Zink lassen: metaalkoorts
-
- Regelmatige poster
Zoals ik al zei: misschien iets om te overwegen. Het zal zeker niet een oplossing zijn waarmee ik zelf genoege neem. Ik post hier alleen een oplossing waarvan ik weleens gehoord heb. De oplossing zal in ieder geval minder stefig zijn dan een gelaste bodemplaat.Evan schreef:op het feit na dat het niet APK waardig is en je de stevigheid er niet mee verbetert? lijkt het me nou niet de uitspraak die ik van iemand die een rolkooi in zijn eend aan het maken is verwachtte
Ik denk trouwens dat de APK-boer echt het verschil niet ziet tussen een gekitte en een gelaste bodemplaat. Op een gelaste bodemplaat zie je toch ook alleen maar de kit zitten (als het goed).
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Ik heb ook dezelfde ervaring. 5 jaar geleden heb ik nieuwe bodemplaten in mijn eend gelast. Recentelijk heb ik de lasnaden weer opgengekrabt, maar geen roest hoor!backfire schreef:Ben ik het niet mee eens, ik ben bezig met alle kit weg te halen en op de meeste plaatsen is het metaal wat er onder zit nog in nieuwstaat.
Tegenwoordig smeer ik de naden altijd eerst nog vol met menie vermengd met owatrol.
het zal dan niet voor elke koets gelden blijkbaar. Maar ik heb helaas al vele koetsen gezien waar je de kit zo van de roest kon trekken. En dat zijn er geen 2 of 3 geweest, maar meerdere tientallen.
Ik ben in ieder geval fel antikit, dan liever regelmatig (eens per aantal jaar) de laag onderhouden ipv kitten en aflakken. Je ziet dan niet meer wat er onder gebeurt. Vooral de naden van bodemplaten etc die toch wel wat te verduren hebben wil je we goed houden.
Ik ben in ieder geval fel antikit, dan liever regelmatig (eens per aantal jaar) de laag onderhouden ipv kitten en aflakken. Je ziet dan niet meer wat er onder gebeurt. Vooral de naden van bodemplaten etc die toch wel wat te verduren hebben wil je we goed houden.
Ami 8 break
-
- Heavy user
Ik heb eens gehoord dat Citroën zo 'slim' was om kit te gebruiken die water absorbeert (een beetje zoals een spons). Zou dat wellicht het euvel kunnen zijn ? Dat zou dan betekene dat gerestaureerde Eenden met niet-orginele kit geen roest onder de kit zullen krijgen (tenzij er wederom een vocht-absorberende kit is gebruikt of een kit die niet hecht op staal/verf, want dan komt er vocht onder).
Afblijven.
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
En wat doe je dan met de naad aan de bovenkant van je bodemplaat tussen je bodemplaat en je dorpel? Die kit ik altijd af.siemen schreef:ja moet gewoon waar je gaatjes hebt geboord voor de proplassen schoon slijpen en dan lassen heb je er ook geen last van en de bodumplaten vast kitten??? kom op zeg we gaan toch niet prutsen