project spider 'monte carlo'
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb net even photoshop geopend, maar ik ben daar erg slecht in!
Wie kan mij misschien helpen,
Deze gaat het ongeveer worden.
Wie kan er voor mij een ander kleurtje op doen en er een paar voordeuren in tekenen?
Hoeft uiteraard niet perfect te zijn, maar dat ik een beetje een idee heb hoe het eruit ziet!
Trouwens voordeuren met de spiegel er nog op en niet ingesneden..
trouwens deze kleur moet hij worden
genaamd azul monaco
Wie kan mij misschien helpen,
Deze gaat het ongeveer worden.
Wie kan er voor mij een ander kleurtje op doen en er een paar voordeuren in tekenen?
Hoeft uiteraard niet perfect te zijn, maar dat ik een beetje een idee heb hoe het eruit ziet!
Trouwens voordeuren met de spiegel er nog op en niet ingesneden..
trouwens deze kleur moet hij worden
genaamd azul monaco
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ook naar gekeken, maar ik vind dat allemaal net niet, die van der franzose lijkt erg veel op de eerste foto die ik liet zien, maar past niet met wat ik in gedachten had helaas.leo top schreef:En de cabrio/roadster van Der Framzose?
zie www.derfranzose.de en dan kijken bij: 2cv-umbauteile-raoadster/cabrio
Hoi, dit is volgens mij een goede replica van de Barbot http://www.passion-citroen.com/modeles/ ... p=2cv&i=33 kwam hem net toevallig tegen. Ik zou het wel weten als ik jouw was....
Groetjes Bart
Groetjes Bart
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
die lampen
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zit te kwijlen achter de computer.....ai wat is dat ding mooi!
Volgens mij is het voorruitframe verrot van de koets die ik op het oog heb.
Een ribbelkap zal het zeker niet worden, dat wordt echt te duur, maar een replica in de vorm van een moderne eend is natuurlijk ook erg leuk!
Die 4 persoons cabrio met palmabak en lelijke koplampen is niet wat ik zoek, het is echt in de sfeer van deze barbot!
Volgens mij is het voorruitframe verrot van de koets die ik op het oog heb.
Een ribbelkap zal het zeker niet worden, dat wordt echt te duur, maar een replica in de vorm van een moderne eend is natuurlijk ook erg leuk!
Die 4 persoons cabrio met palmabak en lelijke koplampen is niet wat ik zoek, het is echt in de sfeer van deze barbot!
-
- De Forumbelg
Ik wil je dag vol kwijl en fantasie niet verknoeien, maar de sfeer van de Barbot zal je nooit halen als je 't lowbudget doet, je voorruitframe wil behouden én het op basis van een moderne 2cv doet. Ook niet vergeten dat de Barbot ingekort is en dat het schutbord ook lager is (motorkap dieper uitgesneden in de spatborden). Je zal dus altijd automatisch uitkomen op één van de bovenstaande dingen als je niet drastischer en creatiever met slijpschijf en laspost aan de slag zal gaan
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
Zat ooit met zelfde soort project in mijn kop....is uiteindelijk een pickup geworden.
Maar ondanks dat leeft het bij mij nog steeds.....en wat je volgens mij nog niet veel ziet...is een barbot....driewieler met eendensnuit er voorop.
Lomaxen hebben ook dat principe. Schijnt een wereld wegligging te hebben.
Zal vast wel al één van bestaan maar degene die ik tot nu toe heb gezien waren van het formaat driehoek...dus lelijk. ( wil zeggen achterkant gewoon recht toe rechtaan op punt uitlopend)
Kortom maak er lekkere ronde kont op!! bordeaux rood en beige..mmmm
verlaagt en hier en daar wat chrome ....sidepipes..enz
Maar ondanks dat leeft het bij mij nog steeds.....en wat je volgens mij nog niet veel ziet...is een barbot....driewieler met eendensnuit er voorop.
Lomaxen hebben ook dat principe. Schijnt een wereld wegligging te hebben.
Zal vast wel al één van bestaan maar degene die ik tot nu toe heb gezien waren van het formaat driehoek...dus lelijk. ( wil zeggen achterkant gewoon recht toe rechtaan op punt uitlopend)
Kortom maak er lekkere ronde kont op!! bordeaux rood en beige..mmmm
verlaagt en hier en daar wat chrome ....sidepipes..enz
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
Dat dacht ik ook, vandaar die foto van die zwarte. Die lampen en palma idd maar voor het gemak negerend.....Yannick schreef:Je zal dus altijd automatisch uitkomen op één van de bovenstaande dingen als je niet drastischer en creatiever met slijpschijf en laspost aan de slag zal gaan
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben het met je eens dat kwijlen gepaard gaat met flink wat fantasie, maar ik bezit ook over een behoorlijke dosis realiteit, zoals hij is op deze foto's zal hij nooit worden.Yannick schreef:Ik wil je dag vol kwijl en fantasie niet verknoeien, maar de sfeer van de Barbot zal je nooit halen als je 't lowbudget doet, je voorruitframe wil behouden én het op basis van een moderne 2cv doet. Ook niet vergeten dat de Barbot ingekort is en dat het schutbord ook lager is (motorkap dieper uitgesneden in de spatborden). Je zal dus altijd automatisch uitkomen op één van de bovenstaande dingen als je niet drastischer en creatiever met slijpschijf en laspost aan de slag zal gaan
1 omdat ik er legaal mee de weg op wil gaan, en het getoonde exemplaar uiteraard niet legaal is.
