Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 13:44
door catscit
klopt, maar er iets overheen lassen gaat weinig helpen, of je moet gewoon een vlakke plaat van 3mm dik tegen de zijkant aan lassen, maak je een extra koker, is erg sterk.

Maar dat gaat niet lukken zonder je koets te lichten.

Verder weet ik niet wat het budget is voor deze expeditie, als er budget en tijd is dan kan er natuurlijk een hoop gedaan worden.

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 14:41
door Foxtrot Hotel
Budget is heel klein, je mag voor € 250,- er aan versleutelen. Nou wordt je niet direct uitgesloten als je daar overheen gaat, maar ik ga ook geen honderden euro's steken in een bak die in afrika zal blijven. Maar onderweg door je chassis zakken is een reeël risico. Dus moet dat maar wat profisorisch versterkt worden. Tijd is er zat we hebben tot november. Alleen de APK verloopt in juni, da's al snel.

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 14:48
door OnsEendje2
Volgens mij slechts 150euro, maar dat controleren ze niet.
Alleen het doel is toch ook een goede auto achter te laten daar? Voor de opbrengst en jullie goede doel? Dus hoe meer werk, hoe beter de auto hoe beter de opbrengst....

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 15:17
door Handjes
Hm, 500+250 voor een goede Aca of 2cv is wel heel krap. Het kan wel, maar ik zou bijna zeggen: kun je niet beter een BX, 440 of 309 kopen? Kans dat je zonder problemen overkomt is dan ook groter.
Een goede 2cv doet tegenwoordig minimaal 1500.

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 15:21
door catscit
als het toch geen drol uitmaakt, gewoon vlakke plaat vanaf de voorste asbout houder 40cm naar achteren, volledig langs de naden lassen NA DE APK, dan klapt ie echt niet meer dubbel.

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 15:47
door OnsEendje2
las er dan gelijk aan de voorkant ook een beschermplaat op zodat je over het kamelengras heen vliegt. je wilt niet weten wat voor klappen je gaat maken in de woestijn.

Geplaatst: di 1 mei, 2007 21:36
door Foxtrot Hotel
Volgens mij slechts 150euro, maar dat controleren ze niet.
Alleen het doel is toch ook een goede auto achter te laten daar? Voor de opbrengst en jullie goede doel? Dus hoe meer werk, hoe beter de auto hoe beter de opbrengst....
Voorheen was het idd 150,- dit jaar 250,-.
zie http://www.amsterdamdakar.nl/Includes/A ... ge_FAQ.pdf
En nee ze controleren het niet maar is uit financieel oogpunt evengoed wel ons richt budget.
Wat ook is veranderd is het veilen van de auto's in Afrika.
De wetgeving van Senegal is zodanig dat auto's ouder dan 8 jaar (weet ik niet exact) niet mochten worden ingevoerd. Daarom werd uitgeweken naar Gambia voor de veiling. Vanaf dit jaar mogen oude auto's daar ook niet meer worden ingevoerd. De goede doelen worden nu gesteund door geld inzamelacties van de teams. (wij hebben al 1640,- voor het goede doel).
De auto mag dus niet blijven. Terug rijden of per container vervoeren zijn de opties. En naar een sloop brengen kan ook nog.

Groet Ruben, team Foxtrot Hotel

Geplaatst: di 1 mei, 2007 21:45
door Foxtrot Hotel
als het toch geen drol uitmaakt, gewoon vlakke plaat vanaf de voorste asbout houder 40cm naar achteren, volledig langs de naden lassen NA DE APK, dan klapt ie echt niet meer dubbel.
- Is dat dan een bodemplaat of zijn het platen aan de zijkant zoals je eerder beschreef?
- En beslaat hij dan (nagenoeg) de hele bodem? Dus ook de demper?
- En hoe dik moet die plaat dan zijn?

Wat houdt dit alles in voor je verzekering? Als je wel APK hebt maar er daarna overduidelijk niet-AKP-waardige aanpassingen aan doet. Ben je dan wel verzekerd?

Groet Ruben, team Foxtrot Hotel

Geplaatst: di 1 mei, 2007 22:06
door Evan
Foxtrot Hotel schreef: - Is dat dan een bodemplaat of zijn het platen aan de zijkant zoals je eerder beschreef?
- En beslaat hij dan (nagenoeg) de hele bodem? Dus ook de demper?
- En hoe dik moet die plaat dan zijn?
dat is een plaat die koud tegen de "randen" van het chassis gelast wordt zodat er een rechthoekige koker ontstaat.
2mm is wel voldoende
Foxtrot Hotel schreef:Wat houdt dit alles in voor je verzekering? Als je wel APK hebt maar er daarna overduidelijk niet-AKP-waardige aanpassingen aan doet. Ben je dan wel verzekerd?
nee dan ben je officieel niet meer verzekerd, je auto mag geen (gevaarlijke) aanpassingen krijgen die niet aan APK normen voldoen.