Het horten en stoten!! Het houd niet op

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 12 jul, 2007 00:07

siemen schreef:cooooooooondensator vervangen en het spul schoonmaken kleppen stellen en weer proberen is het nog niet goed vlink gas geven en goed hard op toeren komen is het nog niet goed pak een kloofbijl kap die motor er voor weg en haal een andere
Hoe veel motor blokken gaan er bij jou doorheen in een jaar? :)

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » do 12 jul, 2007 07:21

niks die van ons lopen allemaal perfect :D
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 12 jul, 2007 09:39

Hans Baank schreef:ik heb helemaal geen verstand van sleutelen. Als ik het doe rijdt hij waarschijnlijk nooit meer :cry: . Ik ga kijken of ik de goede info vind om de onsteking te vernieuwen en dan maar kijken of het werkt hahaha :?: .
Je hebt in iedergeval pijpsleutel 14 nodig om de bout van de poulie (de ventilator) los te krijgen, verder een beetje fatsoenlijk gereedschap en beetje geduld met lezen en je komt heel ver.

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 12 jul, 2007 13:30

Vreemd dat ik niemand hier hoor zeggen dat het aan het mengsel lucht / benzine vanuit de caburateur kan liggen ...
Te rijk, te arm ...
Zit het beruchte kleine veertje er nog aan, naast de chokekabel?
Doen alle bewegende delen nog wat ze moeten doen?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Hans Baank
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » do 12 jul, 2007 16:28

Hee Simen,

Wat is de condensator en waar zit die :?

Hans Baank
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » do 12 jul, 2007 16:30

Hee Hanzel,

Klein veertje naast de choke???? hahah ik ga even kijken of dat er zit.

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 12 jul, 2007 16:34

ik verdenk ook de condensator, maar als je niet weet wat dat is, zou je het dan wel zelf gaan doen ?

maar hij zit in het huisje waar ook de puntjes in zitten.

Om de condensator te controleren kan je ook een extra condensator parallel aansluiten. Daar hoeft niet alles voor uit elkaar, maar die extra condensator kan tussen massa (olievulpijp) en de bobine (- aansluiting). Als hij dan beter loopt is je condensator inderdaad overleden.
Dit schema verduidelijkt mijn verhaal misschien:

http://www.2cv.nl/alledag/elek_schema.gif

Hans Baank
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » do 12 jul, 2007 16:38

Ja het veertje zit er en alle bewegende delen doen het. Maar ja. Starten lukt al zo goed als niet meer, en het mengsel wat in de carburateur komt dat niet goed is klinkt wel aannemelijk. Ik kan zoveel gas geven wat ik wil maar hij maakt geen toeren, pruttelt ploft en slaat af. :evil:

Hans Baank
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » do 12 jul, 2007 16:41

Hee Duintje,

Je spreekt wartaal voor mij :? condensator huis waar de puntjes in zitten dat weet ik niet eens te vinden :oops: Ik moet maar even opzoek naar een handleiding van de eend. Ik ga nu maar even op Google zoeken.

Hans

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » do 12 jul, 2007 17:57

haal de koel vin er af dit is soms breek werk dan zie je een stuk rubber die kan je los bouten en daar achter zit weer een kastje daar zitten de puntjes in en daar onder zit de condensator een soort rond buisje ik zou je best willen helpen alleen volgens mij ligt hoorn en wijnjewoude wat te ver uitelkaar
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Hans Baank
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » do 12 jul, 2007 18:33

Hee Siemen,

Ja ik zag het :? ik vond het op het net. ik ga er morgenmiddag maar eens aan beginnen.Eng hoor!! Ook maar eerst even wat gereedschap kopen. Een bougiesleutel maar eens om te beginnen en een pijpsleutel 14 :D

Heel erg aardig trouwens van je Siemen dat je zou willen helpen! Toppertje, maar jij woont een heel eind weg. In Friesland he?

Ik ben zo benieuw of het me gaat lukken? Oja, wat moet ik trouwens doen als ik bij de kontacktpuntjes ben???

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » do 12 jul, 2007 22:25

jaa in friesland helaas als je bij de contact punten bent dat zit in een doosje dat doosje zit vast met 2 boutsjes met sleuf gaten die haal je los doosje er uit contact punten er uit en de condensater die er onder hangt die vervang je en plaats je het terug dan komt het andere probleem het afstellen daar de krukas in het rond dat de onsteker nof de contact punten helemaal open staan druk hier een voeler maat tussen (0,40) de contacten punten enstel dit af bij het vlieg wiel in de cater zit een gaatje daar duw je een 6 mm boortje door heen en draai het vlieg wiel in de rond op het moment dat het boordje in het vliegwiel valt staaat ie goed nu pak je een een12 volt lampje en zet 1 draadje op de bobiene en 1 draaitje op de auto (massa) nu draai het doosje waar de contact punten in zitten rond zo dra het lampje begind te branden staat ie goed en draai je alles vast en dan het boordje er uit halen dan moet het goed wezen.
kom je er niet uit mag je me wel bellen dan leg ik het beter uit
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 12 jul, 2007 23:22

met alle respect....dit is nou echt zo'n klusje dat je een keer gezien moet hebben.

Of met een uitgebreidde beschrijving uit een boek erbij, maar met 5 regels uitleg gaat dit niet lukken ben ik bang.

Hans Baank
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » vr 13 jul, 2007 13:16

Hallo Siemen,
Bedankt voor je uitleg maar het klinkt allemaal tamelijk ingewikkeld :lol: Dat durf ik nu echt even niet aan want dan ben ik bang dat hij nooooi meer rijdt :wink: Ik ga eerst even kijken of de benzinepomp genoeg druk heeft. Haha dat klinkt stoer uit mijn mond. Dat hoorde ik van iemand dus dat ga ik als eerste doen. En dan ga ik eens kijken voor een goede beschrijving voor de contactpuntjes. Ik heb besloten dat ik het vanaf nu gewoon allemaal zelf moet gaan leren om te doen. Ik kan het financieel niet meer opbrengen om hem naar de garage te brengen. Dus als iemand iets op papier heeft staan met foto's hoe ik de puntjes en de kleppen moet stellen dan zou ik daar heel erg blij mee zijn.

Groetjes

Hans
Ps: ik ga nu met de auto die ik van mijn moeder leen :P lekker even weg van het weekend. Althans morgen in iedergeval. Fijn weekend allemaal

Hans Baank
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Hans Baank » vr 13 jul, 2007 13:17

Duintje,

Je hebt helemaal gelijk. Ik durf het niet aan.

Fijn weekend

Plaats reactie