2. het budget is erg klein, dus zal ik consessies moeten doen.
De barbot is trouwens niet ingekort! Dat is optisch bedrog namelijk!
Als je kijkt naar de motorkap, dan is deze verlengd en op de carroserie geschroefd! Leuke oplossing!
De A stijl is verlengd naar achter, gewoon een plaat overheen gezet. De B stijl is naar voren geplaatst, de deur die je erin ziet zitten is de achterdeur!
De zitpositie is niet verandert! Kijk maar eens bij de normale eend, de bank staat voorbij de B stijl. Hier zit hij gelijk met de deur!
3. De uitlaat krijg je zo nooit door de apk, hij moet voorbij de bestuurder achter ergens uitkomen. Misschien is het wel mogelijk te maken dat de uitlaat uit de dorpel komt, dat zou wel weer mooi zijn!
4. de koplampen zoals ze hier op zitten vind ik niet helemaal naar mijn smaak, bovendien is deze aanpassing nog wel lastig en duur volgens mij. Misschien ga ik wel wat spatborden proberen aan te passen, maar nog even zien hoe dat zou moeten. Anders komt de normale koplampsteun gewoon terug, ook komt de nieuwe motorkap en 3 hoekjes erin.
Er moet een bijrijdersstoel in komen, plus extra raampje,
Gordels moeten er nog in komen! etc..
Kijk ook eens goed hoe alle naden e.d. weggewerkt zijn! Dat is moeilijk haalbaar, probeer maar eens een spatbord naadloos op de rest van het plaatwerk aan te laten sluiten! Daar moet je echt een goed plaatwerker voor zijn om dat te halen. Voor mij zal het simpel worden, aangezien er ook veel rot in zit. Rot eruit halen, plaat eroverheen lassen, klaar!
je moet ook even bedenken wat ik precies wil. Ik wil een 2CV ombouwen, in de aard van deze barbot, maar op een low budget met daarbij gebruik makend van 'afgeschreven' materiaal. Dus plaatwerk moet zoveel mogelijk 2e hands, dit betekend dat er ook roest aan zit e.d. dit zal ik zo goed mogelijk proberen te herstellen, maar het is natuurlijk bijvoorbeeld doodzonde om een perfect deurtje te gaan choppen voor zoiets. Je zult dan toch inzetstukken moeten gebruiken of plamuren e.d.
Als de vorm er is, en de lol komt er dan zeker, dat is al 90% van de emotie, dan met een K&N luchtfilter, geen 2e demper, versnellingsbak van een 4tje zodat je lekker snel optrekt met veel lawaai, dat is toch geweldig!
Zucht en ik wil er nog een meerjaren project van maken ook.... en ik kan nu al niet wachten om te rijden!!!!!
-
- De Forumbelg
Ha, dat heb ik met de Dyane ook, 'k zat gisteravond weer te schakelen en te sturen in de zetel voor tv. Nu maar hopen dat iedereen hier zo is, anders heb ik een probleemFlying Duckman schreef:Zucht en ik wil er nog een meerjaren project van maken ook.... en ik kan nu al niet wachten om te rijden!!!!!
Maar ondanks wat je zegt denk ik toch dat de Barbot ingekort is. Tussen dat voor-en achterspatbord krijg je toch nooit een voor- en een achterdeur? Maar bon, of ik nu gelijk heb of jij, dan zit je nog steeds met de verlaging van het schutbord en de aanpassingen die het plaatwerk daarbij moeten ondergaan.
Ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt:
Maar dat werkt naar mijn gevoel niet op een moderne 2cv, dan krijg je weer een gewone cabrio namelijk. Met de moderne kont krijg je ook niet mooi die lijn die bv. de Barbot had.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Je zit inderdaad met de achterlichten, die lopen niet mooi vlak maar recht. Zelfde met de motorkap, ik heb net even bij mijn eend staan kijken hoe en wat. En het is maar de vraag wat de RDW vind van een verlengde motorkap die vastgeschroefd zit tot over je stuur. Bij 1 aanrijding kan zo'n motorkap losschieten en nou ja, vul maar in....
Dus naast wat practische problemen die je hebt met het geheel voor een apk goedkeuring denk ik dat er best wel iets leuks gemaakt kan worden.
Ik kan te slecht photoshoppen, maar zet die deur eens in het midden en haal er eens een hap uit, moet je eens kijken hoe hij er dan al dicht bij komt!
zoals ik al zei, het gaat om het idee barbot, het moet geen barbot worden. Het moet het barbot gevoel geven!
Dus naast wat practische problemen die je hebt met het geheel voor een apk goedkeuring denk ik dat er best wel iets leuks gemaakt kan worden.
Ik kan te slecht photoshoppen, maar zet die deur eens in het midden en haal er eens een hap uit, moet je eens kijken hoe hij er dan al dicht bij komt!
zoals ik al zei, het gaat om het idee barbot, het moet geen barbot worden. Het moet het barbot gevoel geven!