6 Volt dynamo probleem
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Die Bat - Massa 5,8V is goed.
Meet Dyn met Ohm meter naar dynamo op de plus borstel is 0 Ohm
Meet Exc met Ohm weter naar buitenste veldwikkeling is 0 Ohm
Meet met Ohm meter van massa borstel naar - pool accu is 0 Ohm
Meet met Ohm meter tussen de 2 borstels,moet draiend een hoeveelheid
weerstand te meten zijn,zo ook op de dynamo de Exc naar massa
Als de motor draait de +accu even met de Dyn van de Dynamo verbinden
om evt het magnetisch veld goed te polen
Meet Dyn met Ohm meter naar dynamo op de plus borstel is 0 Ohm
Meet Exc met Ohm weter naar buitenste veldwikkeling is 0 Ohm
Meet met Ohm meter van massa borstel naar - pool accu is 0 Ohm
Meet met Ohm meter tussen de 2 borstels,moet draiend een hoeveelheid
weerstand te meten zijn,zo ook op de dynamo de Exc naar massa
Als de motor draait de +accu even met de Dyn van de Dynamo verbinden
om evt het magnetisch veld goed te polen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Het probleem is opgelost. De veldspoelen waren niet magnetisch, maar na een tijdje deze op de accu te hebben aangesloten was de veldspoel weer magnetisch. Alles doet het nu weer.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
6 volt dynamo
wie weet waar ik een 6 volt dynamo kan bemachtigen, de mijne heeft de geest gegeven
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Miischien even toelichten: zondag de draadboom in zijn eend gebouwd. De accu laadt niet op. Bij draaiende motor meet ik op de rotor 0.33 V. Dat lijkt goed
Na demontage van de sync draad meet ik vanaf de veldspoel naar aarde helemaal geen weerstand, op beide spoelen niet. Die lijken dus stuk.
Als iemand uit kan leggen hoe je die spoelen demonteert dan is dat handig.
Groetjes, Rob
Na demontage van de sync draad meet ik vanaf de veldspoel naar aarde helemaal geen weerstand, op beide spoelen niet. Die lijken dus stuk.
Als iemand uit kan leggen hoe je die spoelen demonteert dan is dat handig.
Groetjes, Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 16 jun, 2015 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Twee draden van de dynamo losnemen, idem koolborstels. Dan borstelhuis losnemen met de twee lange bouten. Voorzichtig met de bedrading!
Vervolgens heb je een speciale ankertrekker nodig. Het anker zit nml conisch op de krukas. Daarna kan je voorzichtig de spoelen losnemen. Veel kruipolie en rubber hamertje gebruiken. Niet aan draden trekken.
succes
Vervolgens heb je een speciale ankertrekker nodig. Het anker zit nml conisch op de krukas. Daarna kan je voorzichtig de spoelen losnemen. Veel kruipolie en rubber hamertje gebruiken. Niet aan draden trekken.
succes
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
ankertrekker is gewoon een grote bout met M20 draad. De spoelen zitten met grote schroeven vast in het huis. Daar is een speciale schroevendraaier voor nodig waar je heel veel druk op kunt zetten. Je komt dus waarschijnlijk naar een auto-electro bedrijf te gaan die hebben zo'n ding of bij een oude garage.
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che77.html
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che80.html
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che77.html
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... che80.html
diverse Citroens, wat anders.