Pagina 2 van 4

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 09:10
door Jeroen-citroen
Doet je meter helemaal niks??
Bij mij geeft hij met volle tank halfvol aan :lol: Maar ik dacht ook niet dat het een APK keurings punt is dus lijkt er mij niks aan de hand. Gewoon op kilometers gaan tanken :wink:

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 09:13
door Rollo
Hier ook een dode benzine meter....

in eerste instantie bleef hij heen en weer tikken?!!?

Maar nu helemaal niets meer. maar zoals jeroen zegt:

gewoon km stand noteren......

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 10:03
door outlaw1845
de mijne doet het ook al lang niet meer..gewoon een dagteller gekocht

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 10:08
door backfire
De meeste moeten gewoon eens controlleren of de massa kabel wel in takt is, meestal rot dat ding totaal weg.

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 10:33
door bartje2212
dat is vaak het probleem. kwesti van los of rot stekkertje en de eigenlijke meter is dan ook zelden echt defect als je het mij vraagt.

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 10:37
door Tom Duckpower
backfire schreef:De meeste moeten gewoon eens controlleren of de massa kabel wel in takt is, meestal rot dat ding totaal weg.
en dat zowel bij de bevestiging op de vlotter, als op het chassis...

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 10:44
door backfire
Juist ;)

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 11:42
door Spookeend
kwaaltje, hahahhaa

Meharie, volle tank, meter geeft half aan, bijna leeg, meter geeft leeg aan, werkt dus op zich aardig.

Zelfde met de eend, de meharie is gewoon "stoffig" denk ik, de eend zal best een stukke vlotter hebben denk ik.

Kijken we nog wel es naar, gewoon opletten en op tijd volgooien.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 11:59
door wilde eend
Mijn waarde eendspecialist van 41 jaar,

Ik vroeg twee dingen: lijden veel eenden aan dit euvel
en moet de benzinetank worden verwijderd om bij die massadraad te komen? Overigens dank voor je reactie.

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 12:47
door backfire
vraag 1, blijkbaar wel, toch? gezien de reacties.
vraag 2, als het de vlotter is wel, anders kun je met wat pielwerk wel bij de massa draad. Als je toevallig morgen tijd hebt, kruip dan eens onder je eend. Tank zit met 4 boutjes vast en is echt geen enorme klus om die even er onder uit te halen.

Geplaatst: za 14 jul, 2007 09:52
door Tom
backfire schreef:vraag 1, blijkbaar wel, toch? gezien de reacties.
vraag 2, als het de vlotter is wel, anders kun je met wat pielwerk wel bij de massa draad. Als je toevallig morgen tijd hebt, kruip dan eens onder je eend. Tank zit met 4 boutjes vast en is echt geen enorme klus om die even er onder uit te halen.
Tis wel handig om je tank wat leger te hebben, met een litertje of 5 erin kan je hem er onder uit halen zonder te knoeien. Ik zou zelf de tank ondersteunen met een garagekrik met een plankje erop, dan kan je alle 4 de bouten lossen. (Vergeet niet het stekkertje dat onder de bank zit los te trekken....bindt er even een lang touwtje aan, dan kan je hem later weer wat makkelijker terug halen)

Als je de tank eronder uitheb kan je hem leeggooien in een jerrykan en je massa probleem oplossen. Voor het terug hangen kan je het beste de 2 voorste bouten eerst terug plaatsen want daar kan je de tank zo inschuiven en dan is het wel makkeljiker om de laateste 2 bouten terug te plaatsen.

Van de eenden die geen uitslag hebben op de benzine meter is het idd altijd de massa en dus simpel op te lossen. Km stand noteren is een leuke workaround maar een werkende benzinemeter is voor mij een must.

Geplaatst: za 14 jul, 2007 15:01
door TB
Tank verwijderen is niet moeilijk. Je bent er wel even een tijdje zoet mee. Vervolgens lekker schoonmaken enzo. Wellicht voor de zekerheid een nieuw massadraadje aanleggen. Ik had laatst ook een vlotter vervangen en die was echt 100% goed, monteer ik m weer doet ie nog niks. Dus waarschijnlijk een draadbreuk in de massa want alle aansluitingen waren goed schoon.

Dat was dan wel balen na een halve dag werk.

Geplaatst: za 14 jul, 2007 16:16
door Gerard2cv
Er waren type met een kurk die soms niet meer bleven drijven en later
werd het een plastic vlotter

Geplaatst: ma 3 sep, 2007 18:14
door flower
Hmm.. nieuwe vlotter en nieuwe meter, en nog steeds doetie het niet...

Geplaatst: ma 3 sep, 2007 18:26
door Tom Duckpower
massadraad naar chassis ook in orde/vernieuwd?
deze kabel geeft 9 van de 10 keer problemen.
Dat is de de kabel die van de vlotter naar het chassis loopt