haperende ontsteking
evan wat zijn de specificaties van de nokkenas? ik ben aan het twijfelen om een te steken en ineens nog een paar dingetjes aan te passen zoals kleppen en in-uilaatkanaal en alle t elaten balanceren. vliegwiel is al afgedraaid.
Ik zit alleen nog te twijfelen welke versnellingsbak want de dyanebak dta er nu opzit heeft er nu 40 000km opzitten maar blijft het niet volhoude vrees ik.
een ln zoals de jouwe zou ideaal zijn denk ik.
greets robin
Ik zit alleen nog te twijfelen welke versnellingsbak want de dyanebak dta er nu opzit heeft er nu 40 000km opzitten maar blijft het niet volhoude vrees ik.
een ln zoals de jouwe zou ideaal zijn denk ik.
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
de bovenste, maar heb af en toe toch nog een hapering...... maar nu is er weer goed mee te rijden! , nu alleen rond de 3000 rpm een hapering (heel af en toe, dus misschien toch komend weekend de bedrading vernieuwen! ik heb geen zin in een onbetrouwbare auto!Evan schreef: maareh,... welke sensort was nu de boosdoenert? die van de vaste vervroeging of die andere?
dus
@ Robin
en wat betreft de bak is idd een eendenbak met dyane/ami differentieel, loopt verder goed, maar moet nog echt ff op langere afstanden testen en m'n blok een keer goed afstellen bij BCC op de rollenbank
voor m'n project, wordt een 630 onderblok met 644 cilinders en koppen, maar daar komen bredere banden op: 155 voor en 185 achter en dat levert ook al voldoende weerstand denk ik. dus daarvoor maar weer een eendenbak (of toch ACAdiane)
greetzzzzzzzzzzzzzzz
rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
ik heb juist dezelfde motorblok met er een afgedraaid vliegwiel op.
En met een dyane bak op. Vanachter heb ik 205 liggen en vanvoor de 125. Die op termijn 135 moeten worden.
De 125 is gewoon te smal voor de pk's als je doortrekt. Nu mijn bak is de syncromesh tussen de 2 en 3 ana het stuk gaan vrees ik.
nu ik zou ergens ditjaar mijn wagen uiteen gaan halen en de motor blok nog opkietelen met een andere nokkenas en meer van dat leuks. Kben bang dat mijn bak het dan laat afweten
greets robin
En met een dyane bak op. Vanachter heb ik 205 liggen en vanvoor de 125. Die op termijn 135 moeten worden.
De 125 is gewoon te smal voor de pk's als je doortrekt. Nu mijn bak is de syncromesh tussen de 2 en 3 ana het stuk gaan vrees ik.
nu ik zou ergens ditjaar mijn wagen uiteen gaan halen en de motor blok nog opkietelen met een andere nokkenas en meer van dat leuks. Kben bang dat mijn bak het dan laat afweten
greets robin
hoi Robin,robin2cv schreef:evan wat zijn de specificaties van de nokkenas? ik ben aan het twijfelen om een te steken en ineens nog een paar dingetjes aan te passen zoals kleppen en in-uilaatkanaal en alle t elaten balanceren. vliegwiel is al afgedraaid.
Ik zit alleen nog te twijfelen welke versnellingsbak want de dyanebak dta er nu opzit heeft er nu 40 000km opzitten maar blijft het niet volhoude vrees ik.
een ln zoals de jouwe zou ideaal zijn denk ik.
greets robin
t gaat gewoon om een 630 nokkenas, die ik heb liggen. Pleun rijdt nog met een 644 blok wat niet aangepast is.
Pleun heeft net zijn bak gereviseert en dat rijdt wel super goed.
Wij stoppen in brakke bakken lekker dikke olie, dan kan je nog een tijdje de revisie uitstellen. Gewoon het deksel lichten en de olie er van boven in laten lopen. In de tijdelijke acapickup zat een compleet versleten bak met 3e die altijd kraakte, er is nu 80W150 ingegaan en geen gekraak meer, bak schakelt ook bijna als nieuw. Tis geen oplossing maar je kan weer even vooruit.
LN bakken zijn lastig te vinden. Ik ben er in 2 jaar ook pas 2 tegen gekomen. De laatste moet ik binnenkort op gaan halen. T'is toch nog best wat werk om die in te bouwen, meer dan een GSbak.
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
nog niet echt veel km's gemaakt, maar heb wel het idee dattie aan de lange kant is, zeker in de 4e, in de andere versnellingen trekt ie het goed. wat je wel merkt is dat een visablok (644) minder makkelijk toeren wil draaien dan een eendenblok, en dat levert nu een beetje een probleem op. Komend weekend rijd ik weer naar Brabant, kan ik wat meer uittesten, alleen ff hopen dat ie goed blijft lopen.
ik heb er trouwens wel een turbotube (50mm!!) op zitten met aangepaste sproeiers en het orginele visa luchtfilterhuis dit geeft hetzelfde resultaat als een sportfilter (voor mijn gevoel) maar ben van plan om een ander luchtfilter te gaan bouwen (ook met turbotube) maar dat komt later.
eerst het ontstekingsprobleem oplossen (want daar gaat dit topic tenslotte over!)
ik houd jullie op de hoogte
greets Rusty
ik heb er trouwens wel een turbotube (50mm!!) op zitten met aangepaste sproeiers en het orginele visa luchtfilterhuis dit geeft hetzelfde resultaat als een sportfilter (voor mijn gevoel) maar ben van plan om een ander luchtfilter te gaan bouwen (ook met turbotube) maar dat komt later.
eerst het ontstekingsprobleem oplossen (want daar gaat dit topic tenslotte over!)
ik houd jullie op de hoogte
greets Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400