telefoon als mp3-speler

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 17 jun, 2007 10:34

Niels schreef:het werkt wel zolang de motor maar uit staat.....
zit enorm veel storing op, zoveel dat ik mijn muziek er niet meer tussendoor hoor, het is net of er een microfoon onder de motorkap ligt die rechtstreeks op de installatie zit...
Is het zo dat als je de motor uit hebt staan, dat je een zuiver geluid hebt, en hij gaat ruisen als de motor aan staat,

Of is het zo dat hij het met de motor aan sowieso niet doet, en hij met de motor aan het wel doet maar met een giga ruis,

Of zit het nog anders in elkaar?

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » zo 17 jun, 2007 10:55

als je ruis hebt bij draaiende motor dan heb je last van een massa verschil tss je audio en je auto, waardoor de draden storingen van je ontsteking enz opnemen en versterken
vroem vroem

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » zo 17 jun, 2007 18:01

ik heb gevonden wat de oorzaak is.... ik heb mijn telefoon dus ook via een laadkabel aan de sigarettenaansteker, die ik naast de versterker op het plankje geschroefd heb..... als ik de lader uittrek werkt alles perfect, ook met draaiende motor... steek ik hem in dan hoor ik de motor via de boxen....

kan ik de lader sowieso niet gebruiken dan of zit de bekabeling te dicht bij de versterker? ik zal eens een andere route bedenken voor die laadkabel,.....volgende week.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » zo 17 jun, 2007 18:08

dan denk ik dat je in die laadkabel voor je telefoon een onstoorfilters/stabilisator moet zetten. Maarja, dan zul je eigenlijk zelf wat met elektronica moeten doen. Makkelijker is het dan om maar niet te laden tijdens het spelen van muziek. Waarschijnlijk stoort de laadstroom direct in je telefoon op het uitganssignaal waardoor je de stroomtoevoer van je mobieltje dus moet gaan onstoren. (er bestaan misschien wel nog filters hiervoor; bedoeld voor autoradio's)

ikzelf laad mij ipod ook niet tijdens het rijden (heb er ook geen kabel/stekker of wat dan ook voor) dus dat is in mijn geval na 3 uurtjes geen muziek meer.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 17 jun, 2007 18:53

na 3 uurtjes al?

Nu ben ik zo'n vreemde eend en heb een sony minidisc, maar die speelt met gemak 24 uur op 1 penlight (wel 2600Mah)

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » zo 17 jun, 2007 19:21

das langer, maar het is een ipod nano en als je veel van track wisselt en hoog volume speelt, dan gebruikt ie toch best wat (display verlichting) en het ding is natuurlijk maar 6 mm dik. Bijladen gewoon via de usb of een dockstation (ca 1 uurtje)

bij conrad hebben ze ontstoor filters; wel wat zwaar voor je telefoon (10A en 20A), maarja:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... ~cookies=1

plaatje:

Afbeelding

Dan kun je er nog meer gevoelige apparaten aanhangen

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door flusc » ma 18 jun, 2007 18:55

gewoon een goede polaire condensator in parallel zetten en klaar is kees :p
vroem vroem

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » ma 18 jun, 2007 21:23

hmja, kan ook, maar das vooral voor de brom toch? zou je dan ook niet met een weerstand/spoel aan de gang moeten om piep/ruis/loei signalen te filteren?

ow, dat ding van conrad kost geloof ik 10 euro nogwat. valt dus ook wel mee

Plaats reactie