Ami Super opknappen
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
We zijn weer wat verder, het interieur begint vorm en kleur te krijgen en de motor zit er na 2 mislukte pogingen in. De motorsteunen waren verwisseld en raakten de remschijven, en er was ook iets met het vliegwiel (daar weet DeeJee de details van)
We hebben het gaatje in de tank dichtgelast en de lasnaden vertind.
Het blok loopt nog niet, de kleppen moeten nog worden gesteld, maar alles draait wel soepel rond.
Foto's van het interieur staan op de site, die van het ingebouwde blok volgen nog.
We hebben het gaatje in de tank dichtgelast en de lasnaden vertind.
Het blok loopt nog niet, de kleppen moeten nog worden gesteld, maar alles draait wel soepel rond.
Foto's van het interieur staan op de site, die van het ingebouwde blok volgen nog.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Nope, **-**-ZU. Datum afgifte kenteken: begin mei '73CitroenAZU schreef:Is dit die Super met **-**-XH kenteken?
Die stond vroeger altijd op de Strevelsweg in Rotjeknor, samen met een blauwe Ami 8 break.
Als dat em is is het een hele zeldzame...nl. een van de allereerste Supers!
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
Tja, als je een gs-blok in een ami-super wilt zetten, moet je de motorsteunen vervangen door die van een ami-super; en ik weet nu ook waarom.... Anders zitten je remschijven muurvast!!
Dus weer uitgebouwd, steunen vervangen en weer inbouwen, om hem vervolgens maar weer uit te bouwen, want de motor wilde nog geen halve graad rond!!
Blijkt dat op Jeroen Cats zijn site toch vrij duidelijk vermeld staat dat je de motorsteunen EN het vliegwiel moet vervangen door ami-super-spul...
Maar 3 maal is iets met schepen, dus nu gaat alles netjes rond (als ik er aan draai; morgen maar eens naar bedrading en ontsteking kijken zodat ie het zelf kan)
Weet iemand toevallig hoeveel versnellingsbakolie er in een amisuperbak moet?
En Erik: dat tapijtje is gewoon bij de kwantum gekocht!
Dus weer uitgebouwd, steunen vervangen en weer inbouwen, om hem vervolgens maar weer uit te bouwen, want de motor wilde nog geen halve graad rond!!
Blijkt dat op Jeroen Cats zijn site toch vrij duidelijk vermeld staat dat je de motorsteunen EN het vliegwiel moet vervangen door ami-super-spul...
Maar 3 maal is iets met schepen, dus nu gaat alles netjes rond (als ik er aan draai; morgen maar eens naar bedrading en ontsteking kijken zodat ie het zelf kan)
Weet iemand toevallig hoeveel versnellingsbakolie er in een amisuperbak moet?
En Erik: dat tapijtje is gewoon bij de kwantum gekocht!
Alles wat van je auto valt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Zie ook www.amisuper.nl
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Zie ook www.amisuper.nl
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Het blok draait inmiddels op eigen kracht (nou ja, benzinekracht uiteraard) en klinkt behoorlijk goed Ik heb er een filmpje van gemaakt, ik zet het zo op youtube, kunnen jullie allemaal meegenieten.
We hebben nog wel een beetje last van een plakkende zuigerveer (of een kapotte zuiger maar daar gaan we even niet van uit), een nachtje inweken in de WD40 gaat dat hopelijk oplossen.
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WCCmBD4OEdk
We hebben nog wel een beetje last van een plakkende zuigerveer (of een kapotte zuiger maar daar gaan we even niet van uit), een nachtje inweken in de WD40 gaat dat hopelijk oplossen.
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WCCmBD4OEdk
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
Meer nieuws!
Nadat de 2 linker zuigers een nachtje in de WD40 hebben mogen weken kwam dan vandaag het grote moment om opnieuw te starten en eens te kijken wat dit opleverde.....
In het begin weer veeeeeel blauwe rook en dus olie. Maar het blokje liep verders onverstoorbaar door, dus besloten voor de duurtest te gaan en even een kwartiertje te laten lopen. Van verschillende lieden de tip gehad om gewoon eens een stukje te gaan rijden, maar waar naartoe met een geschorst voertuig?
Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en he-le-maal naar de andere kant van de schuur gereden(!). Toch zo'n 50 meter...
Na deze monsterrit moest nog steeds de choke er half op; iets wat ik toeschreef aan de geheel niet gestelde ontsteking. Maar ineens begon hij me toch een partij toeren te maken! choke eraf, en nog steeds liep het motortje als een dolle, en de blauwe walm was verdwenen!
Hopelijk betekent dit dat de zuigerveer tot inkeer is gekomen, en hebben we inderdaad een erg goed werkend blok!! Morgen maar eens het stationair toerental wat lager zetten....
En dan de twijfel; eerst keuren of eerst de paint-job afmaken? keuzes.....
Nadat de 2 linker zuigers een nachtje in de WD40 hebben mogen weken kwam dan vandaag het grote moment om opnieuw te starten en eens te kijken wat dit opleverde.....
