verlies van LHM

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 30 sep, 2003 21:40

Hoi,
ik wil niet lullig doen hier, het gaat tenslotte om veiligheid, ik kan namelijk ook heel toevallig de persoon zijn die net voor jou op mijn rem gaat staan en als ik je verhaal zo lees sta ik echt vele meters eerder stil dan jij.................Kijk als je met een voorstel komt om je schijven af te slellen heb je er duidelijk geen verstand van. Normaal is dat geen probleem en kan je aan je eend lekker zelf proberen en uitvinden. In het geval van je remmen raad ik dit zeker niet aan, sterker nog ik verzoek je naar een specialist te gaan!!!!!!Je zegt hij remt goed maar ik moet 2 keer trappen........das dus simpel je eend remt niet goed en zolang dit niet opgelost is moet je er simpel weg niet mee rijden!!!!Elke 5 maanden vloeistof bijvullen lijkt niet veel maar is voor een remsysteem duidelijk WEL te veel.
2cv az 1968

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 30 sep, 2003 21:59

luister ik snap wat jullie bedoelen maar doe niet te aanvallig, als je eend goedgekeurt word met deze remmen dan remt hij wel goed maar niet zo goed als bij de 2e keer trappen ik krijg hem wel to stilstand hoor geen probleem bij de eerste keer trappen maar het is veel fijner om goeie tegendruk te hebben.
ik ben een saxo vts gewend de auto voor mijn eend. maar het is de cilinder RA die lekt, schijven voor lopen goed en ook niet meer scheef heb gecontroleert of ze vast liepen, komt door de cil. RA die moet ik denk vervangen.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 30 sep, 2003 22:05

Hoi,
ik wil zeker niet aanvallerig doen ofzo, maar het is gewoon duidelijk dat er iets aan je remmen mankeerd en dat blijft ten alle tijden gevaarlijk, trouwens je zegt dat je met deze remmen de apk haald, maar scheef trekken en lekkage aan remcilinders is voor mij afkeur dus ik weet niet welke beunhaas jou eend gekeurdt heeft. Wat aanvallerig betreft is dit niet mijn bedoeling, dus als je een keer sleutelhulp nodig hebt of gewoon zin hebt om een biertje te drinken..............
2cv az 1968

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 30 sep, 2003 22:11

dat vind ik super van je gaan we zeker doen ik neem alles terug. ik denk dat deze lekkage onzichtbaar is 3 garages hebben gezocht maar niks gevonden. en ja dat scheef trekken is maar heel soms> dus heel vaag ik een vriend (automonteur) laten rijden merkte helemaal niks van slechte druk en scheeftrekken dus heel vaag.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 30 sep, 2003 22:11

Ik denk dat ik wel voor ons alleemaal kan spreken indien ik zeg dat er bij remmen geen gulden middenweg is. Als ze het niet (goed) doen moet je er niet mee rijden. Ik snap dat een compleet nieuw remsysteem enzoo duur is, maar een mensenleven (dat van jou of van iemand anders is werkelijk niet te betalen. Wat wij hier zegen is puur en alleen voor jouw (en onze) veiligheid en die van je Eend.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik op dit forum hoor dat jij je te pletter gereden hebt of dat jij iemand anders te pletter gereden hebt.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 30 sep, 2003 22:15

als het zover komt met mijn remmen stop ik wel met rijden hoor. zo dom ben ik ook nog niet ik rijd niet in een ja laat maar...... Gordijnen,
Trekhaak,
Imperial jij hebt er ook ingereden hoor Lelijke eend je merkte niks toch??????

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 30 sep, 2003 22:16

Hoi,
Scheef trekken zou er mee te maken kunnen hebben dat je remcilinder lekt als de remvloeistof op je remvoering komt remt die kant dus een stuk minder. Let hier goed op want dat betekent dat je na het vervangen van je remcilinder ook de voering moet vervangen.....Als je er echt niet uit komt moet je het zeggen dan kan ik misschien wel een remmentestbank regelen waar die even over heen kan..........
2cv az 1968

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 30 sep, 2003 22:18

remvoering???? zijn dat de leidingen of iets anders is het geen kwestie van ontluchten dan...

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 30 sep, 2003 22:22

Ramon2cv schreef:als het zover komt met mijn remmen stop ik wel met rijden hoor. zo dom ben ik ook nog niet ik rijd niet in een ja laat maar...... Gordijnen,
Trekhaak, Imperial jij hebt er ook ingereden hoor Lelijke eend je merkte niks toch??????
Je Eend reed heerlijk (met name de koppeling!) maar het remmen ...

En je remvoering is de bekleding op de binnenkant van je remtrommels (dus waar je remschoenen tegenaan drukken als je remt).
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 30 sep, 2003 22:26

waarom zou ik deze dan moeten vervangen lijkt me niet logisch.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 30 sep, 2003 22:30

Hoi, je remcilinder en voering zitten samen in je remtrommel. Als er dus remvloeistof uit de cilinder lekt komt dit op de remvoering terecht en daar kan die voering niet tegen. Die remvloeistof trekt erin en die krijg je er niet meer uit met als gevolg dat je eend ongelijk blijft remmen achter als je de voering niet vervangt.................
2cv az 1968

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 30 sep, 2003 22:36

oh das niet zo mooi dan dus noodzakelijk. maar klopt het dat het stuur dan een beetje naar links trekt

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 30 sep, 2003 23:06

Dat kan als rechts achter b.v. harder remd dan links achter trekt de auto naar rechts en dat voel je dan aan je stuur.........Dan moet het verschil tussen je rem trouwens wel erg groot zijn een beetje verschil mag er namelijk best zijn........maar goed als je remtrommel toch open moet voor je rem cilinder moet je hier dus even goed naar kijken. Let trouwens op want als je de remvoering vervangt betekent dat dat deze nog moet inslijten (inremmen) dus daar moet je wel rekening mee houden.
2cv az 1968

Dude
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2003 18:27
Locatie: vlaardingen

Bericht door Dude » zo 5 okt, 2003 13:39

Heb ik ook gelijk een vraagje:

Als ik van de snelweg afkom na een flink stuk niet geremd te hebben merk ik ook dat je bij de eerste keer trappen het pedaal ietsje verder kan indrukken dan een 2e en 3e keer....

ook als de remmen koud zijn of het erg nat is makken de achter remmen trommels, een erg hard UUUUHUUHUUUHUUUUHUUUUUU achtig geluid....

iemand :?:
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » zo 5 okt, 2003 13:58

MMM zo al je verhalen aan te horen heeft je eendje een onderhouds beurtje wel verdient ....
dat pompen kun je voorkomen door je remmen te ontluchten dat piepende geluid kun je verhelpen door ze beter af te stellen.
succes
Wat brengt morgen.???

Gesloten