Geplaatst: ma 28 mei, 2007 16:12
Aan backfire;
Dan krijg je weer de standaard roadster waarbij de voorkant niet is doorgetrokken naar achteren, maar de achterkant naar voren waarbij de voorruit ongeveer op dezelfde plaats blijft. Met een softtop kun je dan zeker veel leukere dingen doen, maar het idee gaat dan een beetje verloren
Aan Rollo;
De Gauloises heeft zeker een mooi kappie, alleen heeft deze de achterklep in tact gelaten. Hierdoor heeft de kap een eigen opbergruimte en kan hij mooier in lijn lopen. Alleen vind ik dat (persoonlijk) zo lelijk als hij open rijd Verder zal de mijne er erg veel op gaan lijken. Zwart linnen, een harde achterruit, en rondom vast te zetten met drukknopen. Ik probeer alleen nog een goede oplossing te vinden voor zijramen in de deuren. (ideeën?)
Aan spookeend:
Zeer zeker. Ik heb net ook even een schets ervan gemaakt, en het ziet er inderdaad beter uit. Het is overigens sowieso niet zo dat ik de restjes van de deuren vastlas als opvulling, er komen achter de lijn van de vleugeltjes (koelsleuven/driehoekjes) gewoon panelen die helemaal doorlopen totaan de voorkant van de deuren. Dit kan ook niet anders omdat de wielen deels naar binnen moeten vallen en dus de panelen helemaal op maat moeten worden gemaakt. De treeplanken en spatborden komen maar 5 cm naar buiten, vandaar.
Het doortrekken van de motorkap is zeker wel een goed idee, moet nog wel even kijken naar de haalbaarheid. Het is vrij lastig om een stuk metaal te maken in die vorm en de motorkap moet vrij rigoreus worden verstevigd. Ook kom ik dan niet meer goed bij de gecreëerde bagageruimte/ baskist. Het zou wel mooi zijn
Oja: wie woont er in de buurt van hilversum en heeft ervaring met lassen?
Dan krijg je weer de standaard roadster waarbij de voorkant niet is doorgetrokken naar achteren, maar de achterkant naar voren waarbij de voorruit ongeveer op dezelfde plaats blijft. Met een softtop kun je dan zeker veel leukere dingen doen, maar het idee gaat dan een beetje verloren
Aan Rollo;
De Gauloises heeft zeker een mooi kappie, alleen heeft deze de achterklep in tact gelaten. Hierdoor heeft de kap een eigen opbergruimte en kan hij mooier in lijn lopen. Alleen vind ik dat (persoonlijk) zo lelijk als hij open rijd Verder zal de mijne er erg veel op gaan lijken. Zwart linnen, een harde achterruit, en rondom vast te zetten met drukknopen. Ik probeer alleen nog een goede oplossing te vinden voor zijramen in de deuren. (ideeën?)
Aan spookeend:
Zeer zeker. Ik heb net ook even een schets ervan gemaakt, en het ziet er inderdaad beter uit. Het is overigens sowieso niet zo dat ik de restjes van de deuren vastlas als opvulling, er komen achter de lijn van de vleugeltjes (koelsleuven/driehoekjes) gewoon panelen die helemaal doorlopen totaan de voorkant van de deuren. Dit kan ook niet anders omdat de wielen deels naar binnen moeten vallen en dus de panelen helemaal op maat moeten worden gemaakt. De treeplanken en spatborden komen maar 5 cm naar buiten, vandaar.
Het doortrekken van de motorkap is zeker wel een goed idee, moet nog wel even kijken naar de haalbaarheid. Het is vrij lastig om een stuk metaal te maken in die vorm en de motorkap moet vrij rigoreus worden verstevigd. Ook kom ik dan niet meer goed bij de gecreëerde bagageruimte/ baskist. Het zou wel mooi zijn
Oja: wie woont er in de buurt van hilversum en heeft ervaring met lassen?