Pagina 2 van 7
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 19:35
door Rens
Superkarretje zeg! Heb er ook een tijdje bijgestaan, maar het projectje kwam wat ongelegen....
Gewoon rijdend maken en rijden! Zoals die geroest is, roesten ze alleen maar in Frankrijk(=Supermooi!

)
Succes met de papieren rommel. Fijn dat de rdw meewerkt, ik ken namelijk ook andere verhalen, ....

En mocht het niet lukken: een chassisnummer is ook wel ergens te vinden!
Rens
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 20:49
door Jeroen-citroen
Erg mooie oude besteller. idd erg leuk om hem technish goed te maken en uiterlijk zo te houden

Geplaatst: ma 16 apr, 2007 21:31
door siemen
dat probleem heb ik dus ook.
als er een chassis nummer in staat en je hebt een aankoop bewijs kun je bij citoen nederland info vragen dit is gratis.
wat ook een optie is om een ander chassis er onder schroeven van een gewoone eend waar niet aan geknoeit is aan de nummers hier mee naar de rdw toe gaan en zeggen dat je er een andere opbouw op zit.
wat ik ook heb gehoord van een apk keurmeester en wat ik ook ga doen voor mij azu is er een gewoon 2cv kenteken op zetten en gewoon apk keuren. tegenwoordig word er niet meer gelt hoe veel deuren er in een auto zitten.
groeten siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 21:38
door björn
hoi leuk azu 'tje
ik heb hem ook op de a-markt zien staan
zit nog wat werk aan zag ik maar wel leuk werk
zit het chassis nr niet vast geschroeft
dat zit het op mijn franse 250 wel
dus kun je ook opzoek gaan naar iemand die nog een cart grie met alu plaatje tekoop heeft
in ieder geval toy toy
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 22:40
door SamClukkers
björn schreef:hoi leuk azu 'tje
AU'tje

Geplaatst: ma 16 apr, 2007 22:58
door Bartje
Even een kleine toevoeging, ik heb wel gezegt dat ik een ruitenwissermotor heb voor zo'n ding. Ik heb inderdaad een 6 volt ruitenwissermotor maar er hoort helemaal geen ruitenwisser motor op zo'n ding, de ruitenwissers worden aangedreven via de snelheidskabel...
verder: inderdaad een super leuk ding
Groetjes Bart
Geplaatst: di 17 apr, 2007 21:52
door Twécévé
CitroenAZU schreef:Superbak, en ja laat em asteblieft zoals ie is met de doorgeefluikjes in de bak enzo. Echt super. Ik denk ook niet dat er een carte grise bijhoort omdat de auto van de franse luchtmacht is geweest. (zie de unieke typeplaatjes op schutbord en motor)
Ik denk dat rijdend en remmend maken (apk proof) genoeg is om hem bij de RDW aan te bieden. In principe heb je een homologatieverklaring nodig die je bij Citroën NL kan opvragen (dhr. Molleman) Maar ik weet niet of Citroën NL over cijfers beschikt van ex-legervoertuigen.
Mn broer vanavond aan de lijn gehad. Hij had nog tich vragen en ik heb hem aangeraden met jou, Martijn, contact op te nemen. Als er één besteleenden-kenner is.....
We hebben al afgesproken: volgend jaar hopen we er mee naar Citromobile te komen

Geplaatst: ma 23 apr, 2007 14:41
door Twécévé
Zijn er voor zo'n AU nog passende banden te krijgen? Het zijn dezelfde bandjes als van een citroen A neem ik aan?
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 16:57
door Michiel van G.
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 21:13
door Yannick
Normaal zouden dat Pilote's moeten zijn, die maken ze enkel op bestelling en staan niet in de catalogus.
Geplaatst: di 24 apr, 2007 08:51
door Twécévé
't Gaat erom dat de juiste maat er nog is (ongeacht het merk), de diameter is namelijk groter dan die van een 2CV6. Anders zou je namelijk velgen van een 2cv6 onder die AU moeten zetten om er mee te kunnen rijden. En da's natuurlijk niet charmant bij zo'n oude bak.
Blijkt dat onderdelen voor zo'n AU al zeer moeilijk aan te komen is. Het hele remsysteem moet bijvoorbeeld zelf gebogen en gesoldeerd worden. Een simpele klus, maar 't moet wel even gebeuren.
Geplaatst: za 28 apr, 2007 12:16
door Yannick
Het spreekt voor zich dat de band groter is maar volgens mij heb je niet al te veel keus in de 125/135x400-klasse.
En onderdelen, ja, Ebay.fr en Franse clubs aflopen.
Blijft het 425cc-blok er nu eigenlijk in of komt er een 375cc in?
Geplaatst: za 28 apr, 2007 15:14
door Twécévé
Yannick schreef:Het spreekt voor zich dat de band groter is maar volgens mij heb je niet al te veel keus in de 125/135x400-klasse.
En onderdelen, ja, Ebay.fr en Franse clubs aflopen.
Blijft het 425cc-blok er nu eigenlijk in of komt er een 375cc in?
Het 4255-cc blok zal er in blijven liggen. Vooralsnog is dat uiteraard goedkoper en het blijkt dat onderdelen voor een 3755-cc zo goed als niet meer te krijgen zijn.
Als ik het goed begrijp zijn er dus nog wel banden te vinden die om de oude velgen passen die er nu op zitten?
Geplaatst: za 28 apr, 2007 15:16
door Michiel van G.
ja, als je velgen van die luchtsleuven hebben langs de rand, dan moeten er 125x400 banden om. deze zijn onderandere op het linkje dat ik hierboven had gezet leverbaar, en ook op andere locaties. goedkoop zijn ze niet, maar wel michelins

Geplaatst: za 28 apr, 2007 20:10
door Bartje
BCC had vorg jaar die oud type banden op de Citromobile, als ik me niet vergis 100 of 120 euro het stuk...
Groetjes Bart