Restauratie AZ van Ramon (was: nieuw eendje)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vreeland ligt toch dicht bij Utrecht? Misschien dit iets? http://www.accuhandel-utrecht.nl/index. ... ap_id=1247
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
- André Post
- Heavy user
Ik heb wel een schema voor je.
Het is echt heel eenvoudig en er zit geen zekering in.
Die deur panelen had ik origineel ook, maar waren erg slecht.
De lampjes aan de zijkant zijn parkeerlampjes, die hadden ze allemaal van die serie.
Het is echt heel eenvoudig en er zit geen zekering in.
Die deur panelen had ik origineel ook, maar waren erg slecht.
De lampjes aan de zijkant zijn parkeerlampjes, die hadden ze allemaal van die serie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Leuke vondst hoor! Maar dat dit nog te restaureren is?
Heel veel succes met je project. Zelf heb ik de kennis en vaardigheden er niet voor, maar vind het altijd leuk om het bij andere te volgen.
Jeroen
Het is m.i. geen AZAM. Er zit bijvoorbeeld geen "6"motor in, de banken zijn niet uit een AZAM, kenmerkende chroomdelen missen etc.Ik twijfel ook of het geen AZAM is gezien de deurknoppen en lichten op de C-stijl. Ook de AZAM is in deze kleur geleverd volgens mij.
Heel veel succes met je project. Zelf heb ik de kennis en vaardigheden er niet voor, maar vind het altijd leuk om het bij andere te volgen.
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
alles is te restaureren mar de vraag is wil je zover gaan, in dit geval moet je die keus maken, want zo'n eend zie je niet vaak.
de koets is bijna gelijk als een 6je dus veel onderdelen te krijgen.
maar inprincipe moet er een nieuw moterkap scharnier in en de plaat daaronder, 2 bodemplaten en een stukje dorpel.
voor de rest is ie erg oke.
het chassis is nog zeker te redden.
de koets is bijna gelijk als een 6je dus veel onderdelen te krijgen.
maar inprincipe moet er een nieuw moterkap scharnier in en de plaat daaronder, 2 bodemplaten en een stukje dorpel.
voor de rest is ie erg oke.
het chassis is nog zeker te redden.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Het lijkt mij ook een az-am, en wat tonic bedoelt is een AZAM 6, maar die staat op een Ami chassis.
Leuke eend voor weinig, en een leuk idee om hem van onderen en technisch te restaureren en de buitenkant zo laten en alleen insmeren met lijnolie of iets dergelijks.
Maar wat je zegt, ook al maak je er een burton van, het is jouw auto.
Maar ook ik zie liever zo'n "dan son jus" Eend dan een burton o.i.d.
Leuke eend voor weinig, en een leuk idee om hem van onderen en technisch te restaureren en de buitenkant zo laten en alleen insmeren met lijnolie of iets dergelijks.
Maar wat je zegt, ook al maak je er een burton van, het is jouw auto.
Maar ook ik zie liever zo'n "dan son jus" Eend dan een burton o.i.d.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
De auto is uit 1969, toen hadden de AZAM en de AZM al de grote snelheidsmeter, dat heeft deze niet.Het lijkt mij ook een az-am, en wat tonic bedoelt is een AZAM 6, maar die staat op een Ami chassis.
Jeroen
Aanvulling: nog even wat oude folders en prijslijsten bekeken.
In 1969 was er alleen nog maar een 2cv AZ. Logisch natuurlijk, want de Dyane was er al.
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
-
- De Forumbelg
Is het je taak als moderator niet om het forum te lezen Punky? Ik heb hier misschien al drie keer uitgelegd hoe een eind jaren 60 AZ uit Vorst eruit ziet... Zoals die van Ramon dus! Die lampjes enzo zijn niét typisch Azam6, een Azam6 is gewoon een Belgische AZ op een Ami6-chassis met paperclips en hippe banken. En uiteraard was er in '69 geen AZAM meer te krijgen of om in originele NL-termen of Belgische termen te praten: geen AZM3 (gelijk aan de Azam6 maar met 18pk zoals in Frankrijk) of Azam6. Deze 2 modellen werden gewoon naast elkaar geleverd sinds '65 (introductie Azam6). De AZM3 bestaat al sinds maart '63 en heeft altijd een 3de zijruit, vandaar zijn naam. In september '67 was het in Frankrijk voor de AZAM en in NL/België afgelopen voor de AZM3 én Azam6.Punky schreef:Leuke aanwinst.
Ik twijfel ook of het geen AZAM is gezien de deurknoppen en lichten op de C-stijl. Ook de AZAM is in deze kleur geleverd volgens mij.
Als ie ooit in de onderdelen verkoop gaat, dan mag je aan me denken.
Wat is Belgisch aan Ramon's AZ: rood/witte standlichtjes van Hella op de c-stijl, deurpanelen (mooi ), rechthoekige pinkers vooraan, de zwarte knop rechts van de kilometerteller, achterlichten in oranje/rood van ULO of Seima maar hier zie ik duidelijk een Seimavorm. Ook de ramen zijn Belgisch, kijk er maar eens naar! En vast nog veel meer waar ik nu niet op kan komen
In ieder geval ontzettend leuke aanwinst, het doet mij ongelofelijk veel plezier dat er eindelijk iemand hier een AZ'je gewoon charmant vindt zoals het is, want dat is het ook gewoon, aandoenlijk charmant
Proficiat!
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
Ik bewonder al je detail kennis dus als ik twijfel vraag ik het gewoon aan jou
Maar begrijp ik het nou goed dat die deurbekleding ook gewoon op een vroege 4 / 6 zat
Ik vind vooral dat handgreepje op de achterdeur zo leuk. Weer eens wat anders dan dat stuk plastic op mijn deuren
Maar begrijp ik het nou goed dat die deurbekleding ook gewoon op een vroege 4 / 6 zat
Ik vind vooral dat handgreepje op de achterdeur zo leuk. Weer eens wat anders dan dat stuk plastic op mijn deuren
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet