doe dit ook voor de uitlaat. Dan weet je meteen of de kleppen nog enigszins afdichten.
persoonlijk vind ik van de ene cilinder de kleppen erg wit, iets te heet geworden?
olieleiding zijn natuurlijk wel kritiek voor de werking van je blokkie, als deze straks doorgerot zijn hebben je koppen geen smering en loopt de boel de gort in. In ieder geval een laagje verf kan geen kwaad, misschien ergens een net setje regelen.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
olieleiding zijn in rvs te krijgen, monteer ik altijd als ik het blok zover uit elkaar heb. Ik heb reeds 2 keer meegemaakt (wm vinadio en ski vakantie zweden) dat er een blok strand met een geklapte olieleiding.
blow by is idd bruin op de zuigers, hebben ze altijd een beetje, jouwe een beetje meer.
brlrubbers is rubber rond klepstoterstang buizen.
Controleer ook even de vlakheid van de stoterstangbusjes, dan ben je van dat tikken af.
Als een blok goed is blijft ie vanzelf schoon!
blow by is idd bruin op de zuigers, hebben ze altijd een beetje, jouwe een beetje meer.
brlrubbers is rubber rond klepstoterstang buizen.
Controleer ook even de vlakheid van de stoterstangbusjes, dan ben je van dat tikken af.
Als een blok goed is blijft ie vanzelf schoon!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
-
- Heavy user
Ja maar het blokje kan ook smerig zijn omdat 'k de carterontluchting eruit heb.
Ik zal morgen ff de zuigerveren meten, daar kom ik vandaag niet meer aan toe denk ik [net mn oude chassis gestript en nieuwe remmen ontlucht en afgesteld, maar dat is op de transat]. De ene zuiger is wel vrij smerig, is dit erg?
Ik zal dan eerst ff een lijstje maken, sowiso nieuwe zuigerveren, koppakkingen en olieleidingen, is er nog iets wat ik nu mooi ff kan meenemen?
Ik zal morgen ff de zuigerveren meten, daar kom ik vandaag niet meer aan toe denk ik [net mn oude chassis gestript en nieuwe remmen ontlucht en afgesteld, maar dat is op de transat]. De ene zuiger is wel vrij smerig, is dit erg?
Ik zal dan eerst ff een lijstje maken, sowiso nieuwe zuigerveren, koppakkingen en olieleidingen, is er nog iets wat ik nu mooi ff kan meenemen?
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
slotspeling is aan beide kanten gelijk, 0.45. Lijkt mij slecht, want in "how to restore citoen 2cv" staat dat t tussen de 0.05 en 0.07 moet zijn, maar misschien is dit bij nieuwere motoren anders?
Zal de klepstoterstangen ff op de foto zetten, zien er mooi rond uit, of moeten ze juist plat zijn? Lijkt me niet.
De brilrubbers: aan de rechterkant waren ze gebroken. Zal ik ook nog ff op de foto zetten. Ojah, en zal nog ff spiritus halen.
Zal de klepstoterstangen ff op de foto zetten, zien er mooi rond uit, of moeten ze juist plat zijn? Lijkt me niet.
De brilrubbers: aan de rechterkant waren ze gebroken. Zal ik ook nog ff op de foto zetten. Ojah, en zal nog ff spiritus halen.
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Ja ik vond het ook erg krap, zat nog te kijken misschien bedoelden ze eigenliljk 0.50 en 0.70 maar dat past echt niet.
Verder lekt de rechter [witte dus misschien verbrandde] uitlaatsklep!!! Backfire heel erg bedankt voor je tip.
Wat zouden jullie nu doen? Nieuwe kleppen, of deze opnieuw opslijpen? En hoe kan het eigenlijk dat ze verbrand zijn, behalve dan dat ze te warm zijn geworden. Zou het zomaar weer kunnen gebeuren?
Verder lekt de rechter [witte dus misschien verbrandde] uitlaatsklep!!! Backfire heel erg bedankt voor je tip.
Wat zouden jullie nu doen? Nieuwe kleppen, of deze opnieuw opslijpen? En hoe kan het eigenlijk dat ze verbrand zijn, behalve dan dat ze te warm zijn geworden. Zou het zomaar weer kunnen gebeuren?
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Bougies zou goed kunnen, ik kan nergens equiem vinden dus de bougies zijn al een jaar niet vervangen.
Ze heeft ook een tijdje heel vreemd geploft maar dat was vrij snel over nadat ik de accpompsproeier schoongemaakt had.
k zal de boudies eens opmeten, maar het kan niet zijn dat het bijvoorbeeld komt doordat ik het wintergrilletje te lang erop gehad hebt oid?
Ze heeft ook een tijdje heel vreemd geploft maar dat was vrij snel over nadat ik de accpompsproeier schoongemaakt had.
k zal de boudies eens opmeten, maar het kan niet zijn dat het bijvoorbeeld komt doordat ik het wintergrilletje te lang erop gehad hebt oid?
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
Ja vreemd idd, Maar k zal dan toch maar eens een keer nieuwe bougies gaan zoeken, mocht het daardoor komen dan zal het niet nog eens gebeuren.
Oja, het is geen S6 blokje, gewoon A06/664 en op de zuigers staat aan de ene kant 7.9 en aan de andere kant 6.9 geloof ik.
Fotos van brilrubbers en klepstoters zijn erg wazig geworden, ziehier:
De linker brilrubbers:

De linker klepstoterstangen [maar één kant gefotografeerd,maar zag er aan beide kanten hetzelfde uit]

De rechter klepstoterstangen

en de rechter brilrubbers

Oja, het is geen S6 blokje, gewoon A06/664 en op de zuigers staat aan de ene kant 7.9 en aan de andere kant 6.9 geloof ik.
Fotos van brilrubbers en klepstoters zijn erg wazig geworden, ziehier:
De linker brilrubbers:

De linker klepstoterstangen [maar één kant gefotografeerd,maar zag er aan beide kanten hetzelfde uit]

De rechter klepstoterstangen

en de rechter brilrubbers

MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- bartje2212
- Regelmatige poster