Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 17 apr, 2007 09:33
door Punky
Zullen we het big-bore verhaal in 1 topic houden. :roll:

Geplaatst: di 17 apr, 2007 16:45
door CitRoel
wally schreef:Van het weekend dikke olie geprobeerd, en dat geeft ........ nog dikkere rook, de auto's achter me zijn er niet blij mee ;-) Dus dan maar vernieuwen en meteen maar een bigbore setje besteld ;-p ben zeer benieuwd.....
Heb je al je compressie gemeten? De koppen blijven toch gelijk met een big bore? Zul je zien dat het aan je klepgeleiders ligt heb je nog niks gewonnen.

Geplaatst: di 17 apr, 2007 21:00
door wally
Ik heb geen compressiemeter dus ik kan het het pas zien wanneer het open licht helaas. De carterdruk is in iedergeval wel goed sinds ik de olievulpijp heb vervangen

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 07:44
door Gerard2cv
Als de carteronderdruk goed is,kan het met de zuigers & cilinders nooit zo
slecht zijn.Want dan zou de compressiedruk in het carter komen en daar
is het niet op berekend.Ik ga dan toch meer richting klepgeleiders zoeken

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 09:56
door wally
Klepgeleiders of klepseals? Als de klepgeleiders niet goed meer zijn betekend dat dan de hele kop vervangen?

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 09:57
door wally
Klepgeleiders of klepseals? Als de klepgeleiders niet goed meer zijn betekend dat dan de hele kop vervangen?

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 14:01
door Gerard2cv
Dat is meestal de makkelijkste weg,maar de geleiders en de kleppen zijn
te vervangen

Geplaatst: do 10 mei, 2007 21:33
door wally
Zo inmiddels is de motor uit elkaar geweest en het was een gebroken zuigerveer i.c.m. een kras in de cylinder. Nieuwe (big bore) cylinders erop en ..... geen rookgordijn meer ;-)
Bedankt voor jullie hulp