As jle zelf zo'n plaat kunt vrezen wordt het wel veel goedkoper, maar dit is wél heel gespecialiseerd werk. Het is niet alleen een kwestie van aftekenen hoe je boutjes in elkaar overlopen, maar ook hoe de prise as terecht komt tov het motorblok en dat lukt niet goed met alleen een papiertje eroverheen. Wink Dus je moet écht heel goed weten wat je doet, en de meeste bedrijven waar ik nu geweest ben hebben maar één specialist op dat gebied voorhanden, sommige huren er zelfs iemand voor in. Confused
tja , je moet wel netjes werken, maar als je veel tijd, een paar schuifmaten, een plaat aluminium en een decoupeerzaag hebt kun je dat zelf.
ik zou het nu met de freesbank doen, maar heb in het verleden wel vreemdere dingen gemaakt met een plaat alu en een decoupeerzaag.
(ooit kever blok op een BMW bak gezien? )
De meest oudere blokken hebben zo hun problemen en het lijkt mij niet dat je daar graag geld voor betaald, dan heb je een duur en intensief project opgestart met een blok dat het misschien wel niet doet, of niet lang meer te leven heeft. Lijkt mij ook niet al te leuk Sad De meesten van deze blokken zijn al een jaar of 20, 30 oud. Wink
de BMW tweekleppers zijn zo'n beetje eend technologie, simpele recht toe recht aan techniek.
die leveren ook een kleine 80 PK, ruim genoeg om je eend avontuurlijk aan het sturen te krijgen.
ik moet toegeven, niet zo sexy als de huidige 4 kleppers, maar daarintegen wel veel eenvoudiger, en minstens zo betrouwbaar.
Verder wil ik wel weten wat er mis is met injectie in een eend? Lijkt mij niet veel ander dan injectie op een motorfiets en daar lijkt mij ook niet veel mis mee. En dan nog kun je ook best carburateurs op een blokje zetten. [k weet alleen niet precies hoe dat bij mijn blokje zit want de ontseking lijkt samen te werken met mijn injectie].
er is helemaal niets mis met injectie op je eend, echter de injectie goed werkend krijgen is meer werk als het BMW blok aan je GS bak schroeven.
de standaard ECU van de BMW kun je niet zelf programmeren, en bij een middag rollenbank om de ecu te laten programmeren bij een specialist begint de kassa pas echt te rinkelen.
dan is het ouderwets prutsen met een doos sproeiers de makkelijker oplossing. ( maar heb je wel carbs, kwestie van prioriteiten.. )
en nogmaals, ik probeer Rossero's project niet af te kraken, ook probeer ik echt niet onvriendelijk over te komen oid hoor Very Happy 't spijt mij enorm als iemand dat zo opvat, maar misschien dat je ff erdoorheen kunt lezen en zien dat ik een aantal dingen zelf tegenkom, die zwaar zuigen
misschien kun je wat van de problemen die jij tegenkomt posten, ik schat dat er aardig wat kennis op dit forum rondhangt die een al dan niet gefundeerde mening kunnen geven.
groetjes,
Huub
PS , een r1150 blok op een GS bak, het is wel prachtig project,
zijn er in belgie geen ombouwsets te koop? bij de 24 uurs race op francorchamps is er een aparte klasse voor deze combinate, die zullen toch niet allemaal een eigen adapterplaat maken?