gekke geluidjes in het vooronder
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
koppeling stellen
hallo HANZZL
Als je onder de motorkap kijkt waar de kabel naar binnen gaat,zie je een schroefdraad-
eind met 2 moeren,dat moet je ± 1cm naar benden kunnen trekken.Als dat minder is draai
je de moeren 16 en 19 los en draai ze allebei iets naar beneden tot je die speling hebt.
Als je onder de motorkap kijkt waar de kabel naar binnen gaat,zie je een schroefdraad-
eind met 2 moeren,dat moet je ± 1cm naar benden kunnen trekken.Als dat minder is draai
je de moeren 16 en 19 los en draai ze allebei iets naar beneden tot je die speling hebt.
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Re: koppeling stellen
Ik ben er nog niet aan toe gekomen maar mijn handjes jeuken na jouw gedetaileerd advies.Gerard Maas schreef:hallo HANZZL
Als je onder de motorkap kijkt waar de kabel naar binnen gaat,zie je een schroefdraad-
eind met 2 moeren,dat moet je ± 1cm naar benden kunnen trekken.Als dat minder is draai
je de moeren 16 en 19 los en draai ze allebei iets naar beneden tot je die speling hebt.
Hanzzl
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Hoi Gerard e.a.,
Ik heb de vrije slag goed afgesteld (ga ik van uit). Leuk en simpel kusje, ik dacht dat ik ergens helemaal onderin moest zijn maar je kan er makkelijk bij. Weer wat geleerd. En inderdaad met sleutel 16 en 19 (Gerard weet echt ALLES!). Het pedaal had inderdaad niet de vereiste 2 tot 2,5 cm tot je tegendruk krijgt. Veel minder! Dat zat dus niet goed. Nu wel.
Proefrondje over de Ring Utrecht gereden.
Maar ... het tsieptsieptsiep is nog niet weg! Ook bij lagere snelheden hoor je het.
Wat zou het toch zijn? Toch maar eens kijken of de garage de bakolie heeft bijgevuld? Of betekent dit dat de drukgroep echt op is?
Ik hoor het graag!
Hanzzl (in de tjiep-zak)
Ik heb de vrije slag goed afgesteld (ga ik van uit). Leuk en simpel kusje, ik dacht dat ik ergens helemaal onderin moest zijn maar je kan er makkelijk bij. Weer wat geleerd. En inderdaad met sleutel 16 en 19 (Gerard weet echt ALLES!). Het pedaal had inderdaad niet de vereiste 2 tot 2,5 cm tot je tegendruk krijgt. Veel minder! Dat zat dus niet goed. Nu wel.
Proefrondje over de Ring Utrecht gereden.
Maar ... het tsieptsieptsiep is nog niet weg! Ook bij lagere snelheden hoor je het.
Wat zou het toch zijn? Toch maar eens kijken of de garage de bakolie heeft bijgevuld? Of betekent dit dat de drukgroep echt op is?
Ik hoor het graag!
Hanzzl (in de tjiep-zak)
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Vervolg:
Koppelings-vrijeslag is afgesteld.
Nu ook:
Versnellingsbakolie bijgevuld. Daar kon inderdaad wel wat bij maar niet overdreven veel. Zo'n 200 ml. Ik had trouwens een verdomd handig flesje, met een tuitje dat je zo in je bak propt. Geen geklooi met trechters en zo.
Resultaat:
Het tjieptjieptjiep is een stuk minder maar niet helemaal weg. Ik heb ongeveer 120 kilometer snelweg gereden dit weekeind en dat ging wel een heel stuk beter. Qua geluid dan, niet wat rijkwaliteit want dat zit standaard goed bij een eend, zoals jullie weten.
Heel licht dus nog een paar mussen onder het schutbord, vooral hoorbaar als ik het gaspedaal omhoog laat komen. Wie weet hoe ik deze vogels ook nog weg krijg?
Ondertussen overweeg ik toch serieus een kijkoperatie om de staat van de drukgroep te zien.
Hanzzl
Koppelings-vrijeslag is afgesteld.
Nu ook:
Versnellingsbakolie bijgevuld. Daar kon inderdaad wel wat bij maar niet overdreven veel. Zo'n 200 ml. Ik had trouwens een verdomd handig flesje, met een tuitje dat je zo in je bak propt. Geen geklooi met trechters en zo.
Resultaat:
Het tjieptjieptjiep is een stuk minder maar niet helemaal weg. Ik heb ongeveer 120 kilometer snelweg gereden dit weekeind en dat ging wel een heel stuk beter. Qua geluid dan, niet wat rijkwaliteit want dat zit standaard goed bij een eend, zoals jullie weten.
Heel licht dus nog een paar mussen onder het schutbord, vooral hoorbaar als ik het gaspedaal omhoog laat komen. Wie weet hoe ik deze vogels ook nog weg krijg?
Ondertussen overweeg ik toch serieus een kijkoperatie om de staat van de drukgroep te zien.
Hanzzl
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Leuk idee, ga ik doen! Alleen ... gasgeven als de motor uit staat??Duintje schreef:Heb je al samen met iemand anders gekeken en gehoord of je het geluid ook hoort als de motor uit staat ?
Als je dan gas geeft en koppelt en ontkoppelt dan hoor je het misschien ook wel en kan je het direct lokaliseren
Marcel
Hanzzl
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27