haperende ontsteking

Alles over visa-conversies.
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 21 mei, 2007 21:47

De laatste,
GS bak is zowieso te lang ( om hard te kunnen rijden met overtoeren :wink: )
Ami 8 break

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 22 mei, 2007 11:02

evan wat zijn de specificaties van de nokkenas? ik ben aan het twijfelen om een te steken en ineens nog een paar dingetjes aan te passen zoals kleppen en in-uilaatkanaal en alle t elaten balanceren. vliegwiel is al afgedraaid.

Ik zit alleen nog te twijfelen welke versnellingsbak want de dyanebak dta er nu opzit heeft er nu 40 000km opzitten maar blijft het niet volhoude vrees ik.

een ln zoals de jouwe zou ideaal zijn denk ik.

greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 22 mei, 2007 13:17

Evan schreef: maareh,... welke sensort was nu de boosdoenert? die van de vaste vervroeging of die andere?
de bovenste, maar heb af en toe toch nog een hapering...... maar nu is er weer goed mee te rijden! , nu alleen rond de 3000 rpm een hapering (heel af en toe, dus misschien toch komend weekend de bedrading vernieuwen! ik heb geen zin in een onbetrouwbare auto!
dus

@ Robin
en wat betreft de bak is idd een eendenbak met dyane/ami differentieel, loopt verder goed, maar moet nog echt ff op langere afstanden testen en m'n blok een keer goed afstellen bij BCC op de rollenbank

voor m'n project, wordt een 630 onderblok met 644 cilinders en koppen, maar daar komen bredere banden op: 155 voor en 185 achter en dat levert ook al voldoende weerstand denk ik. dus daarvoor maar weer een eendenbak (of toch ACAdiane)

greetzzzzzzzzzzzzzzz

rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 22 mei, 2007 18:54

ik heb juist dezelfde motorblok met er een afgedraaid vliegwiel op.
En met een dyane bak op. Vanachter heb ik 205 liggen en vanvoor de 125. Die op termijn 135 moeten worden.
De 125 is gewoon te smal voor de pk's als je doortrekt. Nu mijn bak is de syncromesh tussen de 2 en 3 ana het stuk gaan vrees ik.

nu ik zou ergens ditjaar mijn wagen uiteen gaan halen en de motor blok nog opkietelen met een andere nokkenas en meer van dat leuks. Kben bang dat mijn bak het dan laat afweten


greets robin

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 22 mei, 2007 20:44

robin2cv schreef:evan wat zijn de specificaties van de nokkenas? ik ben aan het twijfelen om een te steken en ineens nog een paar dingetjes aan te passen zoals kleppen en in-uilaatkanaal en alle t elaten balanceren. vliegwiel is al afgedraaid.

Ik zit alleen nog te twijfelen welke versnellingsbak want de dyanebak dta er nu opzit heeft er nu 40 000km opzitten maar blijft het niet volhoude vrees ik.

een ln zoals de jouwe zou ideaal zijn denk ik.

greets robin
hoi Robin,
t gaat gewoon om een 630 nokkenas, die ik heb liggen. Pleun rijdt nog met een 644 blok wat niet aangepast is.
Pleun heeft net zijn bak gereviseert en dat rijdt wel super goed.
Wij stoppen in brakke bakken lekker dikke olie, dan kan je nog een tijdje de revisie uitstellen. Gewoon het deksel lichten en de olie er van boven in laten lopen. In de tijdelijke acapickup zat een compleet versleten bak met 3e die altijd kraakte, er is nu 80W150 ingegaan en geen gekraak meer, bak schakelt ook bijna als nieuw. Tis geen oplossing maar je kan weer even vooruit.
LN bakken zijn lastig te vinden. Ik ben er in 2 jaar ook pas 2 tegen gekomen. De laatste moet ik binnenkort op gaan halen. T'is toch nog best wat werk om die in te bouwen, meer dan een GSbak.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 23 mei, 2007 08:20

hey
wel dikke olie kan ik al eens proberen voorlopig.

Ik zou nog verder gaan de 630 nokkenas die heb ik nu al steken.

Heb je al proef gereden met je ln bak?
Tevreden over het resultaat?

greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 23 mei, 2007 08:45

nog niet echt veel km's gemaakt, maar heb wel het idee dattie aan de lange kant is, zeker in de 4e, in de andere versnellingen trekt ie het goed. wat je wel merkt is dat een visablok (644) minder makkelijk toeren wil draaien dan een eendenblok, en dat levert nu een beetje een probleem op. Komend weekend rijd ik weer naar Brabant, kan ik wat meer uittesten, alleen ff hopen dat ie goed blijft lopen.

ik heb er trouwens wel een turbotube (50mm!!) op zitten met aangepaste sproeiers en het orginele visa luchtfilterhuis dit geeft hetzelfde resultaat als een sportfilter (voor mijn gevoel) maar ben van plan om een ander luchtfilter te gaan bouwen (ook met turbotube) maar dat komt later.

eerst het ontstekingsprobleem oplossen (want daar gaat dit topic tenslotte over!)

ik houd jullie op de hoogte

greets Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 24 mei, 2007 21:56

robin2cv schreef: Heb je al proef gereden met je ln bak?
Tevreden over het resultaat?
helaas nog niet ingebouwd, wegens te veel projecten is de acapikcup nhog lang niet af, moet eerst maar eens LPG gaan inbouwen voor de keuring en dan als er RDW opzit gaan we m bouwen zoals gewenst
Ami 8 break

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 31 mei, 2007 09:10

eindelijk afgelopen weekend het probleem opgelost.... was waarschijnlijk een toch breuk in het laatste stuk van een kabel bij de sensorstekkers, maar ik heb maar meteen de hele (extra) draadboom vervangen.


greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 31 mei, 2007 10:44

evan,

kan het verder geen kwaad die dikke olie in je bak? zo nee waar heb je die olie vandaan?

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » do 31 mei, 2007 16:03

@ramon, bij de bij jou welbekende leverancier, 150W80 GL-5 hypoid olie.
mijn bakje rijdt (bijna) als nieuw, maar voor hoelang? geen idee, heb nog wel goede bakken liggen maar nog geen zin gehad die erin te sleutelen.
Ami 8 break

Plaats reactie