In het begin weer veeeeeel blauwe rook en dus olie. Maar het blokje liep verders onverstoorbaar door, dus besloten voor de duurtest te gaan en even een kwartiertje te laten lopen. Van verschillende lieden de tip gehad om gewoon eens een stukje te gaan rijden, maar waar naartoe met een geschorst voertuig?
Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en he-le-maal naar de andere kant van de schuur gereden(!). Toch zo'n 50 meter...
Na deze monsterrit moest nog steeds de choke er half op; iets wat ik toeschreef aan de geheel niet gestelde ontsteking. Maar ineens begon hij me toch een partij toeren te maken! choke eraf, en nog steeds liep het motortje als een dolle, en de blauwe walm was verdwenen!
Hopelijk betekent dit dat de zuigerveer tot inkeer is gekomen, en hebben we inderdaad een erg goed werkend blok!! Morgen maar eens het stationair toerental wat lager zetten....
En dan de twijfel; eerst keuren of eerst de paint-job afmaken? keuzes.....
Alles wat van je auto valt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Zie ook www.amisuper.nl
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Zie ook www.amisuper.nl
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
APK!
Deejee is even goed bezig geweest en de ami heeft gewoon APK!
Kunnen we mooi nog een paar weken proefdraaien voordat we naar Zweden gaan. En dankzij een collega van me hebben we ook al een deel van het geluid, sinds hij van auto is overgestapt op quadrijden heeft ie niets meer aan zijn sub. Die mocht ik dus hebben. Ed, bedankt!
Ik zal binnenkort nog wat meer foto's en filmpjes maken en de foto's die ik al heb op de site er bij zetten.
Kunnen we mooi nog een paar weken proefdraaien voordat we naar Zweden gaan. En dankzij een collega van me hebben we ook al een deel van het geluid, sinds hij van auto is overgestapt op quadrijden heeft ie niets meer aan zijn sub. Die mocht ik dus hebben. Ed, bedankt!
Ik zal binnenkort nog wat meer foto's en filmpjes maken en de foto's die ik al heb op de site er bij zetten.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Vandaag voor het eerst in de ami gereden. Wat een ervaring! Wat een trekkracht! Wat een geluid! Het klinkt fantastich, in stereo brullende dubbele uitlaten.
Met 3 man erin, trekken als een beest. Ik ben momenteel voorzien van een brede glimlach
Ik ben wel bang dat we op zoek moeten naar adapterplaten om eenden-aandrijfassen te kunnen gebruiken. Die van een super zijn minder sterk (en ook nog eens lastiger te krijgen)
Deejee heeft er al 140 mee gereden, harder wou ie niet. Maarja 4-bak he
mijn eend staat rechts boven die zwarte volvo
Met 3 man erin, trekken als een beest. Ik ben momenteel voorzien van een brede glimlach
Ik ben wel bang dat we op zoek moeten naar adapterplaten om eenden-aandrijfassen te kunnen gebruiken. Die van een super zijn minder sterk (en ook nog eens lastiger te krijgen)
Deejee heeft er al 140 mee gereden, harder wou ie niet. Maarja 4-bak he
mijn eend staat rechts boven die zwarte volvo
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
De auto is qua uiterlijk nog niet helemaal klaar, er komen inderdaad nog pinstripes op. En scallops:
Dan hebben we de look die we willen, old-school, veel grijs, weinig chroom, niet uitdeuken, rode wielen met whitewalls.
Het grijs is geen primer, maar gewone matte lak. Kleur: primer grey.
Oh enne..
Dan hebben we de look die we willen, old-school, veel grijs, weinig chroom, niet uitdeuken, rode wielen met whitewalls.
Het grijs is geen primer, maar gewone matte lak. Kleur: primer grey.
Oh enne..
Ik neem aan dat je bedoelt dat het uiterlijk niet geheel naar je smaak is. Prima, dat mag. Maar je moet niet vergeten dat deze auto al 10 jaar heeft staan wegrotten in een vochtige schuur, als wij 'm niet hadden gekocht had ie daar wie weet hoe lang nog gestaan, misschien wel totdat het te laat is voor de koets en er een kit op wordt geprakt. Nu rijdt ie weer vrolijk en met het originele huisje rond op de nederlandse wegenYannick schreef:Sorry hoor, maar nu is er gewoon zeldzame (en origineel NL!)auto minder...
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
-
- Beginner
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
De reflectielaag van de originele koplampen was bijna helemaal weg. Die waren dus niet meer geschikt. Deejee heeft toen op de sloop een willekeurig setje dubbele koplamen gekocht. Deze komen uit een *kuch*bmw*kuch*.
We hebbben de originele verstelbare en nog steeds goed werkende koplampframes uiteraard wel bewaard, zodat we altijd nog originele ami-koplampen kunnen monteren.
We hebbben de originele verstelbare en nog steeds goed werkende koplampframes uiteraard wel bewaard, zodat we altijd nog originele ami-koplampen kunnen monteren.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973