Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 12:23
door stijn
Een kennis van mij (een gepensioneerde Citroën-mecanicien) reed vroeger met een Dyane.
Hij tankte altijd als volgt: 1/3 Diesel, 2/3 benzine.
Dat gaf echter geen problemen. De Dyane bleef rijden.
Wat zou dit doen met het verbruik??
Stijn
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 15:29
door backfire
in plaats van 1:15 liep ie 1:10
:X
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 16:11
door Sjakie
Ik heb er gisteren nog met de tuinslang techniek een liter of acht uitgehaald, hierna weer naar de pomp gereden en bijgetankt. Ik hoop maar dat hij het blijft doen deze week, ik zelf zit n.l. nu in zwitserland en mijn vrouw moet er meerijden.
Geplaatst: do 26 apr, 2007 22:02
door catscit
Diesel kan WEL kwaad.
Je koppen verkolen helemaal en het gaat WEL pingelen, octaan getal is belachelijk laag. Loop voor geen meter, rookt en de hele motor wordt intern smerig. Ja hij rijdt er wel op maar iedereen met een gram boeren verstand die dit ooit geprobeerd heeft voelt op z'n klompen aan dat dit niet goed gaat.
Het rijdt echt voor geen meter.
Die knakker die 1/3 diesel 2/3 benzien reed was niet goed bij z'n hoofd en heeft de motor weg kunnen flikkeren. Ik heb blokken gezien die een tankje diesel (verdund) gereden hebben, kun je niks meer mee.
Geplaatst: do 26 apr, 2007 22:21
door Lelijke Eend
Hoe 'dun' is verdund ? Een drup (letterlijk) diesel op 25 liter benzine zal geen kwaad kunnen lijkt me ... Er is dus ergens een grens.